احسان حدادی به خارج از کشور می‌رود
احسان حدادی به خارج از کشور می‌رود
رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد برنامه‌های آماده‌سازی احسان حدادی گفت که این ورزشکار در سال آینده مدتی به خارج از کشور اعزام می‌شود.

به گزارش “حاشیه ورزش” و به نقل از ایسنا، فدراسیون دوومیدانی ایران در جلسه با کمیته ملی المپیک درخواست کرده که با حضور ۱۲ دوومیدانی‌کار شامل هشت ورزشکار مرد و چهار ورزشکار زن در بازی‌های آسیایی هانگژو موافقت شود.

هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد برنامه آماده‌سازی ورزشکاران تا بازی‌های آسیایی گفت: برنامه خود را به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ارائه کرده‌ایم. ۱۲ تا ۱۵ ورزشکار ما شانس حضور در تیم را دارند و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند. باید برای این افراد شرایطی حداقلی فراهم کنیم که با گرانی موجود، کار سختی است. البته آفتاب انقلاب را بازسازی کرده و یکسری کارهای بهسازی را انجام داده‌ایم تا شرایط خوبی برای میزبانی از ورزشکاران داشته باشد اما برای موفقیت در بازی‌های آسیایی باید در چند مسابقه برون مرزی شرکت کنیم تا تن ورزشکاران ما به تن حریفان قدرتمند بخورد.

او در ادامه افزود: اکثر اردوهای ما داخل ایران برگزار می‌شود اما برای آمادگی بهتر از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواسته‌ایم شرایطی را برای اردوی ما در بلاروس یا روسیه در نظر بگیرند. دلار خیلی گران و برگزاری اردوی خارجی برایمان خیلی سخت است.

صیامی در مورد برنامه احسان حدادی تا بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: احسان در کیش و مشهد تمرین می‌کند. تلاش کردیم مربی او به ایران بیاد اما نشد. با توجه به مشکلات مالی تمام اردوهایش در ایران است اما به احتمال زیاد دو هفته‌ای به خارج از کشور می‌رود تا در چند مسابقه شرکت کند.

 

او به تمرینات حسن تفتیان در جامائیکا هم اشاره کرد و گفت: بیشتر با هزینه و اسپانسر شخصی اردو برگزار کرده است. از من خواست در قهرمانی داخل سالن آسیا شرکت نکند تا بیشتر تمرکزش را بر ورودی المپیک پاریس و بازی‌های آسیایی بگذارد. با اینکه می‌دانستیم در مسابقات قزاقستان شانس مدال دارد اما با درخواستش موافقت کردیم و یک مدال قطعی را از دست دادیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی به وضعیت تمرینی فرزانه فصیحی نیز اشاره و بیان کرد: او شرایط بسیار حرفه‌ای را دنبال  می‌کند. در کشورهای اسلامی و داخل سالن آسیا مدال‌های ارزشمندی گرفت. برخی دوستان می‌گویند فصیحی فقط در ۶۰ متر موفق است اما در کشورهای اسلامی نشان داد که در ۱۰۰ متر هم عملکرد خوبی دارد. چند دختر خوب دیگر هم داریم که اتفاقات خوبی را در بخش زنان رقم می‌زنند. امیدوارم بتوانیم در این بخش کارهای ارزشمندی انجام بدهیم.

او در مورد عملکرد تیم دوومیدانی ایران در قهرمانی داخل سالن آسیا که طی آن تنها فرزانه فصیحی مدال کسب کرد، گفت: برای انجام کار بزرگ باید هزینه داد. در آن مسابقات می‌توانستم از  حسن تفتیان بخواهم شرکت کند اما باید در روند آماده‌سازی و تمرینی‌اش  خلل ایجاد می‌کردم. از طرفی دیگر دونده‌های ۸۰۰ و ۱۵۰۰ ما هم شانس مدال داشتند اما به دلیل عدم توقف برنامه‌هایشان، آنها را نفرستادیم. قبل از اعزام هم می‌دانستیم خیلی شانس کسب مدال نداریم اما از قهرمانانمان پذیرفتیم که خود را برای مسابقات آینده آماده کنند. به همین دلیل ورزشکاران جوان‌تر  یا کسانی را که در مسابقات قبلی میلی‌متری خط خورده بودند را فرستادیم. هزینه عدم حضور ورزشکاران اصلی را دادیم و نتیجه مدنظرمان اتفاق نیفتاد اما شک نکنید در بازی‌های آسیایی ورزشکاران بزرگی حضور خواهند داشت و تلاش می‌کنند سختی‌هایی که متحمل شده‌اند را با افتخارآفرینی پاسخ دهند.

 

  • نویسنده : سید بهنام حسینی زهرائی