اتفاق جالب برای سرمربی استقلالی در آسیا
اتفاق جالب برای سرمربی استقلالی در آسیا
رحمتی پس از شهرخودرو، این‌بار با نساجی به آسیا برمی‌گردد و کار سختی برای حضور در این رقابت‌ها دارد.

رحمتی پس از شهرخودرو، این‌بار با نساجی به آسیا برمی‌گردد و کار سختی برای حضور در این رقابت‌ها دارد.

به گزارش حاشیه ورزش : نساجی و آسیا. کنار هم قرار گرفتن این دو عبارت، صفحه تازه‌ای به تاریخ فوتبال ایران در لیگ قهرمانان اضافه خواهد کرد. بین ۳نماینده ایرانی این فصل، نساجی تنها تیمی است که برای نخستین‌بار به این رقابت‌ها قدم می‌گذارد. تا امروز ۱۳‌باشگاه ایرانی در آسیا بازی کرده‌اند و حالا نساجی چهاردهمین باشگاه تاریخ فوتبال ایران است که در آسیا دیده خواهد شد. بمبئی سیتی از هندوستان، نخستین حریف آنها در آسیا به شمار می‌رود؛ مسابقه‌ای که نتیجه‌اش تأثیر زیادی روی سرنوشت نساجی برای صعود از این گروه خواهد داشت.

رحمتی؛ از آسیا تا آسیا

اولین حضور مهدی رحمتی در لیگ قهرمانان آسیا به‌عنوان بازیکن، در سال‌های بازی برای فجرسپاسی شیراز رقم خورد. او در همین جام خودش را به‌عنوان یک گلر مستعد به فوتبال ایران معرفی کرد. رحمتی با استقلال حتی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان هم رسید اما ماجراجویی‌های خاص او در این رقابت‌ها تنها به‌عنوان بازیکن ادامه نداشت. سیدمهدی به‌عنوان مربی، با شهرخودرو به لیگ قهرمانان آسیا رفت. جالب اینکه آن باشگاه هم نخستین حضور در لیگ قهرمانان را پشت سر می‌گذاشت و جالب‌تر اینکه هر دو باشگاه ایرانی که به تازگی به فهرست تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اضافه شده‌اند با هدایت رحمتی در این بازی‌ها شرکت کرده‌اند!

میزبانی هند؛ یک ماجرای ترسناک!

بمبئی سیتی از هند، نخستین حریف نساجی در دور گروهی لیگ قهرمانان به شمار می‌رود. این کشور به مهاجم عراقی نساجی یعنی علا عباس ویزا نداده و این مسئله، نارضایتی نساجی را به همراه داشته است. باشگاه بمبئی البته در این ماجرا دخیل نبوده و حتی رسما از نساجی عذرخواهی کرده اما به‌نظر می‌رسد تیم ایرانی از شرایط میزبانی چندان راضی نیست. البته آنها باید مراقب باشند که این انتقادها را به فضای مجازی نکشانند چرا که ممکن است مثل پرسپولیس از سوی AFC محروم شوند!

منچسترسیتی هندوستان

نساجی یکی از باشگاه‌های ریشه‌دار و قدیمی فوتبال ایران است اما این تیم امروز در آسیا با حریفی روبه‌رو می‌شود که تنها ۹‌سال قبل تاسیس شده و زمان زیادی از آغاز فعالیتش نمی‌گذرد. مالکیت این تیم در حقیقت با همان گروهی است که مالکیت باشگاه‌های منچسترسیتی و نیویورک سیتی را هم در اختیار دارد و در حقیقت در نقاط مختلف دنیا تیم‌های فوتبال را خریده‌اند. قهرمان فصل گذشته سوپرلیگ هند با هدایت دس باکینگام انگلیسی برای لیگ قهرمانان آسیا آماده شده است؛ مردی که سال‌ها به‌عنوان سرمربی در فوتبال نیوزیلند حضور داشته و حالا هدایت بمبئی را بر عهده گرفته است. خورخه پریرا دیاز از آرژانتین، مهم‌ترین مهره خارجی این تیم محسوب می‌شود؛ تیمی که ۲بازیکن اسپانیایی و ۲‌بازیکن هلندی را نیز برای این فصل از لیگ قهرمانان آسیا در اختیار دارد.

منبع : همشهری انلاین 

  • منبع خبر : همشهری آنلاین