اشتباهات سریالی فدراسیون فوتبال درباره مذاکره با مهدوی‌کیا
اشتباهات سریالی فدراسیون فوتبال درباره مذاکره با مهدوی‌کیا

فدراسیون فوتبال در رفتاری غیرحرفه‌ای ابتدا به اشتباه از مربی‌گری مهدوی کیا در تیم ملی امید خبر داد و در ادامه اشتباه خود را با تقلیل توافق به مذاکره، اصلاح کرد! به گزارش حاشیه ورزش، در حالی که هنوز قراردادی با مهدی مهدوی کیا امضاء نشده بود، سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد مهدی مهدوی کیا […]

فدراسیون فوتبال در رفتاری غیرحرفه‌ای ابتدا به اشتباه از مربی‌گری مهدوی کیا در تیم ملی امید خبر داد و در ادامه اشتباه خود را با تقلیل توافق به مذاکره، اصلاح کرد!

به گزارش حاشیه ورزش، در حالی که هنوز قراردادی با مهدی مهدوی کیا امضاء نشده بود، سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم ملی امید شده است اما نگاهی به متن خبر این شائبه را ایجاد می‌کرد که واقعا اینطور نیست!

در متن خبر اولیه فدراسیون فوتبال آمده بود: « با تصویب اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم المپیک انتخاب شد و به رییس فدراسیون این اختیار داده شد که پروسه قرارداد با ایشان در دستور کار قرار گیرد.»

غیبت مهدوی کیا در ایران و اشاره نشدن به انجام توافق اولیه میان طرفین و دستور به رئیس فدراسیون برای پیگیری پروسه قرارداد همگی ابهاماتی در رابطه با احتمال نادرست بودن این خبر بود. دقایقی بعد فدراسیون فوتبال مطلب منتشر شده درباره این خبر را اصلاح و اعلام کرد « در پی برگزاری نشست هیات رییسه فدراسیون فوتبال، مذاکره با مهدوی کیا جهت هدایت تیم ملی فوتبال امید آغاز می‌شود.»

بخشی از این مذاکره هم مربوط به جلب رضایت هامبورگ است چرا که مهدوی کیا به عنوان یکی از اساطیر این باشگاه، از سال‌ها قبل در آکادمی هامبورگ مشغول به فعالیت است و در این سال‌ها هرگز تن به مربیگری در ایران نداده است و حتی گفته که روحیاتش با فوتبال ایران همخوانی ندارد.

*جبران اشتباه با اشتباهی دیگر!

رفتار عجولانه و آماتور فدراسیون فوتبال در این ماجرا در هیچ جای جهان نمود ندارد که قبل از عقد قرارداد نهایی، اعلام شود قرار است با یک مربی برای پذیرفتن هدایت تیمی مذاکره شود!

این دقیقا اتفاقی است که خیلی از باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها حتی در ایران از آن اجتناب می‌کنند و قبل از اینکه قراردادی نهایی نشود، نسبت به آن اظهارنظر رسمی انجام نمی‌دهند ولی فدراسیون فوتبال ابتدا خبر نادرستی را مبنی بر سرمربی‌گری مهدوی‌کیا منتشر می‌کند و بعدا برای جبران اشتباه خورد، مرتکب اشتباه بدتری می‌شود و خبر از انجام مذاکرات برای اتفاقی که نیافتاده است، می‌دهد!

این رفتار فدراسیون فوتبال مصداق بارز از هول حلیم در دیگ افتادن است که می‌توانست این موضوع را ابتدا در سکوت پیش ببرد و بعد از اینکه نهایی شد به اطلاع اهالی فوتبال برساند.

حدود دو سال قبل هم فدراسیون فوتبال در زمان مدیریت مهدی تاج چنین اشتباهی را مرتکب شد. ابتدا تاج اعلام کرد که یحیی گل محمدی، سرمربی وقت شهرخودرو به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب شده است اما ساعاتی بعد مدیرعامل شهرخودرو اعلام کرد به گل محمدی برای پیوستن به تیم ملی امید رضایت نامه نمی‌دهد.