ارتقای عملکرد ورزشکاران با یافته‌های علمی
ارتقای عملکرد ورزشکاران با یافته‌های علمی
رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی تاکید کرد که استفاده از یافته‌های علمی در حوزه ورزش موجب ارتقای علمکرد ورزشکاران می‌شود.

به گزارش حاشیه ورزش ، علی شریف‌نژاد در نشست خبری سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی با محوریت «فعالیت بدنی و عصر مدرن» که قرار است ۱۶ تا ۱۸ اسفند سال جاری برگزار شود، اظهار کرد: این همایش با تلاش پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و در راستای تحقق شعار دیپلماسی علمی ورزش در با حضور ۷ دانشگاه، پژوهشگاه و موسسه بین‌المللی معتبر و در ۱۰ پنل تخصصی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: این همایش به صورت مجازی و با بیش‌ترین مشارکت دانشگاه‌های کشور و نیز دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی برگزار می‌شود.

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با اشاره به حضور فدراسیون‌ها بر اساس مکاتبه صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان، عنوان کرد: از ۵۲ فدراسیون دعوت به عمل آمده است و ۸ فدراسیون در همایش حضور خواهند داشت و بیش از ۱۰ محور کاربردی و موضوعات روز دنیا در حوزه ورزش مطرح می‌شود و شرایط به گونه‌ای طراحی شده که از سراسر دنیا امکان دسترسی به اطلاعات وجود دارد.

شریف‌نژاد با بیان این که شاهد ارائه ۷۰۴ مقاله در سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی هستیم، گفت: اساتید بین‌المللی در این همایش حضور خواهند داشت و از ۲۰ کشور دنیا شاهد مشارکت افراد مختلف خواهیم بود و از شاخص‌ترین افراد مربی بدنساز باشگاه رئال مادرید است.

وی در مورد بهره‌مندی ورزش ایران از یافته‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه ورزش، اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره، مشارکت فدراسیون‌های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان افزایش یافته است و بعضا مقالات ارزشمندی را نیز ارائه کرده‌اند و این فضا در حال رشد و توسعه است هرچند که با ایده‌آل‌ها فاصله داریم و دیپلماسی ورزش مسیری جز گفت‌وگو ندارد و استفاده از یافته‌های علمی در حوزه ورزش موجب ارتقای عملکرد ورزشکاران خواهد شد.

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در مورد مهم‌ترین محورهای سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی، بیان کرد: آسیب شناسی ورزشی، ارتقای عملکرد در حوزه ورزش قهرمانی، بازاریابی و تجاری سازی در ورزش، ورزش دانش آموزی، یافته‌هایی نوین علوم ورزشی در رشته‌های کاراته و شنا، حرکات اصلاحی، مدیریت و سیاستگذاری در ورزش بخشی از محورهای این همایش است.

شریف‌نژاد افزود: عصر مدرن و ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، تاثیرات فیزیولوژی و روانشناسی ورزشی در دوران کرونا، فعالیت بدنی و تندرستی، روانشناسی ورزشی، علوم روانی در ورزش، ورزش سالمندی، ورزش برای افراد کم توان، بیومکانیک ورزشی، ووشو برای سلامتی و قهرمانی و برای آینده، تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه، جایگاه ورزش‌های سنتی در بازی های بومی و محلی در علم نوین، دستاوردهای علمی در ورزش‌های نابینایان و کم بینایان و نیز مقوله توسعه ورزش همگانی و روستایی از دیگر محورهای مورد نظر در سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی است.