از تاریخ‌سازی در تیراندازی تا پیروزی بزرگ والیبال
از تاریخ‌سازی در تیراندازی تا پیروزی بزرگ والیبال

کاروان ورزشی ایران در نخستین روز رسمی بازی‌های المپیک توکیو در رشته‌ها مختلف نماینده داشت که در تیراندازی صاحب مدال طلا شد و والیبال ایران به یک پیروزی بزرگ مقابل لهستان دست یافت. به گزارش حاشیه ورزش، امروز دوم مرداد در نخستین روز رسمی بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰  نمایندگان ایران در رشته‌های تیراندازی، بدمینتون، […]

کاروان ورزشی ایران در نخستین روز رسمی بازی‌های المپیک توکیو در رشته‌ها مختلف نماینده داشت که در تیراندازی صاحب مدال طلا شد و والیبال ایران به یک پیروزی بزرگ مقابل لهستان دست یافت.

به گزارش حاشیه ورزش، امروز دوم مرداد در نخستین روز رسمی بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰  نمایندگان ایران در رشته‌های تیراندازی، بدمینتون، بوکس، تکواندو، دوچرخه سواری، قایقرانی، تنیس روی میز، شمشیربازی و والیبال مسابقه دادند. در این روز جواد فروغی توانست شگفتی ساز و تاریخ ساز شود و اولین مدال تاریخ تیراندازی ایران و اولین مدال طلای کاروان ایران در المپیک توکیو را کسب کند. همچنین تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدارش مقابل لهستان به برتری رسید.

نتایج کلی نمایندگان ایران در نخستین روز رسمی بازی های المپیک توکیو در ادامه آمده است.

* تیراندازی:

جواد فروغی

جواد فروغی در روز نخست بازی های المپیک در تپانچه بادی ۱۰ متر به اولین مدال طلای تاریخ تیراندازی و اولین مدال کاروان ایران در توکیو که به رنگ طلا بود، رسید. این تیرانداز ۴۱ ساله ایلامی که مسن‌ترین ورزشکار کاروان ایران است، پرستار بوده و توانست رکورد المپیک را نیز در این ماده به نام خود ثبت کند.

آرمینا صادقیان - سی ام در تفنگ بادی توکیو
آرمینا صادقیان

فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان در ماده تفنگ بادی زنان به ترتیب در رده‌های بیست و سوم و سی ام ایستادند و از رسیدن به فینال بازماندند.

فاطمه کرم‌زاده- بیست و سوم تفنگ بادی زنان توکیو
فاطمه کرم زاده

* شمشیربازی:

علی پاکدامن شمشیربازی
عنوان

در نخستین روز از المپیک سه شمشیر باز ایرانی در بخش انفرادی مرحله یک شانزدهم مسابقه دادند که علی پاکدامن مقابل ژاتماری از مجارستان ، مجتبی عابدینی مقابل گوردون از کانادا و محمد رهبری مقابل اپیتی از فرانسه پیروز شدند و به مرحله یک هشتم راه یافتند.

در مرحله یک هشتم این مسابقات تنها علی پاکدامن توانست مکس هارتونگ از آلمان را شکست دهد و راهی یک چهارم نهایی شود و مجتبی عابدینی و محمد رهبری به ترتیب مقابل ژیلاگی از مجارستان و سامیله از ایتالیا شکست خوردند. پاکدامن در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل ژیلاگی از مجارستان شکست خورد تا کار نمایندگان ایران در بخش انفرادی تمام شود.

محمد رهبری شمشیربازی
محمد رهبری

* دوچرخه سواری:

سعید صفرزاده در رقابتهای دوچرخه سواری جاده به مسافت ۲۳۴ کیلومتر، موفق نشد به خط پایان برسد.

 

* تکواندو:

آرمان هادی‌پور تکواندو
آرمین هادی پور

آرمین هادی‌پور، تکواندوکار وزن ۵۸ کیلوگرم ایران در مرحله یک هشتم نهایی مقابل حریف کلمبیایی به برتری رسید اما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل لوکاس لائوتارو گوژمان از آرژانتین شکست خورد و به نیمه نهایی نرسید تا از دور مسابقات خارج شود.

 

* تنیس روی میز:

نیما عالمیان

نیما عالمیان تنها پینگ‌پنگ‌باز ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در اولین مسابقه خود مقابل پل درینکهال انگلیسی شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

 

* بوکس:

دانیال شه‌بخش

دانیال شه‌بخش بوکسور وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در مرحله یک شانزدهم مقابل محمد حاموت مراکشی به برتری رسید.

 

* والیبال:

 

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف لهستان رفت و در یک دیدار حساس و نفس گیر به برتری ۳ بر ۲ رسید تا با این پیروزی بزرگ، شروعی طوفانی داشته باشد.