ارقام باورنکردنی مربوط به استخدام و برکناری پاتر
ارقام باورنکردنی مربوط به استخدام و برکناری پاتر
گراهام پاتر ۱۳ میلیون پوند بابت اخراجش از چلسی دریافت خواهد کرد.

به گزارش حاشیه ورزش

با این مبلغ خسارت، حضور این مربی در جمع آبی‌های لندن، ۵۰ میلیون پوند برای چلسی خرج برداشته است که شاید این هنگفت‌ترین رقم پرداختی برای یک مربی در طول تاریخ خواهد بود؛ مربی‌ای که تنها ۹ ماه در تیمش دوام آورد.

اگرچه برای مربیان، پول در درجه اول اهمیت نیست اما به هر حال آن‌ها همواره از بستن قراردادهای بزرگ لذت می‌برند، چرا که این مسئله جایگاه آن‌ها را در فوتبال جهان تعریف می‌کند و وقتی باشگاهی مثل چلسی پیدا می‌شود که تنها برای استخدام گراهام پاتر، ۲۲ میلیون پوند خرج می‌کند، خوش به حال مربی‌ای که به آنجا می‌رود. جالب اینکه چلسی پیش از استخدام پاتر، ۱۰ میلیون پوند هم به توماس توخل پرداخت کرده بود.

در عین حال پاتر در مدت ۹ ماه حضور در چلسی، هفت میلیون پوند حقوق دریافت کرده است که این مسئله هزینه‌های این باشگاه را به شدت افزایش داده و فروش انبوه بازیکنان در تابستان را قطعی می‌کند. این باشگاه در هفته گذشته اعلام کرد که در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲، ۱۲۱ میلیون پوند ضرر کرده است که البته این رقم شامل هزینه‌های بی‌سابقه ۵۵۰ میلیونی بولی، مدیر جدید این باشگاه، برای بازیکنان جدید نمی‌شود.

روزنامه دیلی میل امروز اعلام کرده گراهام پاتر پس از اخراجش از چلسی، ۱۳ میلیون پوند غرامت دریافت خواهد کرد و اگر هم آنها موفق نشوند در این فصل به اروپا صعود کنند، به اندازه ۸۰ میلیون پوند نیز با کاهش درآمدها مواجه خواهند شد.

حالا بهداد اقبالی، مالک ایرانی چلسی، باید بابت این ارقام از مدیرعامل باشگاه، تاد بولی، توضیح بخواهد.