ابراهیم‌زاده: آرامش باعث موفقیت تیم ملی می‌شود/ اسکوچیچ نشان داد می‌تواند تیم را هماهنگ کند
ابراهیم‌زاده: آرامش باعث موفقیت تیم ملی می‌شود/ اسکوچیچ نشان داد می‌تواند تیم را هماهنگ کند

یک پیشکسوت فوتبال ایران گفت: دراگان اسکوچیچ نشان داد که تیم را خیلی خوب می‌تواند هماهنگ کند و شناخت خوبی از بازیکنان دارد. منصور ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با حاشیه ورزش درباره قرعه‌کشی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: ابتدا صعود تیم ملی به مرحله دوم را تبریک می‌گویم. ما به دنبال این هستیم که […]

یک پیشکسوت فوتبال ایران گفت: دراگان اسکوچیچ نشان داد که تیم را خیلی خوب می‌تواند هماهنگ کند و شناخت خوبی از بازیکنان دارد.

منصور ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با حاشیه ورزش درباره قرعه‌کشی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: ابتدا صعود تیم ملی به مرحله دوم را تبریک می‌گویم. ما به دنبال این هستیم که به جام جهانی برویم  تیمی که می‌خواهد به جام جهانی صعود کند، باید در همه مراحل با قدرت کار کند و برایش فرقی نکند چه تیم‌هایی در گروهش قرار می‌گیرند. به خصوص این‌که ایران در تجربه بازی‌های قبل جام جهانی نشان داد که می‌تواند از گروهش صعود کند.

او ادامه داد: وقتی به این فکر می‌کنیم و بر این باوریم که تیم‌مان در جایگاه مناسبی قرار دارد، در نتیجه نباید برای‌مان مهم باشد که در چه گروهی قرار گرفتیم. اما وقتی بخواهیم تیم‌های حریف را بررسی کنیم، همیشه جلوی کره جنوبی فوتبال خیلی خوبی انجام می‌دادیم و در بازی‌های آخرمان هم همیشه مقابل این تیم برتر بودیم. دیگر تیم‌ها همیشه مقابل ما می‌آیند با شرایط فیزیکی و روحی برخورد خاص داشته باشند و ما را عصبانی کنند تا بتوانند موفق باشند.

این پیشکسوت فوتبال ایران با بیان این‌که با آرامش بازی کردن باعث موفقیت می‌شود، گفت: تیم‌ها عربی می‌خواهند ما را به برخوردهای عصبی ببرند اما خوشبختانه بازیکنان ما در منامه نشان دادند که به این مسائل توجه ندارند و با آرامش کار می‌کنند. ما بازیکنان باتجربه‌ و لژیونرهای آبدیده‌ای هم داریم. نیروی خیلی قوی داریم که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم و مقابل این تیم‌ها نگرانی نداریم اما خودمان نباید اشتباه کنیم و تمام تمرکزمان را روی وظایف تیمی‌مان بگذاریم. مسلما می‌توانیم صعود کنیم.

او درباره چگونگی آماده‌سازی تیم ملی گفت: آماده‌سازی بازیکنان باید دو بخش شود. یک بخش بازیکنانی هستند که در لیگ‌ ایران داریم و باید یک برنامه خاص برای‌شان تعیین کنیم. این مساله را خودشان می‌دانند، چون مسابقات لیگ ما هشتم مرداد به پایان می‌رسد و بازیکنان ما در آن زمان از لحاظ بدنی آماده‌اند. یک ماه فرصت داریم تا بازیکنان‌مان با هم هماهنگ شوند و باید روی آمادگی بدنی هم کار کنیم. ما در این مدت 2 تا 3 بازی دوستانه نیاز داریم که بتوانیم این هماهنگی را بیش‌تر کنیم.

ابراهیم‌زاده درباره ابقای دراگان اسکوچیچ گفت: او نشان داد که تیم را خیلی خوب می‌تواند هماهنگ کند و تمام وقت هم در ایران است. شناخت خوبی از بازیکنان دارد و همکاری کریم باقری و وحید هاشمیان با او از نظر تاثیر روانی بسیار به تیم ملی کمک می‌کند. اسکوچیچ شناخت دارد و در این برهه از زمان کسی باید بالای سر بازیکنان باشد که خوب آن‌ها را درک کند و ارتباطات خوبی بین بازیکنان به وجود آورد. خوشبختانه اسکوچیچ این کار را به خوبی انجام می‌دهد و این وظیفه ماست که به تیم ملی انرژی مثبت دهیم تا برای ادامه مسابقات بتواند موفق عمل کند.