اعزام تیم ملی تیراندازی به جام جهانی بعد از ۵ ماه
اعزام تیم ملی تیراندازی به جام جهانی بعد از ۵ ماه
تیم ملی تیراندازی قرار است بعد از ۵ ماه دوری از مسابقات بین‌المللی به جام جهانی هند اعزام شود.

به گزارش حاشیه ورزش

سومین دوره مسابقات جام جهانی تیراندازی در سال ۲۰۲۳ در کشور هند و از ۲۹ اسفند تا ۱۱ فروردین برگزار خواهد شد. در این‌ مسابقات همانند جام جهانی اندونزی و مصر سهمیه المپیک توزیع نمی‌شود.

ملی‌پوشان تیراندازی در حال حاضر خود را برای حضور در این مسابقات آماده می‌کنند. آنها می‌خواهند بعد از ۵ ماه دوری از مسابقات بین‌المللی خود را در این رویداد ارزیابی کنند و نتایج خوبی بگیرند. قهرمانی جهان مصر (آذرماه) آخرین مسابقه‌ای بود که تیم ملی در آن شرکت کرد و موفق به کسب ۴ مدال تیمی و یک سهمیه المپیک پاریس شد.

هنوز فدراسیون تیراندازی اسامی نفرات نهایی و اعزامی به جام جهانی هند را مشخص نکرده است اما زمان ثبت نهایی اسامی تیراندازان در فدراسیون جهانی تا اواخر بهمن خواهد بود و باید دید فدراسیون تیراندازی چه تعداد تیرانداز را به سومین مرحله جام جهانی اعزام خواهد کرد.

تیراندازان ایرانی با توجه به محدودیت‌هایی که برای خرید مهمات و تجهیز سلاح‌ دارند باید در سال منتهی به المپیک در مسابقات بیشتری شرکت کنند تا بتوانند علاوه بر تجهیز سلاح و خرید مهمات تست شده خود را در کنار رقبا محک بزنند و در مسابقات اصلی بتوانند سهمیه المپیک بگیرند.

تیراندازی ایران در المپیک توکیو ۶ نماینده داشت و صاحب اولین مدال طلای المپیک شد. اکنون انتظار از ملی‌پوشان تیراندازی بیشتر شده است. آنها ضمن کسب تعداد سهمیه‌های بیشتر باید بتوانند در المپیک پاریس نیز همانند توکیو بدرخشند و صاحب مدال شوند.

مسابقات سلاح‌های بادی آسیا نیز ۱۰ تا ۲۰ اسفند به میزبانی جاکارتا انجام‌ می‌شود که تیم ملی ایران در این‌ مسابقات هم شرکت نخواهد کرد. البته این مسابقات جزو برنامه مربیان تیم ملی هم نیست و آنها تمایل داشتند در جام جهانی اندونزی که در آن همه ماده‌ها برگزار می‌شود شرکت کنند.

جام جهانی اندونزی از ۷ تا ۱۸ بهمن در جاکارتا برگزار شد و تیم ملی به دلیل آنچه که مشکل مالی خوانده می‌شود در این‌مسابقات حضور پیدا نکرد.

همچنین دومین دوره مسابقات جام جهانی در سال ۲۰۲۳ نیز از ۲۸ بهمن تا ۵ اسفند در مصر انجام خواهد شد که باز هم تیم ملی ایران احتمالا به دلیل مشکلات مالی در این مسابقات حضور نخواهد داشت.