امکانات کمپ به صورت برابر در اختیار ما است
امکانات کمپ به صورت برابر در اختیار ما است
سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان گفت: تمرینات تیم در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود و از همه امکانات بهره می‌بریم

به گزارش حاشیه ورزش هدی نقیبی روز دوشنبه درباره برنامه‌های پیش روی تیم ملی کشتی آلیش بانوان، اظهار داشت: اردوی تیم ملی از اواخر مرداد ماه جهت حضور در مسابقات جهانی ترکیه (آذر ماه) و نیز بازی‌های جهانی رزمی ریاض آغاز می‌شود. روند برگزاری این اردوها به این صورت است که اردو به مدت یک هفته برگزار می‌شود و بعد از ۱۵ روز استراحت دوباره از سر گرفته خواهد شد. نمی‌توانستیم در تیر ماه اردو برگزار کنیم زیرا زمان امتحانات دانشگاه بود.

وی افزود: تاریخ دقیق مسابقات جهانی ترکیه هنوز مشخص نشده و باید اتحادیه جهانی به صورت کتبی اعلام کند. در همه وزن‌ها به این مسابقات اعزام می‌کنیم. در اردوها به جز ۶ نفری که حضور دارند، کشتی‌گیران دیگری را دعوت می‌کنیم تا متناسب با نوع تمرین شرایط آنها هم ارزیابی شود.

سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان عنوان کرد: اتحادیه جهانی کشتی خودش در دو وزن ۵۵ کیلوگرم و ۶۵ کیلوگرم سپیده بابایی و رقیه محمودی را براساس شیوه کشتی گرفتن و آنالیز آنها در مسابقات قهرمانی آسیا، برای بازی‌های رزمی جهانی ریاض انتخاب کرده است. این بازی‌ها بسیار سنگین است و تمامی کشورهای صاحب سبک دنیا در آن شرکت می‌کنند. این دو ملی‌پوش می‌توانند خود را در این رقابت‌ها محک بزنند.

وی یادآور شد: پروسه پوست‌اندازی را در تیم ملی آغاز کرده‌ایم، زیرا کشتی‌گیران قدیمی سن‌شان بالا رفته و نمی‌توانستند ادامه دهند و اکنون آلیش‌کاران جوان‌تر وارد تیم ملی شده‌اند و این موضوع نویدبخش موفقیت‌های بیشتر دختران در سطح جهانی و آسیایی است.

نقیبی درباره شرایط هانیه عاشوری خاطرنشان کرد: او سه سالی است که به دلیل مصدومیت نتوانسته در اردوها و مسابقات شرکت کند و نیاز به جراحی دارد؛ اما در این مدت فدراسیون برخی از هزینه‌های درمان او را پرداخت کرد. همچنین وقتی وی در مسابقات قهرمانی کشور نبوده نمی‌توانیم او را به مسابقات جهانی اعزام کنیم.

وی اضافه کرد: در چهار دوره اخیر قبل از مسابقات قهرمانی آسیا، تیم ملی کشتی آلیش بانوان در کمپ تیم‌های ملی تمرین می‌کردند و از تمام امکانات بهره می‌بردند. امیدوارم این روند برابری همواره نه تنها در کشتی بانوان بلکه در همه رشته‌ها مانند مردان بهبود یابد.

سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان گفت: امسال استقبال خیلی خوبی از کشتی آلیش توسط خانواده‌ها شد. زیرا بعد از مسابقات آسیایی و انتشار اخبار موفقیت دختران این شور و اشتیاق در میان خانواده‌ها گسترش یافت.

منبع :ایرنا 

  • منبع خبر : ایرنا