ارمغانی: حدادی بی نظیر است اما مادام العمر نمی‌تواند بازی کند
ارمغانی: حدادی بی نظیر است اما مادام العمر نمی‌تواند بازی کند
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: برای انجام برنامه‌های بهتر تمرینی مشکل زمان داریم چون دیر شروع کردیم.

به گزارش حاشیه ورزش ، سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، درباره شروع دور جدید تمرینات و تجربه خود به عنوان سرمربی جدید تیم ملی توضیح داد: الان روز سوم تمرینات ما است و پنجمین تمرین خود را پیگیری می‌کنیم. بازیکنان با کمال قدرت و توانایی کار خود را انجام می‌دهند. بعد از پایان لیگ بچه‌ها با شرایط مسابقه فاصله داشتند، ولی رفته‌رفته بهتر می‌شوند و با تلاش زیاد تمرینات را انجام می‌دهند که مهم است.

او ادامه داد: بعد از دو هفته که اینجا تمرین داریم، تصمیم داریم به گرگان یا کیش برویم و یا اینکه با دعوت لبنان برای بازی دوستانه به آنجا سفر کنیم. ممکن است که تیم لبنان هم به ایران بیاید، اما اگر تصمیم نهایی رفتن به کیش باشد یک یا دو مورد از کشورهای حاشیه خلیج فارس را به ایران دعوت می‌کنیم که بازی تدارکاتی انجام دهیم. تیم‌های قطر، بحرین، لبنان و اردن را دعوت کرده‌ایم که به کیش بیایند. برای هفته سوم تمرینات برنامه‌های ما این بازی‌های تدارکاتی است و حتما دو بازی تدارکاتی خواهیم داشت. اگر تیمی نباشد خودمان دو تیم خواهیم بود تا مسابقه برگزار کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران ادامه داد: ما تا بازی‌های انتخابی جام جهانی و کاپ آسیا کلا پنج هفته وقت داریم. احتمالا اواخر هفته چهارم تمرینات به صربستان برویم و با یک تیم خوب صرب اردو زده و آن‌جا دو بازی تدارکاتی داشته باشیم و از آنجا عازم قزاقستان شویم. ابتدا قصد بازی با تیم ملی صربستان را داشتیم اما مشکل ما این است که از نظر وقت خیلی دیر کار را شروع کردیم و برای هماهنگ کردن این کارها زمان کمی داریم. تیم‌های دیگر برنامه خود را چیده‌اند اما یک تیم هست که تیم بزرگسالان آن‌ها در لیگ صربستان قوی است و این اردو برای ما کافی خواهد بود.

او درباره استفاده از جوانان در کنار بازیکنان باتجربه نیز گفت: هدف ما با همکاران این بود که در کنار باتحربه‌ها جوانان را به بدنه تیم تزریق کنیم تا برای میان مدت و دراز مدت رشد کرده و جانشین بزرگان شوند. حدادی بی نظیر است اما مادام العمر نمی‌تواند بازی کند و باید برای ایشان و سایر بزرگ‌ترها جانشین پیدا کنیم. چه بهتر که از روز اول این کار را شروع کنیم. جوانان هم خوب کار می‌کنند و فقط تجربه ندارند، باید صبر کرده و به آن‌ها زمان بدهیم تا در مسابقات تدارکاتی که خیلی در درجه اول مهم نیستند کم کم به سطح بالاتر برسند.

ارمغانی تاکید کرد: من به همه بازیکنان با یک چشم نگاه می‌کنم، همه مودب و منظم کار می‌کنند و اسم کسی را به عنوان فرد ضعیف‌تر نمی‌گویم، جوانان ما خیلی خوب کار می‌کنند و تلاش خود را انجام می‌دهند.

او درباره سطح فنی بازیکنان ایران نیز گفت: این چیزی است که اگر به ریز مسائل ورود کنیم همه بازیکنان جهان یکسری داده‌ها دارند که در برخی از آن‌ها ضعیف و در برخی خوب هستند، باید روی آن‌ها کار کنیم تا مشکل برطرف شود. بسکتبال ایران خصوصیات خاص، مثبت و منفی دارد که باید روی آن‌ها برای بهتر شدن کار کرد.

ارمغانی درباره نبود دو بازیکن و مدیر تیم ملی نیز گفت: ارسلان کاظمی با آگاهی من به آمریکا رفته است و از هفته آینده به تیم ملحق می‌شود، آرون گرامی پور را هم پیدا نمی‌کنیم و متاسفانه تماسی بین ما برقرار نشده است که امیدوارم با این جوان ارتباط برقرار کنیم. تا آنجا که می‌دانم در ایران یکسری مشکلات داشته است که باید به او فرصت دهیم تا این مسائل حل شده و در تیم بازی کند. آقای صادق‌زاده هم تشریف می‌آورند.