اسدی: دلال‌ها بازیکنان برجسته تراکتور را فراری دادند
اسدی: دلال‌ها بازیکنان برجسته تراکتور را فراری دادند
آذربایجان شرقی کاپیتان سابق تراکتور ضمن انتقاد از شرایط قرمزپوشان گفت: اتفاقاتی که در باشگاه تراکتور می‌افتد فراتر از دلالی بوده و باعث فراری شدن نفرات برجسته و شاخص از این تیم شده است

حاشیه ورزش:مرتضی اسدی، درباره آخرین وضعیت تراکتور اظهار کرد: هواداران تراکتور سال‌هاست به امید اینکه هر سال یک اتفاق خوب بیافتد به ورزشگاه می‌آیند و از تیم محبوبشان حمایت می‌کنند. خواسته هواداران تراکتور نابجا نیست. تراکتور یکی از پرطرفدارترین تیم‌های آسیاست.

او درباره نتایج ضعیف تراکتور برابر مدعیان فوتبال ایران، گفت: نتایج برخی از بازی‌ها مهم هستند. این بازی‌ها حیثیتی هستند، شما وقتی یقه‌ی تیم‌های بالای جدول را بگیرید به آن‌ها نزدیک می‌شوید، اما در این بازی‌ها متاسفانه نتایجی که باید رقم بخورد به نفع تراکتور به دست نمی‌آیند. همه‌ این موضوع را معطوف سرمربی تراکتور کرده‌اند؛ ایشان چند مصاحبه انجام داده و اعلام کرده که باشگاه در ابتدای فصل شرایط را برای بسته شدن تیم با تفکر مستقیم او مهیا نکرده‌ است.

اگر خوب بازی می‌کنید، پس چرا نتیجه نمی‌گیرید؟

اسدی در واکنش به انتقاد بی‌سابقه‌ی شجاع خلیل‌زاده از هواداران تراکتور مطرح کرد: اگر بازیکن یا نفراتی از تراکتور مصاحبه انجام‌ می‌دهند، باید درک کنند که این هوادار در سرما و گرما ۷۰۰-۶۰۰ کیلومتر از محل زندگی خود دور می‌شود و به ورزشگاه می‌آید، هواداران دوست دارند یک اتفاق خوب بیافتد. وقتی نتیجه‌ای به دست نمی‌آید باید شرایط برطرف شود. نمی‌شود که هر بازی ببازید و عذرخواهی کنید. با تمام توان باید بازی کرد. مصاحبه‌های بازیکنان تراکتور را دیدم که می‌گویند خوب بازی می‌کنیم؛ اگر خوب بازی می‌کنید پس چرا نتیجه نمی‌گیرید؟

کاپیتان سابق تراکتور گفت: سپاهان هم فوتبال خوبی بازی می‌کند و نتیجه هم می‌گیرد. اگر هدف‌گذاری باشگاه تراکتور درست بود و به دنبال قهرمانی بودند در طول ۵ سال باید این اتفاق می‌افتاد. باید برنامه‌ریزی درست و بروز باشد و حواشی را مدیریت کنند. ما اگر به عنوان یک سرباز و هوادار مصاحبه می‌کنیم در راستای کمک به تیم است و به دنبال حاشیه‌سازی نیستیم.

تراکتور دور خودش می‌چرخد

اسدی عنوان کرد: دلخوری هواداران این است که شما یک مهره تاثیرگذار مثل محمدرضا اخباری را از دست می‌دهید و از همان ناحیه ضربه می‌خورید. ما می‌گوییم کاش این اتفاقات نیافتد اما می‌خواهند بگوییم باشگاه بهترین کار را انجام داده است. وقتی شما نمی‌توانید مهره‌های تاثیر گذارتان را حفظ کنید باید کسی را بیاورید که خیلی بهتر از آن بازیکن باشد.

مدافع پیشین تی‌تی‌ها اضافه کرد: باشگاه تراکتور دور خودش می‌چرخد. هواداران با وجود دلخوری بازهم حامی تیمشان هستند. تراکتور دوست داشتنی‌ترین هواداران روی کره‌زمین را دارد. آن‌ها به دور از تمام حواشی همواره از تیمشان حمایت می‌کنند و تراکتور را تنها نمی‌گذارند.

اسدی ادامه داد: انتظارات هواداران تراکتور باید برآورده شود. سینوسی بودن نتایج تیم چالش‌آفرین است. امیدوارم نفرات مورد نیاز در نظر گرفته شده توسط سرمربی تیم جذب شوند و در نیم فصل دوم، تراکتور منسجم‌تر باشد.

آیا خمس پسندید و جذب کرد؟

او تصریح کرد: تیم‌های مدعی بیکار ننشستند؛ سپاهان، استقلال، پرسپولیس و حتی ملوان خودشان را کم‌کم از دیگر تیم‌ها جدا می‌کنند. تیم‌هایی هستند که درست هزینه کرده‌اند. یک تیم زمانی موفق است که بتواند بهترین مهره را نسبت به ضعف تیم پیدا کرده و به خدمت بگیرد. من نمی‌دانم آیا اصلا خود سرمربی تراکتور نفراتی که در نقل‌وانتقالات جذب شدن را پسندیده است؟ اگر خودش پسندیده است پس چرا می‌گوید این خریدها باب میل او نبوده‌اند؟ نمی‌خواهم بگویم تراکتور بازیکنان ضعیفی را به خدمت گرفته، اما آیا آنها با نظر مستقیم سرمربی تیم جذب شده‌اند؟ به دنبال تخریب نیستم. به دنبال این هستم که در نیم‌فصل دوم بازیکنان باکیفیت‌تری جذب شوند تا تراکتور از این شرایط سینوسی خارج شود.

پیشکسوت تراکتور متذکر شد: خط دفاعی تراکتور هنوز انسجام پیدا نکرده است. درون دروازه این تیم هنوز آرامش ندارد و تراکتور نیازمند جذب یک بازیکن در پست هافبک دفاعی است. بحث هجومی تراکتور بهتر از فاز دفاعی است. تعطیلی لیگ می‌توانست به بازیابی تیم کمک کند. نقاط ضعف تیم را خود سرمربی بهتر از همه می‌داند و امیدوارم در نیم‌فصل نفراتی که مثمرثمر و ترمیم‌کننده هستند، جذب شوند.

کاپیتان پیشین تراکتور در واکنش به اظهار نظر مجید جلالی مبنی بر اینکه “حریفان درونی تراکتور، دلیل اصلی ناکامی این تیم در کسب عنوان قهرمانی لیگ‌برتر هستند، ” گفت: نسبت به مجید جلالی زمان بیشتری در تراکتور بودم. دوران حضور ما عوامل درونی باثبات بودند و دست‌های پشت‌پرده خیلی کم‌تر بود. از زمانی که تراکتور خصوصی شده است، زنوزی هزینه شخصی انجام می‌دهد و این جای تشکر و تقدیر دارد. اما عوامل تراکتور از تیم دور شده‌اند و تیم دست افرادی قرار گرفته است که متاسفانه از همه نظر تراکتور را اداره می‌کنند.

اتفاقی فراتر از دلالی در تراکتور

او ادامه داد: درحال حاضر افرادی هستند که در جذب بازیکن تاثیر گذارند و نفرات باب میل‌خودشان را جذب می‌کنند. متاسفانه تسلط بیش از اندازه این افراد در باشگاه تراکتور باعث شده تیمی که همیشه شاداب و جزو یقه گیرهای مدعیان بوده از شرایط‌اش فاصله بگیرد. این نتیجه‌ی حضور و دخالت بی‌جای افراد نامربوط است، که پیرامون تیم تصمیم‌گیری می‌کنند.

اسدی مطرح کرد: ما هرچه گفتیم کسی گوشش بدهکار نبود. حضور دلال‌ها در باشگاه تراکتور باعث فراری دادن نفرات شاخص تیم و جذب نفراتی که واقعاً در حد و اندازه این باشگاه نیستند، شده است. حالا باید دید در نهایت این شتر که دارد می‌رود کجا خواهد نشست. این اتفاق حتی از دلالی هم فراتر رفته است.

پیشکسوت تراکتور خاطرنشان کرد: متاسفانه این اتفاقات در باشگاه دوست داشتنی تراکتور وجود دارد و با روح و روان هواداران خوب این تیم، بازی می‌شود. تمام زحمات بازیکنان و مجموعه باید برای هواداران باشد. چارت سازمانی باشگاه تراکتور و تصمیماتی که گرفته می‌شود، باعث دلخوری هواداران شده است. حق طبیعی تراکتوری‌ها مطالبه کردن است و بعد از پنج سال باید انتظارات آنها برآورده شود.

  • منبع خبر : ایسنا