استقلال در بازی با الهلال نباید در دام حاشیه بیفتد
استقلال در بازی با الهلال نباید در دام حاشیه بیفتد
یک پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید آبی‌پوشان اگر مقابل الهلال عربستان به حاشیه نروند، می‌توانند نتیجه پیروزی را از آن خود کنند.

علی جباری، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با  حاشیه ورزش ،‌ درباره تقابل شاگردان فرهاد مجیدی مقابل الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد:‌ گذشته از مشکلاتی که از بالا برای تیم استقلال به وجود آمده است، ما همیشه تیمی بودیم که در سختی‌ها، عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم نتیجه مطلوبی به دست آوریم. جوانان ما می‌دانند که این پیراهنی که پوشیدند، پیراهن باارزشی است. بازیکنان ما باید در زمین خوب عمل کنند و در حاشیه نروند.

او ادامه داد: در جریان بازی، ممکن است بازیکنان تیم‌های عربی بعضی اوقات بازی دربیاورند و این مساله در روحیه آدم تاثیر می‌گذارد. من چون خودم مقابل تیم‌های عربی بازی کردم و اخلاق بازی آن‌ها را می‌دانم، درک می‌کنم که چه شرایطی در بازی حاکم خواهد شد و بازیکنان ما باید نسبت به شرایطی که در بازی به وجود می‌آید، مطلع باشند.

جباری خاطرنشان کرد: به نظر من استقلال اگر بتواند میانه زمین را از آن خود کند و موقعیت‌های مهاجمان حریف را دفع کند، می‌تواند به کسب نتیجه پیروزی امیدوار باشد و عملکرد خوبی از خودش نشان دهد. الان خیلی نباید درباره مشکلات حرف زد. مدافعان تیم نباید احساسی عمل کنند و نباید در خط دفاع کار اضافه‌ای انجام دهند. اگر باید توپ را به اوت بزنند، این کار را انجام دهند. نباید فضای کری‌خوانی در زمین وجود داشته باشد و باید پوشش خوبی در تمامی خطوط صورت بگیرد. مدافعان باید در خدمت تیم باشند و پوشش خوبی روی تمامی خطوط انجام شود.

این پیشکسوت تیم فوتبال الهلال عربستان درباره اضافه شدن گابریل پین به جمع کادر فنی تیم خاطرنشان کرد:‌ ایشان چون دیر به جمع مربیان اضافه شده است، مقداری زمان می‌برد تا بتوانیم درباره عملکرد او نظر بدهیم اما فکر می‌کنم حضور این مربی ایتالیایی در روحیه بازیکنان تاثیر خوبی خواهد داشت. بازیکنان قطعا از سوابق این مربی اطلاع دارند و حضور پین می‌تواند تاثیرات قابل توجهی در بدنه تیم داشته باشد.

او درباره پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان و مشکلات مدیریتی باشگاه تاکید کرد: این گلایه بازیکنان به حق است. بازیکنان تیم به خاطر نداشتن مدیریت در باشگاه، نتوانستند به مطالبات خود برسند. مشکلات مدیریتی استقلال مدت‌ها است پابرجا مانده است و تا الان هم ما چوب نبود مدیریت در باشگاه را می‌خوریم. مشخص است که در یک باشگاه در ابتدا باید هیات مدیره معلوم شود و در دل هیات مدیره مدیرعامل انتخاب شود اما همه چیز در باشگاه ما وارونه شده است. تا زمانی که این مشکلات و چالش‌ها در باشگاه استقلال ماندگار باشد، نمی‌توان به بهتر شدن وضعیت امیدوار بود.

جباری در پایان درباره تقابل آبی‌پوشان مقابل الهلال عربستان تاکید کرد:‌ استقلال اگر در حاشیه نرود، می‌تواند برنده میدان شود. ما در بازی‌های خارج از خانه عملکرد خوبی داشتیم و اگر به اشتباه و مشکلات تاکتیکی برنخوریم، می‌توانم پیروز از میدان خارج شویم.