استارت دوباره ساره جوانمردی برای حضور پرقدرت در جام‌جهانی کره‌جنوبی
استارت دوباره ساره جوانمردی برای حضور پرقدرت در جام‌جهانی کره‌جنوبی
مربی اختصاصی ساره جوانمردی با ابراز رضایت از روند پیشرفت او در جریان تمرینات گفت: جوانمردی در حال رسیدن به روزهای اوج خود است.

زینب علی اکبری در گفت‌وگو با حاشیه ورزش، درباره وضعیت ساره جوانمردی برای شرکت در مسابقات پاراتیراندازی جام جهانی کره جنوبی، اظهار کرد: چهارمین مرحله اردوی آمادگی ساره جوانمردی برای شرکت در جام جهانی کره جنوبی به صورت اختصاصی از ۱۱ تیر در سالن تیراندازی آزادی آغاز می‌شود و تا ۲۳ ادامه خواهد داشت. تلاش بر این است که در ۲ اردوی آخر شرایط تمرینات را به گونه‌ای طراحی کنیم که برای شرکت در جام جهانی کره جنوبی به اوج آمادگی برسد.

وی گفت: جام جهانی کره جنوبی اواخر مرداد برگزار می‌شود و در این جام چون سهمیه ورود به قهرمانی جهان امارات توزیع می‌شود، اهمیت زیادی برای تیرانداز دارد که با کسب بهترین نتیجه بتواند مجوز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند.

مربی اختصاصی ساره جوانمردی با اشاره به روند رو به رشد تمرینات او طی برگزاری ۳ مرحله اردوی آمادگی، افزود: به دلیل وقفه ۶ ماهه‌ای که در تمرینات ساره جوانمردی بعد از پارالمپیک توکیو رخ داد، وی دچار افت شده بود که طی مدت حضورش در تمرینات به سرعت توانست این وقفه را جبران کند، در حال حاضر روند تمریناتش راضی کننده و رو به رشد است.

علی اکبری در پاسخ به این پرسش که تمرکز ساره جوانمردی در حال حاضر بیشتر روی چه ماده‌ای از تیراندازی است، خاطرنشان کرد: وی به دلیل آسیب دیدگی که در کتف دست راستش داشت، تمریناتش بیشتر در تپانچه بادی ۱۰ متر است، در صورت بهبود آسیب‌دیدگی این احتمال وجود دارد که در آینده در تپانچه بادی ۵۰ متر نیز فعالیت خود را شروع کند. البته در ۱۰ متر شرایط وی ایده‌ال و روند رو به رشدی را سپری می‌کند.

وی پیرامون این پرسش که آیا در کنار ارتقای مهارت‌های تکنیکی، از نظر روانی نیز تحت آموزش است یا خیر؟ اظهار کرد: روال تمرینات وی به گونه ای است که در فاصله بین دو شلیک، روش‌های تمرکز بر درون و تصویرسازی نیز تا پایان رکوردگیری با او کار می‌شود، در اردوی آخر نیز ریلکسیشن و تصویرسازی اجرای فینال را در دستور کار داریم تا کم کم به شرایط مسابقات او را نزدیک کنیم. در حال حاضر ضرورتی برای حضور روانشناس کنار ساره جوانمردی نیست، البته اگر خودش این نیاز را احساس کند کمیته ملی پارالمپیک همکاری لازم را با او خواهد داشت.

علی اکبری در پایان در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی به عنوان مربی اختصاصی ساره جوانمردی در کنار او خواهید بود، افزود: طبق تصمیم فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک تا مسابقات قهرمانی جهان امارات که سهمیه بازی‌های پارالمپیک پاریس توزیع می‌شود، به عنوان مربی اختصاصی ساره کنار او خواهم بود بعد از این مسابقات بنا به شرایط و صلاحدید فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک، درباره ادامه همکاری من با او برای آماده سازی جهت حضور در بازیهای پارالمپیک پاریس تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.