اسپالتی: با کوهنوردی به اینجا رسیدم، نه پرواز درجه یک!
اسپالتی: با کوهنوردی به اینجا رسیدم، نه پرواز درجه یک!
لوچیانو اسپالتی سرانجام تایید کرد که ناپولی پس از پیروزی مقابل یوونتوس اکنون در آستانه قهرمانی در سری آ قرار گرفته است.

به گزارش حاشیه ورزش

ناپولی اکنون تنها پنج امتیاز با قهرمانی در سری آ فاصله دارد، بنابراین اگر آن‌ها مقابل سالرنیتانا پیروز شوند و لاتزیو نتواند اینتر را شکست دهد، هفته آینده می‌توانند قهرمانی در سری آ را به نام خود کنند.

لوچیانو اسپالتی، سرمربی ناپولی پس از شکست یوونتوس گفت:”وقتی در بازی‌های مهمی مانند امشب مقابل حریفانی در این سطح پیروز می‌شوید و به پایان فصل هم نزدیک هستید، مانند تکمیل آجرهای دیوار قهرمانی است. بنابراین بازیکنان جشن گرفتند، به خصوص که ما در وقت اضافه گل زدیم که این کار را هیجان‌انگیزتر کرد.

با این حال، اجازه دهید قبل از جشن گرفتن کمی صبر کنیم، زیرا هنوز هیچ چیز تمام نشده است. من به تیم تبریک گفتم، زیرا آن‌ها خوب بازی کردند و چند روز پس از کنار رفتن از لیگ قهرمانان کار آسانی نبود. فکر نمی‌کنم امروز بیشتر از این می‌توانستیم کاری انجام دهیم.”

ناپولی با تساوی یک بر یک مقابل میلان در بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با توجه به شکست یک بر صفر دور رفت،‌ از مسابقات حذف شد:”اگر همه با هم کار کنیم، احساس شادی دو چندان می‌شود، همانطور که اکنون همه با هم بودیم و رنج حذف از لیگ قهرمانان اروپا نصف شد.”

سیستم VAR در مسابقه امشب تعیین کننده بود. به دلیل خطای آرکادیوش میلیک روی استانیسلاو لوبوتکا گل آنخل دی‌ماریا مردود اعلام شد. اسپالتی در این باره گفت:”ما بازی‌ای را انجام دادیم که می‌خواستیم انجام دهیم، اما گاهی اوقات حوادث و لحظات می‌توانند روند مسابقه را تغییر دهند. فکر می‌کنم اگر به سبک بازی خود تکیه کنید و تیم کاملاً شایسته حضور در این موقعیت باشد، در نهایت پاداش‌تان را دریافت خواهید کرد.”

اسپالتی هرگز عنوان قهرمانی سری آ را نبرده است. او درباره نزدیک شدن به این افتخار گفت:”هرازگاهی به گذشته نگاه می‌کنی. من با پرواز درجه یک این منظره را از پنجره نگاه نمی‌کنم؛ با کوهنوردی به این منظره رسیده‌ام! بنابراین وقتی در موقعیتی قرار می‌گیرید که می‌توانید اسکودتو را به دست آورید، تمام فداکاری‌هایی که در طول سال‌ها انجام داده‌اید جبران می‌شود.

طبیعاً، حضور در این مرحله راضی کننده است. من اغلب به خاطر پوشیدن استوک‌های فوتبال کنار زمین مورد تمسخر قرار گرفته‌ام، اما به یاد می‌آورم زمانی که به شدت آن کفش‌ها را می‌خواستم و نمی‌توانستم آن‌ها را تهیه کنم. من آن را خوب به یاد دارم.

شاید این مسیر سخت‌تر از سایر مربیانی بوده که از سطوح مختلف شروع می‌کنند، آن‌ها در دوران حرفه‌ای خود احترام و تحسین را به دست آورده‌اند تا از همان ابتدا سزاوار فرصت هدایت یک تیم بزرگ باشند.”