افشاردوست: نمایش تیم ملی والیبال ضعیف‌تر شد
افشاردوست: نمایش تیم ملی والیبال ضعیف‌تر شد
کارشناس والیبال در مورد عملکرد تیم ملی در قهرمانی جهان گفت: علی‌رغم اینکه بازیکنان خوبی به ما اضافه شدند اما نسبت به لیگ ملت‌ها آماده‌تر نبودیم، حتی از روز اول به بعد نمایش ما ضعیف‌تر شد.

به گزارش حاشیه ورزش ، ‌تیم ملی والیبال ایران سه‌شنبه شب، ‌۱۵ شهریور در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان با شکست مقابل برزیل از دور رقابت‌ها کنار رفت و در رده سیزدهم قرار گرفت.

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با ایسنا به عملکرد تیم ملی در دیدار با برزیل اشاره و بیان کرد: وقتی نتیجه را از دست می‌دهیم یعنی خوب کار نکرده‌ایم و نقص‌هایی در تیم وجود دارد. برزیل در همه بخش‌ها بهتر از ما کار کرد. علی‌رغم اینکه تیم ما در دقایقی از بازی تلاش زیادی کرد و حتی جلو افتاد اما در نهایت نتوانستیم ادامه بدهیم. باید بپذیریم که خوب کار نکردیم. بازیکنان برزیل هم باتجربه بودند و سر بزنگاه‌ها امتیازات خوبی گرفتند. دیروز روز خوبی برای والیبال ما نبود و مجموعه تیمی ما علی‌رغم تلاش‌ها روز پر فروغی نداشت.

او در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه تیم ایران نسبت به لیگ ملت‌ها کامل‌ بود اما ضعیف‌تر کار کرد، گفت: در لیگ ملت‌ها نمایش بهتری داشتیم. برای قهرمانی جهان چند بازیکن اضافه شدند و تصور کارشناسان این بود که تیم شرایط خوبی داشته باشد اما متاسفانه نشد. از قاب تلویزیون دیدیم که تیم تلاش کرد اما خیلی سرحال والیبال بازی نکرد.

افشاردوست با بیان اینکه بازیکنان تیم ما شرایط آرمانی نداشتند، ادامه داد: در ست اول و دوم امین اسماعیل‌نژاد را دفاع کردند و از کار انداختند که کادر مجبور به تعویض شد. بازیکنان ما را خوب آنالیز کرده بودند و تقریبا هم موفق بودند. بنابراین آنها کارشان را درست انجام دادند. در ست سوم فرصت‌هایی داشتیم که ست را به نفع خود خاتمه بدهیم اما از آنها استفاده نکردیم. در مجموع تیم ما نتوانست بازی همیشگی خودش را انجام بدهد. تیم ما شاداب و جنگنده نبود که بخواهد به بازی برگردد. بازیکنان هم تلاش می‌کردند و گاهی هیجانی هم بازی می‌کردند که بعضا در آن خشم دیده می‌شد. این نشان می‌داد تیم ما خیلی سرحال نبود و با اضطراب کار کرد.

او در پاسخ به این سوال که دلیل نوسان تیم از لیگ ملت‌ها تا قهرمانی جهان را چه می‌دانید، گفت: فرصت تمرین در تهران خیلی مهم بود و باید ببینیم اصلا کادر فنی چند روز فرصت داشت. باید نواقص لیگ ملت‌ها برطرف و نقاط قوت تقویت می‌شد و شاید کادر فنی فرصت این کار را نداشت. در قهرمانی جهان علی‌رغم اینکه بازیکنان خوبی به ما اضافه شدند اما نسبت به لیگ ملت‌ها آماده‌تر نبودیم، حتی از روز اول به بعد نمایش ما ضعیف‌تر شد. آرژانتین را بردیم و خوب بودیم، بازی با مصر گیر کردیم و بازی با هلند را از دست دادیم. البته تیم ما به هدف اول خود که رسیدن به مرحله دوم بود رسید اما از بازی اول به بعد شکل و هارمونی تیمی را از دست داد. شاید لازم بود بازیکنان ما از نظر فکری بیشتر بهم نزدیک باشند و همه متحد یک هدف را دنبال کنند.

این کارشناس والیبال در واکنش به اظهارات بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی که قول داده بود جایگاه ایران نسبت به دور قبل قهرمانی جهان بهتر شود، ‌ گفت: این صحبت سرمربی است که روند آماده‌سازی و توانایی تیم خود را می‌داند اما در دنیای ورزش نمی‌توان خیلی در مورد گرفتن مدال، رتبه و امتیاز قول داد. مربیان بزرگ هم خیلی قول نمی‌دهند چون روزی که تیم بازی دارد باید همه شرایط مهیا باشد تا تیم عملکرد خوبی داشته باشد و این کار را سخت می‌کند. آقای عطایی مربی باتجربه‌ای است و حتما در روند تیمی خود چیزی دیده که این قول را داده است.

او با بیان اینکه نتیجه نگرفتن تیم دلایل مختلفی دارد و ادامه داد: طبیعی است که اینجا اولین دلیل حتما سرمربی و کادر است اما واقعیت این است که موضوعات مختلفی وجود دارد. همه کارشناسان والیبال دوست دارند تیم ملی نتیجه بگیرد. کادر فنی و بازیکنان باید بپذیرند که تیم در این مرحله عملکرد خوبی نداشت و وقتی این را بپذیریم می‌توانیم بهتر جلو برویم و دنبال راه و چاه بگردیم.