اسلحه، بلای جان ستاره بسکتبال آمریکا شد
اسلحه، بلای جان ستاره بسکتبال آمریکا شد
تیم بسکتبال ممفیس آمریکا ستاره خود را به دلیل نمایش اسلحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام نقره داغ کرد.

به گزارش حاشیه ورزش

و به نقل از فارس، جا مورانت بازیکن تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز آمریکا به دلیل نمایش اسلحه در یک ارتباط زنده ویدئویی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در شامگاه شنبه، از همه فعالیت‌های مرتبط با این تیم تعلیق شد.

گارد تیم گریزلیز در این ارتباط زنده ویدئویی با یک طرفدار خود که در خودرو انجام شده بود، وسیله‌ای که به نظر می‌رسد اسلحه است را به طرف دیگر گفت‌وگو نشان می‌دهد.

در حالی که این ویدئو از صفحه مورانت حذف شده اما ویدئوهای کوتاهی از این ماجرا صبح یکشنبه در شبکه‌های اجتماعی بازنشر و دست به دست شده است.

باشگاه گریزلیز در بیانیه‌ای درباره این ماجرا گفته است: ما از ویدئویی که در آن مورانت حضور داشته مطلع هستیم. او از تمام فعالیت‌های تیمی تا بررسی موضوع تعلیق شده است.

لیست اقدامات غیرقانونی مورانت به اینجا ختم نمی‌شود. اتفاق اخیر ۲ ماه پس از آن صورت گرفت که مورانت ۲۳ ساله هنگامی که در یک باشگاه شبانه در شهر دنور حضور داشت، اسلحه‌ای را به نمایش گذاشته بود.

بازیکن تیم گریزلیز در آن زمان با محرومیت از حضور در هشت بازی از سوی لیگ بسکتبال آمریکا «ان‌بی‌ای» مواجه شده بود و حالا به نظر می‌رسد مجازات اقدام اخیر او سنگین‌تر باشد.

مورانت پس از این ماجرا، حساب کاربری خود در اینستاگرام را بست و چندین بار عذرخواهی کرد.

آدرین وویناروفسکی خبرنگار ارشد حوزه بسکتبال در شبکه آمریکایی ای‌اِس‌پی‌اِن می‌گوید: جا مورانت به احتمال زیاد، از ابتدای فصل آینده با تعلیق طولانی‌مدت روبرو شود.

یلن رز تحلیلگر این شبکه نیز می‌گوید مورانت حتی ممکن است ۲۰ تا ۲۵ جلسه‌ از همراهی ممفیس در فصل آینده محروم شود.

مایک باس سخنگوی ان‌بی‌ای درباره این اقدام مورانت گفته است: ما از مطلب منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی که در آن مورانت مشارک دارد، آگاه و در روند جمع‌اوری اطلاعات هستیم.

مورانت پس از محرومیت ۲ ماه پیش خود، در مصاحبه‌ای روبروی رز در شبکه ای‌اِس‌پی‌اِن نشست و مدعی شد آن اسلحه در باشگاه شبانه متعلق به او نبوده است.

پیش از این هم اتهام مشت زدن به سر و صورت یک نوجوان در هنگام انجام بازی بسکتبال متوجه مورانت شده بود. این بازی دوستانه چند نفره در خانه ستاره ممفیس برگزار شده بود و این نوجوان گفته مورانت پس از ضرب و شتم او به خانه خود رفت و با یک اسلحه بازگشت. با این حال، مورانت در این پرونده مجروم شناخته نشد.

مورانت که سابقه حضور در دو بازی آل‌استار را هم در کارنامه دارد، تابستان گذشته به تهدید سرتیم حفاظت یک فروشگاه در ممفیس پس از جر و بحث بر سر پارکینگ خودرو خود هم متهم شده بود.