ادامه شرایط نامناسب در رشته المپیکی
ادامه شرایط نامناسب در رشته المپیکی
نفر اول رنکینگ تنیس روی میز ایران بعد از گلایه‌های نوشاد عالمیان نسبت به شرایط موجود این رشته فریاد اعتراضی برآورد.

به گزارش حاشیه ورزش ، بعد از صحبت‌های نوشاد عالمیان در مورد شرایط نامناسب تنیس روی میز کشور و انتقاد او از بی توجهی و عدم حضور در مسابقات حالا یک بازیکن دیگر هم لب به گلایه و انتقاد گشوده است. حمیدرضا طاهرخانی که از لحاظ رنکینگ کشوری در جایگاه نخست قرار دارد و در ترکیه مشغول بازی است، نسبت به تبعیض‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون و عدم اعزام به مسابقت بین المللی گلایه دارد.

حمیدرضا طاهرخانی ، در مورد شرایطش در لیگ تنیس روی میز ترکیه اظهار داشت: خوشبختانه تیم ما که شهرداری استانبول است شرایط خوبی داشته و در جایگاه نخست قرار دارد. در 15 مسابقه که انجام دادیم همه را برده‌ایم و بدون باخت هستیم. خود من از لحاظ رنکینگی بعد از یک بازیکن آفریقایی که نفر 51 دنیا است در رده بعدی قرار دارم و حتی این بازیکن آفریقایی را هم برده‌ام.

* تبعیض‌ها انگیزه‌مان را از بین برده است

وی با گلایه از شرایط موجود تنیس روی میز ایران گفت: در سه سال گذشته متأسفانه انگیزه‌مان تا حدود زیادی از بین رفته است. من سه سال است که نفر اول رنکینگ داخل کشور هستم اما فقط یک انتخابی المپیک شرکت کرده‌ام. در این مدت فقط به یک‌سری از نفرات نظر می‌کنند و منفعت آنها بیشتر در نظر گرفته می‌شود. تنها تفاوت من به عنوان نفر اول با رنک 30 ایران فقط این است که دو سه روز دیرتر مسابقات را شروع می‌کنم.

بازیکن تنیس روی میز کشورمان ادامه داد: ما برای اینکه رنکینگ‌مان در جهان بالا برود باید در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم، اما برای این کار یا باید سرمایه‌دار باشید یا اسپانسر خوبی باشید. امتیازی که به رنکینگ جهانی می‌دهند زیاد است اما ما در ایران شرایطی نداریم که زیاد به مسابقات اعزام شویم.

* قبل از انتخابی تیم‌ملی اسامی ملی‌پوشان را برای مسابقات عمان داده بودند

وی با اشاره به رقابت‌های بین المللی عمان گفت: قرار بود 26 بهمن مسابقات انتخابی برگزار شود، اما متوجه شدیم که اسامی چند بازیکن برای رقابت‌ها ارسال شده است. اگر قرار است انتخابی برگزار شود چرا اسامی برخی نفرات برای مسابقات اعلام شده است؟ این فقط بی‌انگیزگی ایجاد می‌کند. حالا شنیدیم کلاً اعزام نفرات به رقابت‌ها کنسل شده و فقط نوشاد عالمیان شرکت می‌کند.

* در 3 سال گذشته فقط به انتخابی المپیک اعزام شدم

طاهرخانی گفت: من در مسابقات انتخابی المپیک با نفر چهل و شش دنیا بازی کردم و در گیم پنجم باختم. خوشبختانه همه هم بازی خوب من را تأیید کردند، اما در این سه سال هیچ مسابقه‌ای اعزام نشدم. فدراسیون هیچ امتیازی به ما نمی‌دهد و برای تصمیماتشان فقط منفعت یکسری بازیکن خاص در نظر گرفته می‌شود. البته نوشاد عالمیان با توجه به جایگاهی که دارد حقش است اما نباید اینطور باشد که بی‌انگیزگی برای سایر نفرات به وجود بیاید. من برای مسابقات تور ایرانی در آبادان 8 میلیون هزینه کردم، اما جایزه نفر اول 2 میلیون تومان بود.

* سلیقه مربی درست، اما حق سایر نفرات نباید خورده شود

این بازیکن در مورد اینکه سرمربی تیم ملی هم گفته است او برایش کار کردن با نوشاد و نیما عالمیان راحت‌تر است، عنوان کرد: این سلیقه مربی بوده و ما هم احترام می‌گذاریم اما نباید حق سایر نفرات خورده شود. تنیس روی میز ما محدود به دو سه بازیکن نیست و نباید تاریخ مسابقات به خاطر برخی بازیکنان جابه‌جا شود. متأسفانه تبعیض وجود دارد، مثلاً در اردوی تیم ملی من شنیدم که بچه‌ها وقتی به غذای نامناسب اعتراض کردند، مسئولان فدراسیون گفتند برای اینکه بتوانید سرپا باشید و تمرین کنید باید از جیب خود هزینه کنید. قطعا اگر نوشاد و نیما عالمیان در اردو باشند چنین جملاتی گفته نمی‌شود. ما نمی‌توانیم به سرمربی تیم ملی هم خرده بگیریم چون او می‌گوید تأثیری در انتخاب بازیکنان ندارد و همه چیز در مسابقات انتخابی مشخص می‌کند.

* امیدوارم عدالت برقرار باشد و همه را به یک چشم ببینند

وی اظهار داشت: خود من به شخصه با این شرایط در فشار هستم و بی‌انگیزه شده‌ام. وقتی شما رنک اول ایران باشید و هیچ مسابقه‌ای اعزام نشوید سرخورده و بی‌انگیزه می‌شوید. امیدوارم نگاه بهتری به وجود بیاید و همه را با یک چشم ببینند و عدالت برقرار باشد. این برای فدراسیون خوب نیست که بچه‌ها به هیچ مسابقه‌ای اعزام نمی‌شوند.