استارت اردوی فرنگی‌کاران جوان مستلزم تست کرونا
استارت اردوی فرنگی‌کاران جوان مستلزم تست کرونا
اردوی آماده سازی تیم کشتی فرنگی جوانان برای حضور در رقابتهای جهانی همچنان تحت تأثیر سونامی کرونا در این تیم قرار دارد که آغاز آن نیازمند تمهیدات ویژه ای است.

به گزارش حاشیه ورزش ، اواخر ماه گذشته بود که خبری عجیب به کانون توجه اهالی کشتی بدل شد. خبری که حکایت از تست مثبت ۲۲ فرنگی کار جوان اردونشین داشت و به لغو اردو انجامید. این اتفاق در حالی گریبانگیر این تیم شد که بعد از برپایی سه اردوی فرنگی‌کاران در خارج از تهران، قرار بود دور جدید تمرینات این تیم در خانه کشتی آغاز شود، اما تست کرونای اکثر اردونشینان که قبل از حضور در تمرینات از آنها گرفته شد، مثبت بود!

بدین ترتیب تمامی نفرات دعوت شده به اردو به شهر و منازل خود بازگشتند تا طی دوباره بعد از انجام یک تست دیگر، مجوز حضور در اردوی تهران را دریافت کنند. البته این پایان ماجرا نبود و تست دوم هم از ابتلای اکثر فرنگی کاران حکایت می‌کرد و برگزاری اردوی این تیم با حساسیت و محدودیت‌های ویژه ای به زمانی نامشخص موکول شد.

در همین راستا محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در واکنش به آخرین وضعیت اردوی آماده سازی تیم کشتی فرنگی جوانان که باید خود را مهیای رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ روسیه کند به حاشیه ورزش گفت: بعد از تست اول کرونا، دوباره از بچه‌ها تست PCR گرفته شد که تعداد زیادی از کشتی گیران نمونه شأن مثبت بود. بلافاصله اقدامات لازم با نظر کمیته پزشکی انجام و دستورات لازم به این نفرات برای مراقبت از خود داده شد.

به گفته امامی اردوی فرنگی‌کاران در اولین فرصت با نفراتی که مبتلا نیستند برگزار خواهد شد، چراکه این تیم باید طی روزهای ۲۵ تا ۳۱ مرداد در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در روسیه به میدان برود. در نتیجه تمرینات این تیم بزودی با هماهنگی کادرفنی آغاز خواهد شد.