اسماعیل‌نژاد: فدراسیون رکوردهایم را به آسیا اعلام نکرد
اسماعیل‌نژاد: فدراسیون رکوردهایم را به آسیا اعلام نکرد
بیشتر مسابقات داخلی ایران را شرکت کردم؛ اما در دوران ریاست قبلی فدراسیون دوومیدانی رکوردهایم را به کنفدراسیون دوومیدانی آسیا اعلام نکردند

به گزارش حاشیه ورزش حمیده اسماعیل‌نژاد  درباره رکوردهایی که در ماده ۱۰۰ متر ثبت کرد، اظهار داشت: اولین مسابقه فصلم با رکورد ۱۱.۵۷ ثانیه در ایران شروع شد. تنها دویدم و رقیب خاصی نداشتم اما ۱۳ صدم ثانیه با رکرود ملی فاصله داشتم.

وی ادامه داد: بالافاصله بعد از آن به مسابقات بین‌المللی ترکیه اعزام شدم و رکورد ۱۱.۴۳ ثانیه را ثبت کردم و موفق شدم تا رکورد ایران را جا بجا کنم.

وی افزود: هدف اصلی من در شروع مسابقات فضای باز علاوه بر حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و شرکت در بازی‌های آسیایی بود تا در کنار آن بتوانم رکورد ایران را ارتقا دهم که این اتفاق افتاد. بعد از آن در مسابقات جایزه بزرگ ایران با فرزانه فصیحی مسابقه دادم و توانستم رکورد ۱۱.۲۸ ثانیه را ثبت کنم؛ اما چون وزش باد دو دهم اضافه بود، این رکورد ثبت رسمی نشد.

اسماعیل نژاد گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند در مرحله مقدماتی ۱۱.۳۳ ثانیه و در نیمه نهایی ۱۱.۳۵ ثانیه را ثبت کردم و توانستیم دوبار رکورد ایران را ارتقا دهم و همین امر سبب شد تا ترکیب تیم ملی دوومیدانی برای اعزام به هانگژو قرار بگیرم.

رکورددار دوی ۱۰۰ متر ایران در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود رکوردشکنی در آسیا به مدال نرسید، گفت: اگر همان رکوردی که در نیمه نهایی زده بودم، تکرار می‌کردم، صدرصد جزو مدالیست‌ها بودم. در مرحله فینال در خط استارت یک لحظه آن عکس‌العملی که باید نداشتم و عقب ماندم و عدم تمرکز سبب شد تا دستم از مدال کوتاه شود.

وی درباره حدنصاب‌های فدراسیون دوومیدانی برای انتخابی تیم ملی جهت حضور در بازی‌ها، خاطرنشان کرد: حدنصاب‌های فدراسیون به اندازه‌ای بود تا دوومیدانی‌کاران ایران بتوانند در فینال بازی‌ها حضور یابند یا جزو ۸ نفر برتر هانگژو باشند. با وجود بالا بودن رکوردها باز هم دوومیدانی‌کاران خیلی خوب ظاهر و برخی به این ورودی‌ها نزدیک شدند.

وی افزود: با حضور من و فرزانه فصیحی در فینال قهرمانی آسیا خوشبختانه ستاد بازی‌ها نگاه مثبت‌تری نسبت به بانوان دوومیدانی پیدا کرد و یک سهمیه به زنان اعزامی اضافه شد و این خیلی خوب است که سه نماینده دختر در بازی‌ها داشته باشیم.

اسماعیل‌نژاد یادآور شد: در حال حاضر تمرکز ما بر حضور در بازی‌ها و مدال‌آوری است. حتی به فدراسیون درخواست دادیم تا پیش از بازی‌ها در دو رویداد بین‌المللی شرکت کنیم و بتوانیم از آمادگی نسبی برخوردار شویم. امیدوارم تا قبل از بازی‌ها تجربه حضور در دو مسابقه بین‌المللی را داشته باشم.

وی درباره عدم کسب سهمیه مسابقات جهانی اظهار داشت: بیشتر مسابقات داخلی ایران را شرکت کردم؛ اما در دوران ریاست قبلی فدراسیون دوومیدانی رکوردهایم را به کنفدراسیون دوومیدانی آسیا اعلام نکردند و هیچکدام از رکوردهایی که در ایران زدم ثبت نشد. در مسابقات ۱۰۰ متر داخل سالن رکورد ۷.۳۶ و ۷.۳۸ را ثبت کردم و در ۲۰۰ متر ۲۴.۳۶ رکورد زدم. فدراسیون هیچکدام را ثبت نکرد.

رکورددار دوی ۱۰۰ متر ادامه داد: تک تک این رکوردها امتیاز داشت و می‌توانستم علاوه بر اینکه در رنکینگ جهانی شرایط بهتری داشته باشم از لحاظ امتیازآوری هم شانسی برای ورودی جهانی داشته باشم. نمی‌گویم که شانسم صدرصد بود؛ اما با ثبت رکوردها امتیازم بالا می‌رفت.

وی افزود: هرچند علاوه بر این موضوع باید به مسابقات خارجی بیشتری اعزام می‌شدم چون امتیاز مسابقات داخلی خیلی پایین است. حضور در رقابت‌های برون مرزی مجموع امتیازات را برای ورودی جهانی تعیین می‌کند و من تنها به مسابقات بین‌المللی ترکیه و قهرمانی آسیا تایلند اعزام شدم.

منبع :ایرنا 

  • منبع خبر : ایرنا