استقلال، یک سهیمه خوزستان را حفظ می‌کند
استقلال، یک سهیمه خوزستان را حفظ می‌کند
استقلال خوزستان با عبور از سد صدرنشین (شمس آذر) 47 امتیازی شد و موقعیت خود را در رده دوم جدول رده بندی رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور تثبیت کرد.

به گزارش حاشیه ورزش

قهرمان لیگ برتر که به این بهانه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را اتفاقا با سیروس پورموسوی مربی فعلی تجربه کرده است، در حالی برای بازگشت به لیگ برتر تلاش می کند که کمترین باخت را در این فصل در بین تیم های دسته اولی داشته است و از سویی بعد از شمس آذر با 36 گل زده در 27 بازی تهاجمی ترین تیم لیگ یک به حساب می آید. استقلال خوزستان در نیم فصل نخست به طور جدی مدعی صعود به لیگ یک نبود و دلیل آن تساوی های پی در پی بود. موقعیت هایی که در جریان بازی از دست می داد و یا گل هایی که در دقایق پایانی می خورد، موجب ثبت 14 تساوی در در کارنامه استقلال خوزستان شده است و این تیم در کنار خیبر خرم آباد و استقلال ملاثانی رکوردار تساوی در بازی های این فصل لیگ یک به حساب می آید.

مربی باتجربه استقلال خوزستان که در دیگر تیم های خوزستانی یعنی فولاد و صنعت نفت هم سابقه حضور به عنوان سرمربی را دارد، آخرین باری که برای صعود تلاش می کرد، در تیم ملی جوانان بود. پیش از حضور در تیم صنعت نفت. در دوره پیشین جام ملت های جوانان آسیا تیم ملی جوانان با رهبری سیروس پورموسوی در بازی های مقدماتی هر سه حریف خود را در استادیوم پاس شکست داد و با 9 امتیاز و 9 گل زده و بدون گل خورده راهی دوره نهایی جام ملت ها با حضور 16 تیم شد. در ادامه سیروس پورموسوی با جدایی از تیم ملی جوانان رهبری تیم صنعت نفت را در لیگ برتر بر عهده گرفت. البته در آن سال دور نهایی جام ملت ها به بهانه کرونا برگزار نشد و به همین خاطر جام جهانی جوانان هم در سال 2021 در اندونزی برگزار نشد. او با چند بازیکن تیم ملی جوانان از جمله امید حامدی فر ، حسین زواره ای، احمد شریعت زاده و … به صنعت نفت آمد و در فصلی که تیم همانند فصل جاری مشکل مالی داشت، در نهایت تیم را در لیگ برتر نگه داشت اما در پایان فصل با وجود قرارداد دوساله به خاطر مشکلات مالی اردوی تیم را ترک کرد و جای خود را به علیرضا منصوریان داد.

قصه صعود در تیم استقلال خوزستان؛ سیروس پورموسوی و شاگردانش می توانند این هدف را تا پایان دنبال کنند. می شود، اینطور گفت آنها روند خوبی را در دور برگشت آغاز کرده اند. اختلاف 4 امتیازی با تیم سوم بدین معنی است که آبی های اهواز در تلاش برای جدا کردن خود از سایر مدعیان هستند و نکته مهمی که می تواند شانس استقلال خوزستان را برای صعود افزایش دهد، ارایه بازی های تهاجمی از سوی این تیم است. این تیم با وجود از دست دادن فرصت های متعدد در دور رفت بازی ها هم اکنون با 36 گل زده بعد از شمس آذر تهاجمی ترین تیم لیگ یک به حساب می آید.

صعود استقلال خوزستان به لیگ برتر؛ اگر رخ دهد در بهترین زمان ممکن رخ داده است چرا که به نظر می رسد، در پایان فصل جاری دو سهمیه از فوتبال خوزستان در لیگ برتر کم می شود. تیم های نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان نشان دادند یارای ادامه حضور در لیگ برتر را ندارند و در پایان فصل به نظر دسته اولی خواهند شد.صعود استقلال خوزستان به لیگ برتر موجب می شود تا فولاد به عنوان سهمیه فوتبال خوزستان در لیگ برتر تنها نباشد. اردیبهشت 98 بود که استقلال خوزستان با شکست در برابر استقلال تهران رسما به دسته اول سقوط کرد و حال تلاش می کند در اردیبهشت 1402 صعود خود را به لیگ برتر جشن بگیرد.