المپیک دانش‌آموزی چین برگزار می‌شود
المپیک دانش‌آموزی چین برگزار می‌شود
رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: علی‌رغم لغو و تعویق مسابقات مختلف در کشور چین، تصمیمی مبنی بر لغو المپیک دانش‌آموزی در جین جیانگ چین وجود ندارد.

حسین بابویی در گفت‌وگو با حاشیه ورزش ، در رابطه با اعزام کاروان ایران به المپیک دانش‌آموزی (ژیمنازیاد) چین در سال ۲۰۲۲ و احتمال لغو این مسابقات با توجه به تعویق رویدادهایی نظیر بازی‌های آسیایی، بازی‌های پاراآسیایی، مسابقات تابستانی دانشجویان جهان و تعویق بازی‌های آسیایی جوانان که قرار بود در چین برگزار شود، اظهار کرد: تصمیمی مبنی بر لغو یا تعویق المپیک دانش‌آموزی وجود ندارد و سامانه‌های مربوط به برگزاری مسابقات باز است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام قرار است المپیک دانش‌آموزی از ۲۶ نوامبر تا ۳ دسامبر ۲۰۲۲ (۵ تا ۱۲ آذر سال ۱۴۰۱) در شهر جین جیانگ چین برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با بیان اینکه قرار بر این بود که المپیک دانش‌آموزی سال ۲۰۲۰ در چین برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا یکسال به تعویق افتاد، اظهار کرد: قرار شد سال ۲۰۲۱ برگزاری این مسابقات مدنظر قرار گیرد اما باز هم با تعویق زمانی مواجه شد و در نهایت تصمیم بر این شد تا شاهد برگزاری این دوره از مسابقات در پاییز سال جاری یعنی سال ۲۰۲۲ باشیم.

بابویی همچنین گفت: قرار بود مسابقات ژیمنازیاد ۲۰۲۲ در کشور فرانسه برگزار شود اما به دلیل تعویق دو ساله مسابقات ژیمنازیاد ۲۰۲۰ چین و عدم تغییر زمانی مسابقات ژیمنازیاد ۲۰۲۲ فرانسه در سال جاری، شاهد برگزاری ۲ المپیک دانش‌آموزی در سال ۲۰۲۲ خواهیم بود که البته این اتفاق قابل تامل است. بهتر بود که برگزاری مسابقات فرانسه به زمان دیگری موکول می‌شد اما در نهایت با توجه به اینکه بسیاری از اقدامات از سوی کاروان ایران جهت اعزام به المپیک دانش‌آموزی چین انجام شده در سال جاری شاهد اعزام ورزشکاران ایرانی به ژیمنازیاد چین خواهیم بود و به فرانسه اعزامی نخواهیم داشت؛ ‌باید خاطرنشان کرد برخی کشورها تصمیم گرفته ‌اند کاروان خود را به مسابقات چین، برخی به مسابقات فرانسه و برخی نیز به هر دو رویداد اعزام کنند و مسابقات ژیمنازیاد ۲۰۲۲ فرانسه از ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است.