الهلال به لطف بدل سیدحسین قهرمان عربستان شد
الهلال به لطف بدل سیدحسین قهرمان عربستان شد
در شبی که الهلال در دقیقه 90+9 به گل تساوی رسیده بود، در سایه درخشش سنگربان خود یعنی عبدالله المعیوف، قهرمان جام حذفی عربستان شد.

به گزارش حاشیه ورزش

تیم فوتبال الهلال موفق شد پس از شکست تلخ در فینال آسیا، به لطف درخشش سنگربان خود یعنی عبدالله المعیوف، از سد تیم خوب الوحده گذشته و عنوان قهرمانی جام حذفی عربستان را به خود اختصاص دهد.

نخستین موقعیت جدی بازی را الوحده خلق کرد. شوت دیدنی انسیلمو با فاصله کمی از کنار دروازه الهلال به بیرون رفت. سپس لوسیانو ویتو پاسخ این موقعیت را داد که ضربه سر این بازیکن با واکنش تماشایی مونیر محمدی سنگربان الوحده راهی کرنر شد.

در ادامه این باز هم الوحده بود که حملاتی را به روی دروازه الهلال خلق کرد تا موفق به گلزنی شد. ضربه پای چپ عبدالکریم نور دقیقا با عبور از فضای خالی روبروی علی البلیهی و از زاویه بسته، وارد دروازه عبدالله المعیوف شد تا الوحده به گل نخست بازی دست پیدا کند.

در دقایق پایانی نیمه نخست، الهلال تا مرز باز کردن دروازه حریف پیش رفت. حرکت تکنیکی میشائیل و عبور از سد چندین مدافع الوحده، با ضربه زمینی این بازیکن همراه شد که توپ با برخورد به پایه تیرک عمودی دروازه به بیرون رفت و نیمه اول نیز با برتری یک بر صفر الوحده به پایان رسید.

الهلال در دقیقه 73 موفق به گلزنی شد. ارسال کرنر ویتو در دهانه دروازه به علی البلیهی رسید و او توانست کار را به تساوی بکشاند ولی از آنجایی که توپ هنگام ارسال کرنر ویتو پس از خروج از زمین، به داخل بازگشته بود، کمک داور این گل را مردود اعلام کرد.

الوحده در دقیقه 75 تا تکمیل شگفتی نیز پیش رفت. ابتدا ضربه عبدالکریم نور، حوالی خط دروازه به یاسر الشهرانی برخورد کرد و توپ برگشتی مقابل یحیی ناجی قرار گرفت و در شرایطی که او دروازه ای تقریبا خالی را مقابلش داشت، ضربه این بازیکن با سایش به پایه تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

الهلال سرانجام در نهمین دقیقه از وقت های تلف شده به گل رسید. در دقیقه 90+9 بود که ارسال ناصر الدوسری در دهانه دروازه به علی البلیهی رسید و مدافع پیش تاخته آبی های ریاض با یک ضربه پای چپ توانست قفل دروازه الوحده را باز کرده و بازی را به وقت های اضافه ببرد.

در دقیقه 95 الهلال روی حرکت خوب میشائیل صاحب یک ضربه پنالتی شد. مصعب الجویر بازیکن 19 ساله آبی های ریاض پشت این توپ ایستاد اما ضربه زمینی او از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت تا فرصت بزرگ تیم رامون دیاز برای رسیدن به گل دوم از دست برود.

در نهایت بازی در پایان 120 دقیقه به تساوی انجامید و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. ابتدا ژان داوید بوگال پشت پنالتی نخست الوحده ایستاد که عبدالله المعیوف آن را به زیبایی مهار کرد. نخستین پنالتی الهلال نیز از دست رفت و منیر المحمدی توانست ضربه آندره کاریلو را مهار کند.

عبدالله بخاری توانست پنالتی دوم الوحده را به گل تبدیل کند ولی اودیون ایگالو ضربه دوم الهلال را از دست داد و باز هم منیر المحمدی گلر مراکشی الوحده دست دومین بازیکن خارجی حریف را خواند. این بار نوبت به درخشش گلر الهلال رسید و عبدالله المعیوف توانست پنالتی سوم علاء الحاجی را با پا مهار کند و صالح الشهری پنالتی سوم تیمش را به گل تبدیل کرد تا در پنالتی سوم، کار به تساوی 1 – 1 کشیده شود.

در ادامه اسکار دوارته، فیصل فجر، یحیی ناجی، علی المکی و امیر کردی پنالتی های چهارم تا هشتم الوحده و مصعب الجویر، عبدالله الحمدان، ناصر الدوسری، سعود عبدالحمید و جانگ هیون سو پنالتی های چهارم تا هشتم الهلال را به گل تبدیل کردند.

در شرایطی که دو تیم در پنالتی ها 6 – 6 مساوی بودند، نوبت به پنالتی نهم رسید. هزاء الغامدی برای الوحده پشت توپ ایستاد که عبدالله المعیوف با واکنشی دیدنی آن را مهار کرد. سنگربان الهلال که روحیه گرفته بود، تصمیم گرفت پشت پنالتی نهم بایستد. او با یک شوت روی پا و دیدنی موفق شد پنالتی خود را به گل تبدیل کند تا در شبی که المعیوف 3 پنالتی گرفت، گل پیروزی و قهرمانی تیمش را به ثمر برساند.

بدین ترتیب الهلال موفق شد در ضربات پنالتی با حساب 7 بر 6 از سد الوحده گذشته و عنوان قهرمانی جام حذفی را از آن خود کند تا شاگردان رامون دیاز این فصل را بدون کسب جام به پایان نرسانند و پس از شکست تلخ در فینال آسیا، یک جام را به تالار افتخارات خود اضافه کنند.

لازم به ذکر است که محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان نیز در استادیوم حاضر بود و بازیکنان الهلال جام قهرمانی را از دست وی گرفتند.