امیری خراسانی: به دنبال صدور مجوز باشگاه داری در رشته های ورزشی سنتی و بومی و محلی هستیم
امیری خراسانی: به دنبال صدور مجوز باشگاه داری در رشته های ورزشی سنتی و بومی و محلی هستیم
رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی گفت: در حال رایزنی برای دریافت مجوز باشگاه داری از کمیسیون ماده پنج هستیم تا در آینده باشگاه ها در ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی نیز فعالیت داشته باشند.

محمدتقی امیری خراسانی در گفت و گو با حاشیه ورزش ، اظهار کرد: براساس رایزنیهای صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان و موافقت معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی، در حال رایزنی برای دریافت مجوز باشگاه داری از سوی کمیسیون ماده پنج در رشته های ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی هستیم.

وی گفت: تا به امروز رشته های سنتی و بازیهای بومی و محلی به صورت جشنواره برگزار می شد، اما به دنبال آن هستیم تا فعالیت این رشته ها در آینده با مدیریت باشگاه های ورزشی پیگیری شود تا گام های موثری در جهت توسعه و پیشرفت ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی برداریم.

وی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سال جاری را برگزاری المپیاد ورزشی خانه‌های روستایی در رده سنی نوجوانان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این المپیاد خردادماه به صورت استانی و در شهریور به شکل منطقه‌ای و کشوری برگزار خواهد شد. برگزاری این المپیاد نه تنها انگیزه لازم را در بین نوجوانان روستایی برای انجام فعالیت ورزشی ایجاد خواهد کرد، بلکه موجب معرفی نخبگان ورزشی به جامعه می‌شود.

امیری خراسانی همچنین با اشاره به تشکیل سازمان لیگ در فدراسیون، افزود: با توجه به جامعه هدف فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی باید نقش این فدراسیون در ساختار ورزش کشور پررنگ‌تر و در روستاها و مناطق عشایری روح قهرمانی دمیده شود. از این رو در حال برنامه‌ریزی و تشکیل سازمان لیگ در فدراسیون هستیم.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی برگزاری دومین دوره جام خوشه چین را از دیگر برنامه های فدراسیون در سال جاری عنوان کرد و گفت: سال گذشته به دلیل کرونا شرایط برگزاری دومین دوره جام خوشه چین فراهم نشد، اما امسال بنا داریم این جام را با افزایش تعداد رشته ها و با جذب مخاطب بیشتر برگزار کنیم.

وی در پایان از برگزاری المپیاد استعدادهای برتر در چند رشته ورزشی خبر داد و افزود: در جهت کشف و شناسایی استعدادهای برتر ورزشکاران روستایی و عشایری و پرورش آنها جهت تزریق به تیمهای ملی، بهمن ماه امسال تصمیم داریم در سه رشته ورزشی دوومیدانی، شطرنج و تنیس روی میز در المپیاد استعدادهای برتر که با همکاری وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود، حضور پیدا کنیم تا در المپیک جوانان و بازیهای آسیایی آینده ورزشکاران روستایی و عشایری حضور فعالی در این رویدادها داشته باشند.