آمار بازیکنان خارجی فصل ۲۱ لیگ برتر فوتبال
آمار بازیکنان خارجی فصل ۲۱ لیگ برتر فوتبال
بررسی آمار دقایق بازی بازیکنان خارجی لیگ بیست‌ویکم نشان می‌دهد که خارجی‌های استقلال بیشترین دقایق را بازی کرده‌اند.

به گزارش حاشیه ورزش ، لیگ بیست‌ویکم فوتبال ایران در حالی با قهرمانی استقلال به پایان رسید که ۲۰ بازیکن خارجی در تیم‌های تیم‌های مختلف در این فصل به میدان رفتند. با اینکه در بین این بازیکنان نفرات تاثیرگذاری حضور داشتند اما بودند بازیکنانی که به خاطر کیفیت فنی پایین، دقایق کمی به میدان رفتند. در این گزارش قصد داریم نگاهی آماری به عملکرد بازیکنان خارجی که فصل گذشته به میدان رفتند داشته باشیم.

بیشترین دقایق بازی متعلق به لوسیانو پریراست که ۲۷۶۰ دقیقه برای فولاد به میدان رفته است. تیتو اوکلو مهاجم پیکان هم با ۱۴۷ دقیقه بازی، کمترین زمان را به خود اختصاص داده است. البته مهاجم پیکان در هفته ۲۵ لیگ به تیمش اضافه شد و در پنج بازی برای تیمش دقایقی به میدان رفت.

زهیر سلیمان هافبک عمانی مس رفسنجان دیگر بازیکنی بود که دقایق کمی برای تیمش به میدان رفت. این بازیکن که از ابتدای فصل در تیمش حضور داشت، تنها ۳۰۵ دقیقه برای مسی‌ها بازی کرد که این موضوع نشان می‌دهد از نظر فنی نتوانسته انتظارات را برآورده کند. در کنار این بازیکنان، منوچهر صفروف که در نیم فصل به پرسپولیس آمد هم دقایق کمی به میدان رفت. این بازیکن که فقط ۵ بازی برای پرسپولیس انجام داده، در مجموع ۱۸۴ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده است.

بررسی آمار دقایق بازی بازیکنان خارجی لیگ برتر در فصل بیست‌ویکم نشان می‌دهد که استقلال بهترین بهره را از بازیکنان خارجی خود برده است. یامگا، آمانوف، ژستد و سیلوا در مجموع ۵۵۶۱ دقیقه برای استقلال به میدان رفته‌اند که این موضوع نشان می‌دهد فرهاد مجیدی بازیکنانی را به خدمت گرفته که بتوانند از نظر فنی کیفیت مطلوبی از خود نشان بدهند.

در زیر جدول آمار دقایق و تعداد بازی بازیکنان خارجی فصل گذشته را مشاهده می‌کنید:

آمار بازیکنان خارجی فصل ۲۱ لیگ برتر فوتبال/ در انتظار درخشش تازه‌واردها

در فصل بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران تقریبا تمام تیم‌ها بازیکن خارجی در اختیار دارند که یا از فصل قبل در تیم باقی مانده‌اند یا در فصل جدید به خدمت گرفته شده‌اند. باید صبر کرد و دید که در پایان فصل جاری، کدام بازیکنان خارجی عملکردی هم‌تراز قیمت و تبلیغاتشان خواهند داشت و کدام یک نمی‌توانند انتظارات هواداران را برآورده کنند.

بازیکنان خارجی تیم‌های لیگ برتر در فصل بیست و دوم:

استقلال: رافائل سیلوا، کوین یامگا، عزیزبک آمانوف

پرسپولیس: گولسیانی، یورگن لوکادیا، شرزود تمیروف، وحدت هنانوف

سپاهان: رناتو، نیلسون جونیور، مانوئل فرناندز، الویس کامسوبا

فولاد: کریستوفر کنت، موسی کولی‌بالی، آیاندا پاتوسی

تراکتور: صفا هادی، ریکاردو آلوز، گوستاو

گلگهر: وسکلی، کی‌روش، اریک باکوم

نساجی: آدام نیان

ذوب‌آهن: احسون پنشنبه

صنعت نفت آبادان: –

آلومینیوم: والنتینو یوئل، هانسل زاپاتا

مس رفسنجان: جفرسون باهیا، گادوین منشا، لوسیانو پرییرا

ملوان: –

نفت مسجدسلیمان: –

پیکان: تیتو اکلو

هوادار: –

مس کرمان: –