افشای رویای بعدی سیتی و پپ بعد از فتح UCL
افشای رویای بعدی سیتی و پپ بعد از فتح UCL
پپ گواردیولا، در کنفرانس خبری پس از فینال چمپیونزلیگ، از جاه طلبی آینده سیتزن‌ها پرده برداشت.

به گزارش حاشیه ورزش

منچسترسیتی با غلبه بر اینتر فاتح چمیپونزلیگ شد تا سه‌گانه خود را در این فصل تکمیل کند. پپ گواردیولا هم با کسب سومین UCL خود به اولین مربی تاریخ تبدیل شد که دو بار به سه‌گانه دست یافته است. او این موفقیت را بعد از ناکامی سال گذشته در نیمه نهایی و شکست در فینال دو سال قبل به دست آورد. متن کامل صحبت های سرمربی سیتی بعد از این شب بیادماندنی را بخوانید:

انتظار چنین دیدار سختی را داشتید؟
“اول از همه می خواهم به اینتر تبریک بگویم. هیچ چیز نمی تواند غم آنها را تسکین ببخشد ولی کسب رتبه دوم چمپیونزلیگ هم افتخار بزرگی است. در ادامه می خواهم از مدیریت باشگاه سیتی تشکر کنم. هرکس دیگری جای آنها بود تا الان اخراج شده بودم. بسیاری از باشگاهها پروژه های خود را برای فتح این جام نابود می کنند. دروازه ما در دقایق پایانی در آستانه باز شدن قرار داشت ولی اگر گل می خوردیم باز چیزی تغییر نمی کرد. ما امشب سه گانه را تکمیل کردیم تا موفقیت های بزرگ سال های اخیر را اعتبار ببخشیم. ما با مشقت بسیار به این قهرمانی دست یافتیم چرا که اینتر حریفی استثنایی بود. شما ایتالیایی ها دوست دارید به ما فشار بیاورید. من اینتری را دیدم که از آن می ترسیدم.”

سختی‌های غلبه بر اینتر
“حال خوبی دارم و قرار است مثل همیشه فردا را جشن بگیریم. در نیمه اول تلاش زیادی برای گلزنی انجام دادیم ولی انتظار نداشتیم آنها به طوری که دیدید مستحکم کار کنند و ما را در یافتن روزنه های نفوذ به مشکل بیاندازند. در نیمه دوم سرانجام به گل رسیدیم و می توانستیم توسط فیل فودن دومی را هم بزنیم. اونانا خیلی خوب بود ولی باید از ادرسون هم تشکر کنیم که در ادامه به کمک مان آمد.”

تضمین آینده شغلی قبل از سه‌گانه
سرمربی سیتی وقتی با سوالی در مورد آینده اش مواجه شد ترجیح داد یک افشاگری کوچک از رویای آینده سیتیزن ها انجام دهد:”در مورد آینده با من صحبت نکید… رئیس باشگاه قبلا به من یادآوری کرده که فینال سال آینده چمپیونزلیگ در لندن است! الان می خواهم از لحظه لذت ببرم؛ لحظه رسیدن به فرگوسن. او امروز صبح به من پیامی ارسال کرد و تحت تاثیرم قرار داد.”

اولین مربی تاریخ با دو سه گانه
“از اولین بار 14 سال می گذرد و این عدد کرویف است! امروز حمله به اینتر سخت بود. سال آینده سعی خواهیم کرد بهتر و بهتر بازی کنیم و در حمله قدرتمندتر باشیم. بازهم می خواهم به خاطر بازی امروز به اینتر تبریک بگویم.”

چه کار غیرعادی‌ای برای آماده سازی انجام دادید؟
“کار خاصی انجام ندادیم. کار را کردیم که همیشه انجام می دهیم.”

حضور مالک باشگاه در ورزشگاه
“ما بدون او موفقیت های فعلی را کسب نمی کردیم. شیخ منصور در مرکز این موفقیت ها قرار دارد. آنها بدون قید و شرط از من حمایت کردند تا اعتباری باورنکردنی کسب کنم. از کل باشگاه و شاگردانم تشکر می کنم. با این حال صادقانه می گویم که امشب ما می توانستیم بازنده بازی باشیم. البته با این حال قهرمانی امسال از قبل در طالع ما نوشته شده بود.”

آمادگی اینتر برای فتح چمپیونزلیگ
پپ در مورد شکست دادن اینتر در حضور روبرتو باجو، ستاره سابق فوتبال ایتالیا، گفت: “خوشحالم که باجو اینجا بود. حضور او به من شانس می دهد و امیدوارم در آینده نیز چنین باشد. مطمئنم که اینتر در آینده قوی تر از این خواهد شد. آنها همه چیز برای حضور در فینال UCL داشتند ولی مثل دو سال پیش ما با ناراحتی زمین را ترک کردند. آنها هم می توانند دوباره تلاش کنند چون یک تیم واقعی ایتالیایی هستند.”

شما رئال مادرید را بردید!
“خب، چه چیزی می‌توانم بگویم؟ بیاید از اول شروع کنیم (خنده). ما نمی‌توانیم خودمان را با آنها مقایسه کنیم. مهمترین مسئله این است که سال دیگر برای آنجا باشیم و برای قهرمانی میارزه کنیم. می‌دانم که این اتفاق نخواهد افتاد. اما تایید می‌کنم: برای باشگاه این یک آسودگی خاطر بزرگ است. سرانجام شما دیگر از من نخواهید پرسید که آیا قهرمان چمپیونزلیگ می‌شویم یا نه.”

بین هالند و مسی برای توپ طلا به چه کسی رای می دهید؟ و قهرمانی با سیتی سخت بود یا بارسا؟
“قهرمانی در چمپیونزلیگ با هر تیمی دشوار است. یادم می آید بار اولی که بارسلونا قهرمان چمپیونزلیگ شد مثل بازی امشب مقابل سمپدوریا به مشکل خورد. آن بازی خیلی شبیه بازی ما با اینتر بود چرا که فشار زیادی متحمل شدیم. بارسا در آن زمان بازیکنان بزرگی چون رونالد کومان داشت که سرنوشت بازی را تعیین کرد. برای درک سختی کار و اهمیت موفقیتی که کسب کردیم کافی است به پیروزی یونایتد مقابل بایرن و قطعی شدن سه‌گانه آنها در سال 1999 فکر کنید.”

چمپیونزلیگ و اعتباری که به سیتی بخشید
“همه می گفتند که اگر قهرمان چمپیونزلیگ نشویم به اندازه کافی خوب نبوده ایم. .شاید این من بودم که به اندازه کافی خوب در نظر گرفته نمی شدم. به نظرم ما کارهای بزرگی انجام دادیم. من هم مربی خوبی هستم ولی نه به آن قدر که هر سال لیگ قهرمانان اروپا یا سه گانه را ببریم. من این قهرمانی را دوست دارم ولی به نظرم 5 قهرمانی لیگ برتر طی 6 فصل به ما اعتبار می دهد.”