ادامه تعقیب و گریز پرسپولیس و سپاهان
ادامه تعقیب و گریز پرسپولیس و سپاهان

هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران امروز در صدر و قعر جدول لیگ برتر ادامه خواهد یافت و می‌تواند منجر به قعطی شدن سقوط یکی از تیم‌ها به لیگ دسته یک شود. به گزارش حاشیه ورزش٬ از هفته بیست و هفتم لیگ برتر ایران٬ امروز شنبه (۱۹ تیر) ‌پنج دیدار برگزار می‌شود مدعیان […]

هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران امروز در صدر و قعر جدول لیگ برتر ادامه خواهد یافت و می‌تواند منجر به قعطی شدن سقوط یکی از تیم‌ها به لیگ دسته یک شود.

به گزارش حاشیه ورزش٬ از هفته بیست و هفتم لیگ برتر ایران٬ امروز شنبه (۱۹ تیر) ‌پنج دیدار برگزار می‌شود مدعیان عنوان قهرمانی و سهمیه به مصاف هم می‌روند. در این بین تیم‌های حاضر در قعرجدول برای بقا در لیگ برتر تلاش خواهند کرد.

سایپااستقلال/ ساعت ۱۹:۵۰ ورزشگاه قوامین تهران

تقابل این دو تیم برای خودشان و رقبا در بالا و پایین جدول اهمیت بسیار بالایی دارد. در حالی که اکثر توجهات به استقلال است٬ سای‌پا در وضعیت بغرنجی به سر می‌برد و این دیدار در بقای آن‌ها در لیگ برتر ارزشمند است. از طرفی این دیدار تقابل فراز کمالوند و فرهاد مجیدی از زمان جدایی در اتمام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است که کمالوند بعد از همکاری کوتاه مدت با استقلال٬ برای هدایت سایپا٬ از استقلال رفت.

در جدول رده‌بندی لیگ برتر٬ استقلال با ۴۷ امتیاز در رتبه سوم جدول است و در صورت ‌پیروزی٬ تقریبا کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را قطعی خواهد کرد چرا که در این صورت گل گهر به عنوان نزدیک ترین تعقیب کننده به استقلال٬ با ۱۲ امتیاز کمتر و همچنین تفاضل گل صفر نسبت به تفاضل گل ۱۳+ استقلال٬ شانسی برای رسیدن به سهمیه آسیا نخواهد داشت.

سایپا هم با ۲۳ امتیاز در تعقیب ذوب آهن و نساجی و آخرین تلاش‌های خود برای ادامه بقا در لیگ برتر را انجام می دهد تا به رکورد ۲۰ سال حضور متوالی در لیگ برتر ادامه دهد.

تراکتورگل گهر/ ساعت ۲۰:۱۵ ورزشگاه شهید سلیمانی (بنیان دیزل سابق)

با فعل و انفعالاتی که در صدر جدول رخ داده و عملکرد ‌پر نوسان این دو تیم٬ باید سهمیه آسیا را از دست رفته دانست و آن‌ها صرفا از طریق جام حذفی امیدوار به کسب این مهم هستند. این دیدار تقابل دو مربی باسابقه و ‌پرافتخار ایرانی یعنی قلعه نویی و فیروز کریمی است که این بار در قامت سرمربیان گل گهر و تراکتور به تقابل می ‌پردازند.

گل گهر فعلا با ۳۸ امتیاز در رتبه چهارم جدول است و برای حفظ این جایگاه و افزایش احتمال کسب سهمیه تلاش می‌کند. در مقابل تراکتور که دو هفته ای است در اختیار کریمی قرار گرفته٬ سعی در جبران امتیازهای از دسته رفته و رسیدن به رتبه‌ای بهتر از جایگاه هشتم جدول دارد.

سپاهانصنعت نفت آبادان/ ساعت ۲۰:۴۵ ورزشگاه نقش جهان

تنها تیمی که می تواند به سلطه ‌پرسپولیس در قهرمانی متوالی در لیگ خاتمه دهد٬ شاگردان نویدکیا هستند. آن‌ها بعد از دو تساوی متوالی در هفت‌های گذشته٬ سعی دارند در خانه سه امتیاز این دیدار را کسب کنند و قدر امتیازات باقی مانده را بدانند. شاگردان نویدکیا در این دیدار به مصاف شگفتی ساز نیم فصل اول می‌روند و امیدوارند خبری از شگفتی در این دیدار نباشد و به راحتی تمام امتیاز خانگی را کسب کنند و حداقل بعد از چند هفته به صدرجدول صعود کنند و در انتظار بازی پرس‌پولیس بنشینند.

صنعت نفت با ۳۳ امتیاز هیج خطری را برای سقوط احساس نمی کند و تلاش هایش هم برای کسب سهمیه آسیا کارساز نخواهد بود ولی شاگردان ‌پورموسوی نشان دادند که توان خلق شگفتی و زمین گیر کردن رقبای قدرتمند خود را دارند.

‌پرسپولیسآلومینیوم اراک/ ساعت ۲۰:۵۵ ورزشگاه آزادی

شاگردان گل‌محمدی با وجود اعتراض زیاد به مشکلات مالی تیمشان٬ در این مسابقه هر مشکلی را فراموش خواهند کرد و به ادامه کورس قهرمانی می‌پردازند. قرمزهای ‌پایتخت بعد از از دست دادن هدیه سپاهان در هفته گذشته با توقف مقابل فولاد٬ به فکر سه امتیاز بازی و پشت سر گذاشتن دیگر مدعی قهرمانی هستند.

در عوض آلومینیوم اراک با هدایت منصوریان عملکرد قابل قبولی داشته و همچنان در تکاپوی رسیدن به رتبه چهارم جدول و حفظ اندک شانس این تیم برای کسب سهمه آسیا است که می‌تواند در صورت قهرمانی یکی از سه تیم صدرنشین لیگ به تیم چهارم جدول منتقل شود.

فولاد خوزستانماشین سازی تبریز/ ساعت ۲۱:۳۰ ورزشگاه فولاد آره‌نا

آخرین بازی امروز می‌تواند منجر به سقوط اولین تیم به لیگ دسته یک شود. ماشین سازی فعلا روی کاغذ شانس بقا در لیگ را دارد ولی امکان دارد با ‌فعل‌وانفعالات در بازی سای‌پا و همین دیدار٬ به لیگ یک سقوط کند. اگر چه که شاگردان اکبرپور هفته گذشته مس رفسنجان را غافلگیر کردند و به پیروزی پرگلی دست یافتند.

ولی در این دیدار رقیب قدرتمندی به نام فولاد در انتظار ماشین سازی است که تلاش می‌کند فرصت کسب رتبه ‌چهارم را به چنگ آورد. نکونام و شاگردانش در دو هفته گذشته توانستند دو مدعی قهرمانی را متوقف کنند.

دیگر بازی‌های این هفته روز سه شنبه برگزار خواهد شد.