الکساندر چفرین: محرومیت تیم های روسی قلبم را شکست
الکساندر چفرین: محرومیت تیم های روسی قلبم را شکست
الکساندر چفرین مدعی شد که تصمیم برای تعلیق تیم های روسی از رقابت های بین المللی درست اما انتخابی دردناک بود.

به گزارش حاشیه ورزش و به نقل از استار، علاوه بر فیفا، یوفا ماه گذشته اعلام کرد که تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه از شرکت در مسابقاتی که توسط این سازمان‌ها برگزار می‌شود «تا اطلاع ثانوی» به دلیل مبارزات نظامی در اوکراین تعلیق خواهند شد.

الکساندر چفرین رئیس یوفا در مصاحبه ای با نشریه برزیلی گلوبو استدلال کرده است که این اقدام درست بوده است، حتی اگر بازیکنان روسی به دلیل اتفاقاتی که کاملاً خارج از کنترل آنها بوده آسیب ببینند. تصمیم گیری در مورد اینکه باشگاه ها و تیم ملی روسیه نمی توانند بازی کنند، تصمیم درستی بود اما از نقطه نظر دیگر، قلب من را می شکند که می بینم ورزشکاران باید پای تصمیمی که مال آنها نیست بسوزند. یوفا و فیفا از توصیه‌های کمیته بین‌المللی المپیک پیروی می‌کردند، که عقیده دارد ورزشکاران روسی و بلاروسی نباید تا جایی که امکان دارد به مسابقات بین‌المللی دعوت شوند.

تعلیق فوتبال به این معنی است که تیم ملی مردان روسیه از شانس صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر محروم می شود، در حالی که تیم زنان روسیه احتمالاً مسابقات قهرمانی اروپا تابستان امسال در انگلیس را از دست خواهد داد. اتحادیه فوتبال روسیه اعتراض خود را علیه محرومیت های فیفا و یوفا در دادگاه داوری ورزش در سوئیس آغاز کرده است، اگرچه نهادهای حاکمه فوتبال از تسریع در این روند خودداری کرده اند.

یوفا همچنین روسیه را از فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ که قرار بود در ماه می در سن پترزبورگ برگزار شود محروم کرده و قرارداد حمایت مالی خود با غول انرژی روسیه گازپروم را فسخ کرده است.

او در پایان گفت: ما قرارداد خود را با گازپروم لغو کردیم، و چند روز بعد، بسیاری از کشورهای اروپایی همچنان از گازپروم گاز می خرند اما همیشه در مورد فوتبال صحبت می کنند. باید در تصمیم ها یکپارچه بود و فوتبال و ورزش نیز از این یکپارچگی استقبال می کنند.