امیری‌خراسانی عضو کمیته آسیایی بازی‌های سنتی شد
امیری‌خراسانی عضو کمیته آسیایی بازی‌های سنتی شد
رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی به عضویت کمیته ویژه انجمن آسیایی ورزش‌ها و بازی‌های سنتی درآمد.

به گزارش حاشیه ورزش و بنا به اعلام فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، نخستین نشست تخصصی اعضای انجمن جهانی ورزش‌ها و بازی‌های سنتی به منظور راه‌اندازی انجمن آسیایی ورزش‌های سنتی بصورت وبینار برگزار شد.

در این وبینار «گی ژائوئن» رئیس انجمن جهانی ورزش‌ها و بازی‌های سنتی (ITSGA)، «پره لاوگا» رئیس انجمن اروپایی ورزش‌ها و بازیهای سنتی، «محمدتقی امیری‌خراسانی» رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی به همراه چندین نماینده از کشورهای چین، هند، چین تایپه، پاکستان، بنگلادش و مغولستان حضور داشتند.

به دنبال پیشنهاد فدراسیون ایران برای راه‌اندازی انجمن آسیایی ورزش‌ها و بازی‌های سنتی (َATSGA)، این نشست آنلاین جهانی برگزار شد که در نهایت امیری‌خراسانی به عضویت کمیته ویژه ATSGA درآمد.

همچنین مهم‌ترین بخش کار نوشتن اساسنامه انجمن آسیایی است که این وظیفه به فدراسیون ایران محول شد تا ظرف ۲ ماه اساسنامه را نوشته و پس از مشورت با سایر اعضا، به تائید نهایی انجمن جهانی برسد.

همچنین فدراسیون ورزش روستایی در نظر دارد با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان در اواخر سال جاری میزبان یک فستیوال بین‌المللی باشد و در حاشیه این فستیوال نیز اولین مجمع انتخاباتی ورزش‌ها و بازی‌های سنتی آسیا را میزبانی کند.

  • منبع خبر : ایرنا