ادامه پیگیری فدراسیون بوکس برای گرفتن ویزای اسپانیا
ادامه پیگیری فدراسیون بوکس برای گرفتن ویزای اسپانیا
فدراسیون بوکس ایران همچنان در حال پیگیری است تا ویزای ملی‌پوشان برای اعزام به اسپانیا را دریافت کند.

به گزارش حاشیه ورزش ، در حالی که فدراسیون بوکس ایران قصد دارد تیم ملی جوانان ایران را با ۵ بوکسور عازم رقابتهای قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به میزبانی اسپانیا کند، سفارت این کشور تاکنون از صدور ویزا برای ملی‌پوشان ایران خودداری کرده تا یکبار دیگر ورزشکاران ایرانی نتوانند در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند؛ اتفاقی که پیش از این برای تیم‌های ملی تکواندو و کاراته برای اعزام به مسابقاتی دیگر نیز رخ داده بود.

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس ایران، در این‌باره به ایسنا گفت: همانطور که در خبر فدراسیون هم آمده بود ما همه اقدامات لازم را انجام دادیم تا برای تیم جوانان ویزا صادر شود، اما سفارت اسپانیا تاکنون به دلیل مسائل غیر ورزشی به ملی پوشان ما ویزا نداده است.

او با اشاره به غیر قانونی بودن این اتفاق گفت: طبق قانون IBA وقتی کشوری میزبان می‌شود در حقیقت دولت آن کشور متعهد است که برای تمامی ورزشکاران کشورهای عضو فدراسیون جهانی ویزا صادر کند و عدم انجام دادن این کار زیر پا گذاشتن قانون است. اسپانیا در همین ابتدای کار قانون را نقض کرده و چنین میزبانی درست نیست.

رئیس فدراسیون بوکس ایران ادامه داد: این ورزشکاران یک سال تمرین کرده بودند و همه دلخوشی آن‌ها برای یک سال سختی کشیدن، اعزام شدن به این مسابقات بود تا شاید حاصل دسترنج خود را بدست آورند. این مسابقات میدان جهانی بود و ما هم می‌خواستیم فقط ۵ ورزشکار را اعزام کنیم. می‌طلبید که اسپانیا همکاری لازم را انجام دهد اما این اتفاق نیفتاد.

او در پاسخ به این سوال که واکنش فدراسیون بوکس ایران به موضوع پیش آمده چه بوده است؟ توضیح داد: ما در حال حاضر به فدراسیون جهانی بوکس اعتراض کرده‌ایم و امروز هم قرار است از سفارت اسپانیا پیگیری هایی انجام دهیم. امیدواری هست که اتفاق مثبتی رخ دهد و ما پیگیری‌های لازم را انجام دادیم.

به گزارش ایسنا، مسابقات بوکس جوانان جهان از ۲۴ آبان (۶ روز دیگر ) تا ۵ آذر در اسپانیا برگزار می‌شود.