امیدوارم تیراندازانمان جزو برترین‌های توکیو باشند
امیدوارم تیراندازانمان جزو برترین‌های توکیو باشند

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: رقابت‌های المپیک قطعا بسیار نزدیک و فشرده خواهد بود که من امیدوارم تیراندازان ما جزو برترین‌ها باشند. به گزارش حاشیه ورزش، الهام هاشمی در حاشیه بازدید وزیر ورزش از اردوی تیم ملی تیراندازی اظهار کرد: با توجه به اردوهایی که ظرف یکی دو ماه گذشته در خارج از کشور داشتیم […]

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: رقابت‌های المپیک قطعا بسیار نزدیک و فشرده خواهد بود که من امیدوارم تیراندازان ما جزو برترین‌ها باشند.

به گزارش حاشیه ورزش، الهام هاشمی در حاشیه بازدید وزیر ورزش از اردوی تیم ملی تیراندازی اظهار کرد: با توجه به اردوهایی که ظرف یکی دو ماه گذشته در خارج از کشور داشتیم هم توانستیم تجهیزات مورد نیاز تیم را فراهم کنیم و هم بازیکنان توانستند بالاخره بعد از چند سال با فشنگ تمرین کنند که این خیلی خوب بود. به هر حال پیشرفت خوبی در نتایج تیراندازان ایجاد شد.

وی به نتایج ورزشکاران در جام جهانی کرواسی اشاره کرد و گفت: در مسابقات جام جهانی کرواسی تیم تفنگ زنان به قهرمانی جهان رسید. آنها در فینال تیم روسیه را ۱۶ بر ۲ شکست دادند که یک نتیجه عجیب و غریب بود. من فکر می‌کنم خداراشکر ورزشکاران به آمادگی خوبی رسیده‌اند و امیدوار هستم در المپیک هم عملکرد خوبی داشته باشند.

وی در خصوص اردوی مجارستان گفت: علت اصلی ما برای حضور در این اردوها این بود که ورزشکاران می‌توانستند با فشنگ تمرین کنند. از طرفی هم اینکه تجهیزات مورد نیاز را می‌توانستیم سفارش دهیم تا برایمان بفرستند.
با توجه به‌ اینکه ما تحریم هستیم و تفنگ خفیف به هیچ عنوان نمی‌توانیم بخریم حداقل توانستیم برخی از تجهیزات را در این اردوها تعویض کنیم تا در واقع تفنگ‌های قدیمی قابل استفاده تر باشد. با توجه به اینکه تجهیزات به روز شد و ورزشکاران توانستند با فشنگ کافی تمرین کنند در روحیه آنها تاثیر داشت.

هاشمی در ادامه گفت: باید در نظر داشته باشیم که رقبای ما ۵ سال است که با فشنگ کافی و مناسب تمرین می‌کنند اما بازیکنان ما همان یک ماه که توانستند با فشنگ خوب تمرین کنند تاثیر مثبتی در امتیازاتشان داشت.

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: شنبه شب به المپیک اعزام خواهیم شد و چند روز قبل از مسابقات آنجا هستیم. میدان المپیک جایی برای نخبگان دنیا است. همه قدرهای جهان در المپیک شرکت می‌کنند و همه نیز با آمادگی کامل می‌آیند. باید دید واقعا چه کسی آن روز روزش است و می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. قطعا رقابت‌ها بسیار نزدیک و فشرده خواهد بود. من امیدوارم تیراندازان ما هم جزو برترین‌ها باشند.

وی در خصوص رکوردهای وزشکاران در جام جهانی کرواسی گفت: تیراندازان در جام جهانی کرواسی در تفنگ بادی تیمی زنان رکوردهای خیلی خوبی زدند. آنها در مقدماتی به عنوان تیم اول وارد نیمه نهایی شدند و در نیمه نهایی نیز اول شدند. آنها در فینال ۱۶ بر ۲ روسیه را شکست دادند. مربیان سایر تیم‌ها در کنار تبریک به من می‌گفتند این نتیجه باور نکردنی است. اصلا تیراندازانم به تیم روسیه فرصت ندادند. خیلی کارشان عالی بود. در انفرادی هم فاطمه کرم‌زاده رکورد خیلی خوبی زد. این رکورد تنها ۴ دهم زیر رکورد جهان و بالاترین رکورد در این مسابقات بین مردان و زنان بود. البته او در فینال با اختلاف جزئی چهارم شد. من فکر می‌کنم ورزشکاران کم و بیش به آمادگی نسبی رسیده‌اند و امیدوارم بتوانند در المپیک هم خوب ظاهر شوند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا با این سفرها مشکل فشنگ حل شد گفت: برخی از تجهیزات را نتوانستیم تهیه کنیم. به خاطر تحریم‌ها هم نتوانستیم تست فشنگ انجام دهیم اما تست ساچمه را انجام دادیم. البته آن هم  دور زدنی بود. امیدوارم که این تحریم‌ها هر چه زودتر حداقل برای تجهیزات ورزشی برداشته شود. شعار المپیک صلح و دوستی است ولی ما هیچ گاه رقابتمان با سایر کشورها به دلیل تحریم‌ها هم از نظر تجهیزات هم به لحاظ ساچمه و فشنگ عادلانه نیست. نمی‌توانم بگویم این اردوها ۱۰۰ درصد کافی بود به خصوص که کمی هم دیر شد مخصوصا تیم دوم که دیر به ما پیوستند. اگر کار زودتر انجام شده بود هم فرصت بیشتری برای تمرین بود و هم اینکه می‌توانستیم تجهیزاتمان را کامل کنیم اما در عین حال با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و تمام مشکلات جا دارد تشکر کنم.