امیر قلعه نویی و کمترین تغییر!
امیر قلعه نویی و کمترین تغییر!
امير قلعه نويي سرمربي كنوني تيم ملي فوتبال ايران با آن شخصيتي كه در بازيهاي جام ملتهاي ٢٠٠٧ آسيا بر روي نيمكت تيم ملي فوتبال ايران بعنوان سرمربي نشسته بود، چنين به نظر مي رسد كه به لحاظ روابط اجتماعي و عمومي خود با ديگران كمترين تغيير را در داشته است.

حاشیه ورزش : قلعه نويي اگر چه بعد از اتفاقي كه در آن بازيها و پس از شكست در ضربات پنالتي در مقابل كره جنوبي برايش رقم خورد و حذف تيم ملي ايران را با خود به همراه داشت، سرمربيگري تيمهاي بسياري را تجربه كرد، اما ايكاش او همانقدر كه در زمينه بهينه سازي كار فني خود تلاش داشت، اندكي هم به موضوع بهبود روابط عمومي و اجتماعي خود با ديگران و جامعه فوتبال توجه نشان مي داد و اين واقعيت را باور مي كرد كه در دنياي امروز مربيگري، آنجه كه بيشتر از ابعاد فني مي تواند باعث ثبات يك سرمربي شود، روابط عمومي و روابط اجتماعي او با ديگران است، چرا كه نگاه از بالا به پائين الان مدتهاست كه ديگر خريداري نداشته و منسوخ شده است. همان نگاهي كه باعث دوري بسياري از مربيان در داخل و خارج از دنياي مربيگري شده است.

اينها را گفتيم تا به اين نتيجه برسيم كه در دو بازي گذشته تيم ملي فوتبال ايران با تيم هاي روسيه و كنيا و حتي خيلي قبل تر ها به لحاظ پيشرفت سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در روابط عمومي و اجتماعي اش با ديگران وعليالخصوص جامعه فوتبال تغيير محسوسي را نديده بوديم و چنين هم بنظر مي رسد كه همه دنياي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران به همان چند نفري برمي گردد كه همواره دوروبرش را گرفته و كمتر اجازه مي دهند موارد سازنده بيروني تغييري را در امير قلعه نويي بوجود بيآورد. و اين جاست كه سرمربي تيم ملي بايد بداند كه تفاوت كار در تيم ملي با تيم هاي باشگاهي زمين تا آسمان است و يك اشتباه مي تواند در تيم ملي آخرين اشتباه باشد!

  • نویسنده : محمد رضا نصرالله زاده