اظهارات تکان‌دهنده از اتفاقات کشتی
اظهارات تکان‌دهنده از اتفاقات کشتی
آزادکار المپیکی کشورمان گفت: برای المپیک بدن ما آماده نبود و بزرگترین ضربه را در این بازی‌ها خوردیم.

به گزارش حاشیه ورزش ، رضا اطری ، در خصوص وضعیت تمرینی‌اش در وزن جدید، عنوان کرد: باید تمرین کنم به آمادگی لازم برسم تا بتوانم در جام تختی کشتی بگیرم. نامه‌نگاری‌های لازم انجام شده تا این سهمیه را به من برای مسابقات جام تختی بدهند.

وی افزود: ۱۰روز به بیماری امیکرون گرفتار شدم و هیچ تمرین نداشتم اما در مسابقات قهرمانی کشور کشتی‌های خوبی گرفتم و به دلیل اینکه به خاطر مشکل بدنی با وزن کم کردن زیاد ‌آسیب می‌دیدم، تصمیم گرفتم یک وزن بالاتر بروم و از کادر فنی خواهش می‌کنم یک بار دیگر به من فرصت دهند که در جام تختی خودم را نشان دهم.

آزادکار المپیکی کشورمان درباره اظهارات غلام محمدی سرمربی سابق تیم ملی که تاکید داشت بدنسازی ملی‌پوشان در بازی‌های توکیو مشکلی نداشت، تصریح کرد: ما نزدیک المپیک نمی‌دانستیم تمریناتی که انجام می‌دهیم چگونه است. تمرینات خوب بود اما زمان مناسبی نبود مثلاً می‌توانستیم این تمرینات را دو سال قبل از المپیک انجام دهیم. من اصلا نمی‌دانستم بدنم خالیست یا بی‌جان؟ بدن خیلی از بچه‌ها با این تمرینات خالی کرده بود. حتی در مسابقات لهستان نمی‌دانستم شرایطم چگونه است.

دارنده مدال طلای آسیا افزود: ما برای المپیک نتوانستیم به آمادگی لازم برسیم. الان با توجه به وزنی که قرار است مسابقه دهم و برای دوبنده تیم ملی تمرین می‌کنم هفته‌ای سه روز تمرین دارم. ممکن است یک نفر ۴ بار تمرین وزنه داشته باشد، شاید بدن من نیازی به تمرین وزنه نداشته باشد اما در تیم ملی همه تمرینات یک جور بود که این درست نیست. من نمی‌توانم مانند امیرحسین زارع ۳ بار تمرین وزن داشته باشم.  بزرگترین ضربه را در المپیک خوردیم اما در جهانی همه دیدند بدن بچه‌ها آماده بود، شاید سطح مسابقات خیلی بالا نبود اما کسانی که با رقیبان اصلی‌شان کشتی گرفتند مشخص بود بدنشان چقدر آماده است.

این کشتی گیر کشورمان با انتقاد از رفتارهایی که سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با او داشت، خاطرنشان کرد: دوست داشتند عموزاد جای من به المپیک برود. از روزی که برنده شدم غلام محمدی به جای اینکه به من روحیه بدهد، می‌گفت فکر نکن اول شدی، هنوز رقیب داری. در لهستان در یک وزن بالاتر کشتی گرفتم، من گفتم تمرین مرا سبک کنید چون با این شرایط نمی‌توانم در یک وزن بالاتر رقابت کنم اما سرمربی تیم ملی گفت که حتی اگر باختی فدای یک تار مویت.

اطری ادامه داد: به من گفتند باید در فشار باشی اما آسیب دیدم. از آن زمان وقتی در لهستان باختم بارها محمدی با رئیس فدراسیون تماس گرفت تا مرا حذف کنند. او می‌گفت یا جای من است یا جای اطری‌. هر کاری کردند تا من به المپیک نروم اما آقای دبیر با این موضوع مخالفت کرد. با این شرایط روحی روانی به المپیک رفتم که دیدید چه نتیجه‌ای حاصل شد. سرمربی تیم ملی نباید چنین شخصیتی داشته باشد. بارها گفته بود باید نفر وزن ۵۷ کیلو تغییر کند.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا در پاسخ به این سوال که با تغییر کادر شرایط تیم ملی کشتی آزاد را چطور می‌بینی؟ گفت: من هنوز با آقای درستکار در تیم ملی کار نکردم اما در لیگ سرمربی من بود که کشتی‌های خوبی می‌گرفتم و باختی هم نداشتم. حالا هم چشمم روشن است، امسال در ۶۱ کیلو کشتی می‌گیرم که امیدوارم دوبنده تیم ملی را بپوشم در حالی که کادر فنی فقط با ۳ نفر خوب بود. من، مصطفی حسین‌خانی و مرتضی قیاسی هیچ وقت به چشم سرمربی تیم ملی نمی آمدیم و همیشه فرق وجود داشت.