استقلال، گره لیگ بیست و سوم را باز می‌کند
استقلال، گره لیگ بیست و سوم را باز می‌کند
از بین سرمربیان شاغل در لیگ بیست و دوم، هنوز 8 نفر تیمهای خود را انتخاب نکرده‌اند.

به گزارش حاشیه ورزش

فوتبال ایران در حالی به استقبال لیگ بیست و سوم می‌رود که هنوز تکلیف 7 نیمکت مشخص نشده که البته می‌توان نام پرسپولیس را نیز به این جمع اضافه کرد. مجتبی حسینی آخرین نامی است که با امضای قرارداد در اراک، آلومینیوم را از بلاتکلیفی خارج کرد اما هنوز بخش دیگری از همکاران او تصمیم نهایی را برای فصل آینده نگرفته‌اند.

مذاکرات در تهران و سایر شهرها در حالی برقرار است که با ورود چند سرمربی تازه وارد، رقابت برای گرفتن تیم در لیگ برتر بالا گرفته و مدیران باشگاه‌ها نیز در حال انجام مذاکرات برای انتخاب فرد موردنظر خود هستند. در بین باشگاه‌هایی که سرمربی ندارند، استقلال شاید مشهورترین باشد اما فولاد، ذوب‌آهن، مس رفسنجان و حتی ملوان نیز تیمهای جذابی هستند که سرنوشت آنها برای هواداران فوتبال از اهمیت برخوردار است.

علاوه بر تیمها، مردانی چون جواد نکونام، محمد ربیعی، مهدی تارتار، علیرضا منصوریان، ساکت الهامی و… نیز دنبال‌کنندگان خاص خود را در فوتبال ایران دارند و آنها منتظرند تا تکلیف این چند چهره نیز مشخص شود تا ترکیب تیمهای لیگ برتری عیان شود.

البته که این نفرات تنها سرمربیان بدون تیم فوتبال ایران نیستند و شاید بشود سیاهه طولانی از نفراتی را لیست کرد که مدعی سرمربیگری در لیگ برتر هستند اما از بین نفراتی که در لیگ بیست و دوم حاضر بودند، 8 نام هنوز تیم خود را مشخص نکرده‌اند:

جواد نکونام:
نام او این روزها در اطراف باشگاه استقلال شنیده می‌شود و حتی بسیاری انتظار داشتند که در روزهای گذشته به عنوان سرمربی آبی‌ها معرفی شود اما این اتفاق رخ نداد. نکونام فصل پیش تا اواسط لیگ بیست و دوم در فولاد حضور داشت اما در میانه‌ها با ترک اردوی سرخپوشان اهوازی، جای خود را به منصوریان داد.

محمد ربیعی:
گزینه دیگر استقلال، محمد ربیعی است. سرمربی مس رفسنجان که بعد از چند فصل موفق در این تیم، حالا امیدوار است خیز بعدی را در فوتبال ایران بردارد و یک پیشرفت بزرگ را تجربه کند. نکته مهم اینکه مدیران مس رفسنجان اعلام کردند منتظر اعلام سرمربی استقلال هستند تا سرمربی خود را معرفی کنند و گزینه اول را نیز ربیعی دانستند.

مهدی تارتار:
سرمربی باتجربه ذوب‌آهن که دو فصل خوب را با این تیم داشت، هنوز از تصمیم خود برای فصل جدید پرده برنداشته است. تارتار مذاکراتی برای تمدید با ذوب‌آهن داشته اما ممکن است در اصفهان عنان کار به قاسم حدادی‌فر سپرده شود و تارتار مقصد دیگری را برگزیند. جالب اینکه او باتجربه‌ترین مربی این لیست محسوب می‌شود که از فصل 88-89 مشغول کار سرمربیگری در لیگ برتر ایران است.

علیرضا منصوریان:
سرمربی سابق استقلال فصل گذشته در فولاد حضور داشت و برای این فصل نیز تحت قرارداد باشگاه خوزستانی است اما اهوازی‌ها هنوز سرمربی فصل جدید را معرفی نکرده‌اند. منصوریان فصل گذشته جانشین نکونام شد و تا پایان، عملکرد خوبی را با این تیم داشت اما شرایط کار در اهواز به شکلی متفاوت برای او پیش رفت و حالا باید دید این چهره فوتبال ایران فصل آینده را در چه تیمی سپری خواهد کرد.

ساکت الهامی:
سرمربی فصل گذشته هوادار که با این تیم در جایگاه دهم جدول قرار گرفت و تا نیمه نهایی جام حذفی بالا رفت، بعد از اینکه پیام خداحافظی با این تیم را منتشر کرد، هنوز تصمیم بعدی را نگرفته است. ساکت که دو قهرمانی جام حذفی دارد، سابقه سرمربیگری در تراکتور و نساجی را در کارنامه خود می‌بیند.

مازیار زارع:
مرد محبوب انزلی نیز با ملوان خداحافظی کرد اما ممکن است سرنوشتی مشابه سعید دقیقی، سرمربی شمس آذر را داشته باشد. مازیار که جوانترین سرمربی لیگ برتر ایران محسوب می‌شود، بعد از صعود با ملوان، فصلی قابل قبول را با این تیم سپری کرد اما به نظر می‌رسد زارع شرایط ملوان را آماده ادامه همکاری نمی‌بیند.

فرزاد حسین‌خانی:
سرمربی جوان مس کرمان بعد از صعود با این تیم به لیگ برتر، هدایت کرمانی‌ها را برعهده گرفت و شاید کسی انتظار سقوط تیمش را نداشت اما نتایج ضعیف در چند هفته پایانی باعث شد تا به لیگ یک سقوط کند. باتوجه به این نتیجه او هیچ شانسی برای گرفتن هدایت تیمی در لیگ برتر را ندارد.

ابراهیم اشکش:
انتصاب او به عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان، عجیبترین تصمیم ممکن در فوتبال ایران بود اما به هر حال ابراهیم اشکش نیز نامش را به جمع سرمربیان لیگ ایران اضافه کرد. با این حال اشکش عملکرد بسیار ضعیفی در نفت داشت تا خیلی زود از سطح اول فوتبال ایران کنار برود. او حتی به عنوان سرمربی خیبر انتخاب شد اما شغل جدیدش را هم به سرعت از دست داد.