امیدوارم حذف استقلال و پرسپولیس درس عبرت برای همه شود
امیدوارم حذف استقلال و پرسپولیس درس عبرت برای همه شود
سرمربی فولاد در واکنش به حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان گفت: امیدوارم این اتفاق برایمان درس عبرتی شود و اطلاعات درست را به AFC بدهیم و گاهی اوقات سندسازی نکنیم.

به گزارش حاشیه ورزش ، جواد نکونام سرمربی فولاد در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل سپاهان اظهار کرد: می‌دانیم با تیمی بازی داریم که یکی از بهترین زیر ساخت‌های فوتبال را دارد. شاید سپاهان از اولین باشگاه‌هایی باشد که به صورت حرفه‌ای تمام کارهای باشگاهی‌اش را انجام داده است. با قاطعیت می‌شود گفت که یکی از بهترین تیم‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران هستند که با یک برنامه‌ریزی و یارگیری خوب و یک سازمان فوق‌العاده توانسته‌اند هر سال بهترین عملکرد را داشته باشند. خوشحالم که فردا می‌توانیم مقابل تیم سپاهان بازی خوبی را برگزار کنیم و می‌دانیم تیم قدرتمندی هستند، نفرات خوب و پرمهره ای دارند.

او اضافه کرد: آن‌ها بهترین بازیکنان تیمشان را نگه داشته‌اند و بهترین بازیکنان سایر تیم‌ها را توانسته‌اند جذب کنند، از جمله تیم خود ما. آن‌ها تیم فوق‌العاده‌ای دارند و قطعا هر دو تیم فردا دیدار سختی را در پیش دارند و امیدوارم یک بازی خوب و تاکتیکی را ببینیم. برای بازی فردا برنامه‌ریزی داریم و تیم حریف را آنالیز کرده ایم. امیدوارم بتوانیم بازی خوبی داشته باشیم و بچه‌هایمان با تمرکز کامل در بازی حضور پیدا کنند.

نکونام درباره غایبان تیمش گفت: متاسفانه خیلی وقت است که ایوب والی را در اختیار نداریم و مصدومیتش برطرف نشده است. هفته قبل نیز گفتم که مهران درخشان‌مهر بایستی عمل جراحی انجام بدهد و فردا غایب است. شیمبا را به دلیل چهار کارته بودن در اختیار نداریم و بازیکنان جایگزین قطعا فردا بهترین عملکرد را خواهند داشت و بهترین بازی را انجام می‌دهند. خدا را شکر سایر بازیکنان شرایط خوبی دارند و آماده مسابقه هستند.

نکونام در خصوص کسب مجوز حرفه‌ای فولاد و سپاهان بیان کرد: واقعا حذف استقلال و پرسپولیس ناراحت‌کننده است و باعث ناراحتی تمام جامعه فوتبال شده است. ما همگی زیر پرچم ایران در مسابقات شرکت می‌کنیم و این اتفاق برایمان اصلا خوب نیست. ولی از یک طرف هم به نفع فوتبال ما می‌شود که حداقل از این به بعد واقعیت ها را بگوییم و امیدوارم این برایمان درس عبرتی شود و اطلاعات درست را به AFC و فیفا بدهیم و گاهی اوقات سندسازی نکنیم. اگر سپاهان و فولاد در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا نمی‌کردند و مجوز حرفه ای را نمی‌گرفتند، آبروی فوتبال ایران می‌رفت.

او در پایان گفت: با اینکه ما در آسیا در رتبه نخست قرار داریم و می‌توانیم بگوییم تیمی هستیم که با قاطعیت به جام جهانی صعود کرده‌ایم، ولی از نظر زیرساخت و کارهای حرفه‌ای از میانه جدول رو به پایین هستیم چون شرایط خوبی در فوتبال حرفه‌ای نداریم. فقط استعدادها و بازیکنان هستند که نتایج و فوتبالمان را رو به جلو می‌برند و شرایط زیرساختی، مدیریتی و شرایط سختی که در فوتبال ما وجود دارد را تحمل می‌کنیم و فقط امروزمان را به فردا می‌سپاریم تا به جلو برویم. امیدوارم این شرایط به ما و مسئولان تکانی بدهد تا از این به بعد با جریان سالم و کارهای درست، بتوانیم به فوتبال کمک کرده و برای بهتر شدن فوتبال کشور زیر ساخت‌ها را فراهم کنیم. از این موضوع خوشحالم که دو باشگاه بزرگ فولاد و سپاهان توانستند مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند و امیدوارم بتوانند در این رقابت نماینده‌های شایسته‌ای باشند.