اردوی بوکسورهای ایران
اردوی بوکسورهای ایران
در حقیقت همه چیز اعزام‌ نیست و نباید این موضوع را نماد خود کنیم.

به گزارش حاشیه ورزش ،علی مظاهری درباره عملکرد فدراسیون بوکس طی چهار سال گذشته توضیح داد: رئیس فدراسیون همه تمرکز خود برای بررسی عملکرد فدرسیون را روی اعزام‌ها گذاشته است که درست نیست. آیا همه فدراسیون‌ها اعزام انجام نمی‌دهند؟ باید دید در استان‌ها چکار کرده‌ایم. در اغلب استان‌ها سالن‌ها خالی شده‌اند. در رده های نوجوانان و جوانان مسابقاتی نیست. متاسفانه همه مسئولیت‌ها را گردن هیات‌ها انداخته‌ایم که درست نیست. بنده معتقدم که فقط نباید بگوییم اعزام کرده‌ایم.

او در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست فدراسیون بوکس را با گذشته فدراسیون بوکس مقایسه کرد؟ اظهار کرد: بنده نمی‌گویم عملکرد بد است یا خوب، بلکه معتقدم که مدیریت تنها به اعزام‌ها نیست و باید در استان‌ها و سایر عرصه‌های یک رشته ورزشی نیز فعالیت درستی داشت تا عملکرد یک مجموعه را خوب اعلام کنیم.

ملی‌پوش سابق بوکس ایران، با انتقاد از ادبیات حسین ثوری در مصاحبه اخیرش گفت: فدراسیون باید منابع مالی آورده و شفاف سازی کند که این منابع مالی را چگونه تعمین کرده است. نمی‌شود با این ادبیات بگوییم که به کسی ربطی ندارد اسپانسر ما کیست. اگر سری به استان‌ها و اردوهای تیم ملی بزنیم همه چیز مشخص می‌شود. شاید ملی پوشان اکنون چیزی نمی‌گویند، اما پای درد دل‌های آن‌ها نشسته‌ایم و می‌دانیم در اردوها چه خبر است.

دارنده مدال طلای بوکس آسیا در دسته سنگین وزن، گفت: نمی‌خواهم وارد حواشی شوم و نیازی به این کار ندارم، اما آقای ثوری گفته‌اند که ما در گذشته هیچ پخش زنده‌ای نداشته‌ایم، اما در زمان حاج ناطق نوری مسابقات دهه فجر بندرعباس پخش زنده شد و حتی در برخی مواقع هم مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی‌های تیم ملی نیز پخش زنده شد.

او با اشاره به قول‌های عمل نشده حسین ثوری طی چهار سال گذشته، توضیح داد: اینکه بگویند دور بعد باشم بوکس بانوان را راه می‌اندازم هم برای من سوال است، چرا در چهار سال گذشته راه نیفتاد؟ اصلا بستر لازم جهت راه اندازی بوکس بانوان را فراهم کرده‌ایم که همچنان شعار انتخابی راه می‌اندازیم؟ متاسفانه همه این‌ حرف‌ها شعار است.

مظاهری در واکنش به این موضوع که نمی‌توان بیشتر شدن اعزام‌ها و کسب مدال‌ در مسابقات آسیایی و جهانی را نادیده گرفت، اظهار کرد: در گذشته اعزام‌ها کم بود و بنده هم این موضوع را قبول دارم، ولی اینکه اعزام‌ها را نماد فدراسیونی چون بوکس کنیم درست نیست. سردر یک فدراسیون نماد آن فدراسیون است، ما در فدراسیون بوکس می‌بینیم که درب ورودی شکسته است و هنوز هم که هنوز است آن را تعمیر نکرده‌اند!

او درباره نیازهای فدراسیون بوکس برای چهار سال آینده نیز گفت: من خودم در زمان آقای ثوری مربی تیم ملی بودم، روزی بود که غذا نداشتیم و به بچه‌ها برنج با تن ماهی دادند! ریاست فقط اعزام نیست و باید شرایط مساعد را فراهم کنیم. باید استان‌ها را فعال کنیم و انتخابی داشته باشیم، لیگ منظم برگزار شود تا نفرات جدید را اعزام کنیم. از آقایان می‌خواهم به جای تخریب قهرمانان ملی که برای ورزش کشور زحمت کشیده‌اند، رویه مدیریتی درستی را در پیش بگیرند.

پرچمدار کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن، درباره خواسته خود برای بوکس کشور نیز گفت: بنده به عنوان فرزند بوکس صرفا دوست دارم انتخابات در فضای سالم باشد. هر کدام از کاندیداها که انتخاب شوند جامعه بوکس در کنار آن‌ها است. نباید جو سازی شود و قهرمان‌های بزرگ خود را تخریب کنیم، حرکت درستی نیست و صرفا به بوکس لطمه می‌زند.

او در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: مدیریت خوب فقط کسب مدال نیست و ما الآن برای تیم ملی پشتوانه خوبی نداریم. بعضی استان‌های ما کاملا تعطیل هستند چون سخت افزار مناسب در اختیار ندارند. خود هیات کرمانشاه که بنده در آن مسئول هستم بارها با دبیر و رئیس صحبت کرده‌ام تا بگذارند بوکسورهای ما بیایند و برای تیم ملی انتخابی بزنند، ولی متاسفانه همیشه وعده و وعید داده‌اند. ان‌شاءالله انتخابات در فضای سالم برگزار شود و هر کسی که اصلح بود به عنوان رئیس آینده معرفی شود.