آمار هشداردهنده درباره چاقی دانش‌آموزان ایرانی!
آمار هشداردهنده درباره چاقی دانش‌آموزان ایرانی!
سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون را نیمه اول تیرماه سال 1402 اعلام کرد.

 

به گزارش “حاشیه ورزش”، احمد گواری، سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی، در نشست خبری‌ای که امروز در محل فدراسیون برگزار شد به تشریح برنامه‌های این فدراسیون پرداخت و گفت: تلاش بر این است که حرکت رو به جلو داشته باشیم. در ابتدای فعالیت با یک سری مسائل و مشکلات مواجه بودیم، اما توانستیم با حمایت وزارت ورزش و جوانان مشکلات را حل کنیم و به وضعیت تثبیت‌شده‌ای در سطح کشور برسیم.
وی با بیان این که امروز وضعیت ما قابل قبول است، گفت: این فدراسیون دارای رشته‌های متعددی است که هر کدام جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد و مخاطبان براساس سلیقه‌ای که دارند از این امکان برخوردارند که رشته موردعلاقه خود را  انتخاب کنند. آمار سازمان یافته این فدراسیون چیزی حدود ۱۲۷ هزار نفر است که امیدوارم این آمار افزایش پیدا کند و توقف ایجاد نشود و حرکت رو به جلو داشته باشیم.او در ادامه عنوان کرد: مجمع فوق‌العاده این فدراسیون ۸ اسفند برگزار شد که در این مجمع مصوبات را بررسی کردیم و اتفاقات خوبی در خصوص اصلاح سرفصل‌های آموزشی در رشته‌های مختلف رخ داد. همچنین چارچوبی برای برنامه‌های خود تشکیل دادیم.وی همچنین به عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری با وزارت آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و… اشاره کرد و افزود: سعی داریم با سایر ارگان‌ها نیز تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد و در جهت توسعه و پیشرفت سایر رشته‌های ورزشی گام اساسی برداریم.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی به افزایش نرخ شرکت در کلاس‌های آمادگی جسمانی در سال آینده اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۹ تا امروز حق شرکت در کلاس‌های آمادگی جسمانی همان‌طور که قول داده بودیم، افزایش پیدا نکرده و به تعهد خود عمل کردیم، اما در سال جدید با توجه به تورم نرخ حق شرکت در کلاس با مصوبه هیات رئیسه افزایش پیدا خواهد کرد.گواری ادامه داد: تمام تلاشمان بر این است که در بحث اعتبارات وابستگی به دولت نداشته باشیم و خودمان درآمدزایی کنیم، البته در جهت پیشرفت و حرکت رو به جلو فدراسیون هر کجا نیاز باشد از سایر ارگان‌ها از جمله کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و دولت کمک خواهیم گرفت تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این فدراسیون مقوله سلامت و همچنین کمک به رشد و توسعه سایر رشته‌های ورزشی است، اظهار کرد: بنابراین به دنبال آن هستیم تا با جذب مربیان خارجی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای هر رشته به صورت تخصصی مربی تربیت کنیم. دانشگاه تربیت معلم چون سفیر آمادگی جسمانی است. در حال عقد تفاهم‌نامه‌ای با این دانشگاه جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ۹۳هزار معلم هستیم تا بتوانیم در امر معلمین تربیت بدنی نیز گام موثری برداریم.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه یکی از معضلاتی که امروزه دانش آموزان با آن روبرو هستند مقوله چاقی و کم‌تحرکی است، بیان کرد:  از بین هر ۴ دانش‌آموز یک نفر با مشکل چاقی روبرو است و سعی داریم در این خصوص نیز راهکار اساسی بیندیشیم تا در آینده این معضل گریبان‌گیر کشور نشود.
گواری همچنین از برگزاری ۳۵۴ کلاس آموزشی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال در جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی روند رو به رشدی داشتیم؛ به طوری که ۱۶۱ کلاس مربی‌گری، ۸ کلاس داوری، ۱۱۳ کارگاه آموزشی، ۴۸ سمینار و ۲۴ دوره دروس عمومی که در مجموع ۳۵۴ کلاس آموزشی بود، برگزار کردیم.
وی در پایان در خصوص زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون، گفت: از ابتدای سال فراخوان ثبت نام را انجام خواهیم داد و اگر مشکلی ایجاد نشود سعی داریم انتخابات را در نیمه اول تیرماه سال آینده برگزار کنیم.

 

  • نویسنده : سید بهنام حسینی زهرائی