اسماعیل‌پور از شمسایی گله داشت
اسماعیل‌پور از شمسایی گله داشت
یک پیشکسوت فوتسال ایران می‌گوید دلیل اصلی خداحافظی اسماعیل‌پور از تیم ملی، خط خوردنش نبود.

رضا لک، کارشناس و پیشکسوت فوتسال ایران در گفت‌وگو با حاشیه ورزش درباره عملکرد تیم ملی تحت نظر شمسایی در مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: بازی‌های مقدماتی، بازی‌های آسانی بود و نمی‌توان گفت که تیم ملی خوب یا بد کار کرده است. شمسایی و کادر فنی جدید نیاز به زمان دارند و باید از آن‌ها حمایت شود زیرا شمسایی مسیری را در پیش گرفته که کار سختی دارد و می‌خواهد با دعوت جوانان، تغییر نسل دهد.

او ادامه داد: البته تغییر نسل به این آسانی نیست و نیاز به زمان دارد. لیست دعوت شده شمسایی به قرقیزستان پر از بازیکنان جوان اما باتجربه‌ای بود که سابقه بازی‌های آسیایی داشتند. احمدعباسی، طیبی، سالار آقاپور و اولاد قباد و حتی بازیکنان دیگر سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی در جام جهانی و بازی‌های آسیایی را داشتند. البته در لیست شمسایی جوانان با استعدادی هم دیده می‌شد که نشان می‌داد وحید لیگ را به خوبی زیر نظر گرفته و مسابقات مقدماتی هم کمک زیادی به او برای شناخت بازیکنان کرد. ما نباید همه وظایف را روی دوش شمسایی بگذاریم زیرا تکلیف تیم‌های پایه ما هنوز مشخص نیست و مربیان آن‌ها به دلیل قرارداد نداشتن، تیم‌شان را رها کردند. شمسایی خودش به قدری تجربه دارد که بتواند تشخیص دهد چه کاری به صلاح جوانان زیر دستش است و چگونه بتواند از آن‌ها بازی بگیرد.

لک درباره خداحافظی اسماعیل‌پور و دلگیری این بازیکن از شمسایی گفت: بعد از اتفاقاتی که بعد از عید رخ داد، اسماعیل‌پور ناراحت شد و با من صحبت کرد اما آن اتفاقات دلیل اصلی خداحافظی‌اش نبود. اسماعیل‌پور در این چند وقت، بارها با من صحبت کرد و می‌خواهد تمرکزش را روی فوتسال باشگاهی و تیمش در چین بگذارد. تیم ملی ما به باتجربه‌هایی مثل اسماعیل‌پور حتی برای تغییر نسل نیاز دارد و شمسایی می‌تواند در آینده از این بازیکن کمک بگیرد. فوتسال ما پر از با تجربه‌هایی مثل اسماعیل‌پور، صمیمی و حسن‌زاده است که سرمربی تیم ملی می‌تواند با دعوت کردن آن‌ها کنار بازیکنان باتجربه، کارش را برای تغییر نسل راحت‌تر کند. اسماعیل‌پور گله‌هایی از شمسایی به خاطر آن اردوی عید داشت و با من هم صحبت کرد اما فکر نمی‌کنم این دلیل اصلی خداحافظی‌اش از تیم ملی باشد.

وی در پایان گفت: وضع فوتسال خیلی خوب نیست و باید به تیم‌های ملی ما که ویترین فوتسال ایران هستند رسیدگی شود. تکلیف تیم‌های پایه مشخص شود و تیم جوانان و امید دوباره شکل بگیرند. نمی‌توان با یک اردوی ۱۰ روزه، یک تیم ملی تشکیل دهند و سپس انتظار نتیجه‌گیری هم داشته باشند. همین اتفاق‌ها افتاد که صانعی از تیم ملی جوانان جدا شد و ترجیح داد جایی کار کند که تکلیفش مشخص است. فوتسال و وحید شمسایی نیاز به حمایت دارند، نیاز به رسیدگی دارند و نباید به امان خدا گذاشته شوند.