احساسی هستم اما احساسی تصمیم نمی گیرم
احساسی هستم اما احساسی تصمیم نمی گیرم
کمتر دیده بودیم ریکاردو ساپینتو تصمیم به تعویض یکی از مهره های کلیدی خود در بین دو نیمه بگیرد.

به گزارش حاشیه ورزش

تعویض بین دو نیمه نشان می دهد که سرمربی از عملکرد بازیکن ناراضی است یا می خواهد تاکتیک را تغییر دهد که به نظر می رسید تعویض محمد محبی بین دو نیمه دیدار استقلال – پارس جنوبی به خاطر نارضایتی ریکاردو ساپینتو از عملکرد این بازیکن بود. بازیکنی که این فصل بی شک یکی از خوب های استقلال بود و رد و پای او در موفقیت های تیم آبی به وضوح دیده می شود. بعد از اینکه محمد محبی در همان دقایق ابتدایی پنالتی حادث شده به روی سعید مهری را به بیرون زد، ریکاردو ساپینتو تلاش کرد به این بازیکن روحیه دهد تا به بازی برگردد اما هر چه زمان بازی جلوتر می رفت، محمد محبی به نیت جبران صحنه پنالتی تصمیمات احساسی و عجیب می گرفت و از ریتم بازی خارج می شد تا جایی که ریکاردو ساپینتو به این نتیجه رسید که در بین دو نیمه ستاره تیمش را تعویض کند.

محمد محبی دوست داشت در زادگاهش و در حضور پدر و مادر که بعد از مدت ها برای تماشای بازی او به استادیوم آمده بودند، بهترین بازیکن استقلال باشد اما همین انگیزه بیش از اندازه موجب یک ضربه پنالتی بد و تکرار حرکات احساسی شد تا جایی که ریکاردو ساپینتو در بین دو نیمه تصمیم گرفت، اجازه ندهد بیش از این محمد محبی آسیب ببیند و او را تعویض کرد.

در تمرین ریکاوری استقلال بعد از دیدار با پارس جنوبی ریکاردو ساپینتو دقایقی با محمد محبی صحبت کرد و پیرامون عملکردش در بازی با پارس جنوبی و هم چنین دلیل تعویض صحبت کرد تا ستاره تیمش از این تصمیم قانع شود. شاید ریکاردو ساپینتو نیاز به این توضیح نمی دید اما با ستاره تیمش صحبت کرد تا از نظر روحی و روانی او را به بازی برگرداند، چرا که استقلال سه بازی مهم در لیگ برتر و احتمالا دو بازی مهم در جام حذفی پیش رو دارد و به طور حتم برای درخشش در این بازی ها روی محمد محبی حساب ویژه ای باز کرده است. این گفتمان شاید انتقال دهنده این پیام از سوی ریکاردو ساپینتو به محمد محبی بود که من مربی احساسی هستم اما احساسی تصمیم نمی گیرم.

یکی از دلایل موفقیت تیم استقلال در فصل جاری بازی ها و اینکه هم اکنون در هر دو جام مدعی قهرمانی بشمار می رود، مدیریت خوب بازیکنان استقلال چه در زمین و چه روی نیمکت بوده است. البته که به زعم مورینیو رختکن راضی در فوتبال وجود ندارد، با این حال ریکاردو ساپینتو از مدیریت استقلال و مهره های پرشمار و اسمی اش بر آمده است، بطوریکه همدلی در تیم استقلال مشهود است و در جریان فصل دیده نشد، بازیکنی به سبب بازی نکردن در ترکیب تیم یا تعویض حاشیه ای برای تیم ایجاد کند.