اسفندیار: برای یک درصد شانس المپیک هم باید بجنگیم
اسفندیار: برای یک درصد شانس المپیک هم باید بجنگیم
ملی‌پوش والیبال ایران با توجه به بلاتکلیفی فدراسیون در روزهای اخیر گفت: وزارت ورزش باید مساعدتی کند که این شرایط زودتر جمع شود؛سال حساسی برای ماست و نیاز داریم که بدون دغدغه والیبال بازی کنیم

به گزارش حاشیه ورزش ، بعد از نتایج ضعیفی که تیم ملی در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک پاریس گرفت، فدراسیون والیبال کار خود را برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی آغاز و با گزینه‌های مختلفی رایزنی کرد. در آخرین جلسه کمیته فنی فدراسیون هم که هشتم آبان برگزار شد ۶ گزینه نهایی تیم ملی معرفی شدند اما در ادامه پایان دوره ریاست چهار ساله محمدرضا داورزنی در فدراسیون و مخالفت وزارت ورزش و جوانان با برگزاری مجمع فوق‌العاده جهت تعیین سرپرست، باعث شد تا روند انتخاب سرمربی هم تا حدودی متوقف شود. جدای از این فدراسیون نزدیک به یک هفته است که رئیس ندارد و وزارت ورزش و جوانان هم در این مورد تصمیم‌گیری نکرده است.

والیبال سال حساسی را پیش رو دارد

امیرحسین اسفندیار، قدرتی زن تیم ملی در گفت‌وگو با ایسنا به بلاتکلیفی فدراسیون در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: وزارت ورزش باید مساعدتی کند تا این شرایط زودتر جمع شود. سال حساسی برای ماست و نیاز داریم که بدون دغدغه والیبال بازی کنیم. نباید این دغدغه را داشته باشیم که مدیریت نداریم، فدراسیون روی هواست یا بعد از این همه سال مدیری بیاید که زمان ببرد تا با شرایط هماهنگ شود. نباید امسال که المپیک را در پیش داریم فدراسیون را درگیر چنین مسائلی کنیم چون لطمه آن به تیم ملی و مردم می‌خورد.

وزارت ورزش کمک کند تا سهمیه المپیک بگیریم

او در مورد وضعیت نامشخص سرمربی تیم والیبال گفت: مشکل همین است که هنوز سرمربی نداریم. تا زمانی هم که وضعیت رئیس فدراسیون مشخص نشود کسی نمی‌تواند سرمربی انتخاب کند. آقای داورزنی می‌تواند با یک سرمربی توافق کند اما اگر وزارت ورزش تصمیم بگیرد حکم بازنشستگی او را بزند، ممکن است مدیر جدید بیاید و دوباره بحث تغییر سرمربی مطرح شود.

او در این مورد افزود: فدراسیون، تیم ملی و بازیکنان از این موارد لطمه می‌بینند. وزارت ورزش باید کمک کند چون شرایط والیبال الان خیلی ویژه است. در تورنمنت‌های تیم ملی نتوانستیم نتیجه بگیریم و این کار را برایمان سخت کرده است اما برای سال بعد باید همه جوره شرایط فراهم باشد تا سهمیه المپیک پاریس را بگیریم.

اگر یک درصد هم شانس صعود به المپیک داریم باید تمام تلاشمان را کنیم

اسفندیار با بیان اینکه اگر یک درصد هم شانس صعود به المپیک داشته باشیم باید تمام تلاشمان را بکنیم، تاکید کرد: در جریان مسابقات شرایط متفاوت است و تیمی از قبل برنده یا بازنده نیست. از طرفی بازی رودررو هم داریم. نباید ریسک کرد. تا جایی که خبر دارم والیبال برای وزارت ورزش و سایر ارگان‌ها مهم است. در بازی‌های آسیایی هم فقط طلا می‌خواستند. وقتی انتظار یک نتیجه خوب دارند باید شرایط را هم فراهم کنند. نمی‌شود بگویند شما کارتان را بکنید و ما هم تلاش می‌کنیم. این کار را سخت می‌کند.

او در ادامه افزود: امیدوارم تصمیم درستی بگیرند که به ضرر والیبال نباشد. همین الان هم خیلی‌ها دنبال این هستند که کار را بد جلوه بدهند. البته نمی‌خواهم عملکرد خودمان را در مسابقات ملی توجیه کنم؛ ما بد نتیجه گرفتیم اما هنوز شانس صعود به المپیک داریم و باید شرایط رشته و تیم را فراهم کنند تا بتوانیم از این شانس استفاده کنیم. رفتن آقای داورزنی در این اوضاع به نفع والیبال نیست. امیدوارم وزارت ورزش مساعدت کند حداقل تا المپیک بماند.

از بازی با معروف لذت می‌بردم

اسفندیار در مورد مطرح شدن نام سعید معروف برای سرمربیگری تیم ملی گفت: آقای معروف سال‌های زیادی بازیکن تیم ملی بوده، با مربیان زیادی کار کرده و تجربه زیادی دارد. چه انتخاب بشود چه نشود امیدوارم موفق شود. دو سال با او در تیم ملی بودم و از بازی در کنارش لذت می‌بردم. البته مربیگری بحثش فرق می‌کند و باید در شرایط قرار بگیرد که ببیند شرایط برایش چگونه خواهد بود.

قدرتی زن تیم ملی در پایان این گفت‌وگو به حضورش در تیم تیان‌جین در لیگ چین اشاره کرد و گفت: خدا را شکر تیم شرایط من را درک کرد و دیرتر محلق شدم اما خودم را هماهنگ کردم. مسابقاتمان شروع شده است. وضعیتمان فعلا خوب است و دو برد از دو بازی کسب کرده‌ایم.

  • منبع خبر : ایسنا