آینده‌ خوبی برای خودم متصور نیستم
آینده‌ خوبی برای خودم متصور نیستم
قهرمان پیشین و مربی کنونی کشتی گفت: پس از ۳۰ سال حضور در عرصه های مختلف کشتی، آینده‌ خوبی برای خودم متصور نیستم.

به گزارش حاشیه ورزش ، بیژن چنگیزی فر قهرمان اسبق کشتی آزاد کشور با بیان این مطلب افزود: در این چند سالی که مربیگری می‌کنم هیچ اتفاق خوبی برای مربیان نیفتاده و همین که فدراسیون کشتی نسبت به بیمه مربیان اقدام کرد اتفاق و کار خوبی بود.

وی ادامه داد: ۴۰ سال سن دارم اما هنوز هیچ بیمه‌ای ندارم و پس از ۳۰ سال کشتی گرفتن، آینده خوبی برای خودم متصور نیستم.

این مربی سازنده استان قزوین تصریح کرد: مربیان در این راه جانشان را گذاشته اند، باید دیده شوند و آینده آنها تضمین شود، با این شرایط بد اقتصادی دیگر مربیگری هم نمی‌شود کرد و مربیان درآمدی از این راه ندارند، ضمن اینکه به دلیل کرونا بسیاری از سالن‌های کشتی تعطیل شده و باید فکری برای کمک به آنها کرد.

چنگیزی فر افزود: تضمینی برای آینده ما نیست و این همه زحمت و تلاش شاید هیچ فایده نداشته باشد. به نظرم دستگاه ورزش و فدراسیون کشتی اگر می‌خواهد، کشتی و روند مدال آوری در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد، فکری به حال مربیان کشتی کند.

وی گفت: البته اینکه فدراسیون کشتی بیمه مربیان را عملی کرد شروع خوبی است و امیدوارم که در آینده نیز فدراسیون کشتی بتواند به خدمات خود به مربیان بیافزاید.

قهرمان سابق کشتی کشور در مورد کشتی قزوین گفت: همراه با احسان لشگری در یک سالن به تمرین دادن کشتی‌گیران نونهال و نوجوان می‌پردازیم اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های بوجود آمده در یک سال و نیم گذشته نتوانستیم آنطور که باید در خدمت کشتی‌گیران باشیم.

وی ادامه داد: عشق به کشتی و علاقه‌ای که در من وجود داشت باعث حضورم در باشگاه‌های کشتی و تمرین دادن است و به نظرم مربیگری کار عشق است چون هیچ آینده اقتصادی در آن نیست.

چنگیزی فر در پایان خاطرنشان کرد: هیأت کشتی استان حمایت لازم را از مربیان کشتی به عمل نیاورده و همانطور که گفتم همه با عشق به کشتی کار انجام می‌دهیم. اگر این عشق در کار نباشد، مطمئناً تمرینات کشتی نیز وجود نخواهد داشت.