انتخابات ژیمناستیک زیر ذره‌بین فدراسیون جهانی
انتخابات ژیمناستیک زیر ذره‌بین فدراسیون جهانی
انتخابات فدراسیون ژیمناستیک فردا چهارشنبه برگزار خواهد شد تا تکلیف ریاست این فدراسیون بعد از ۲۰ ماه مشخص شود.

به گزارش حاشیه ورزش

مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک قرار است دو روز دیگر چهارشنبه ۲۴ اسفند برگزار شود تا تکلیف رییس این فدراسیون بعد از ۲۰ ماه مشخص شود.

مهلت ریاست زهرا اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک ۱۹ تیر ۱۴۰۰ به پایان رسید و او بعد از ۶ ماه با کش و قوس فراوان صندلی این فدراسیون را رها کرد و وزارت ورزش برای این فدراسیون سرپرست انتخاب کرد.

حمید احمدی، زهره مرزوقی و عابد حقدادی سه سرپرستی هستند که در این مدت بر روی صندلی این فدراسیون تکیه زده‌اند. حال قرار است بعد از یک سال و هشت ماه این فدراسیون از بلاتکلیفی خارج شود و رییس آن انتخاب شود.

البته براساس اعلام وزارت ورزش قرار است انتخابات این فدراسیون با اساسنامه‌ای که در سال ۱۳۹۶ به تصویب فدراسیون جهانی رسیده است برگزار شود. این اساسنامه تفاوت‌های زیادی با اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری دارد.

یکی از تفاوت‌های فاحش در اساسنامه مصوب شده در فدراسیون جهانی ترکیب متفاوت اعضای دارای حق رای است. همچنین گفته می‌شود طبق این اساسنامه برخی از روسای هیات‌ها به دلیل مشکلات، حق رای نخواهند داشت.

به احتمال زیاد نماینده فدراسیون جهانی نیز در این انتخابات شرکت خواهد کرد تا به نحوه برگزاری نظارت داشته باشد. پیش از این نیز ادعا شده بود که فدراسیون جهانی سرپرست‌ها را قبول ندارد و درگاهی هم مدعی است که به عنوان رییس باید در مجمع حضور داشته باشد.

البته هنوز ۲۴ ساعت تا برگزاری مجمع مانده اما تایید صلاحیت‌ها مشخص نیست. پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش نیز ابراز امیدواری کرده تائید صلاحیت ها تا پایان وقت اداری امروز برسد.

در پایان زمان مقرر ۱۱ نفر برای این پست ثبت نام کرده‌اند و باید دید کدامیک از نامزدها تایید صلاحیت‌ خواهند شد و باید دید بعد از تایید صلاحیت‌ها چه اتفاقی رخ خواهد داد.

پیش از این به دلیل آنچه که وزارت ورزش و مسئولان اعلام کرده بودند به دلیل ارسال اطلاعات و ایمیل به فدراسیون جهانی، فدراسیون ژیمناستیک دچار خلل در امور خود شده بود. گفته می‌شود دلیل حضور نماینده فدراسیون جهانی نیز در راستای اقدامات گذشته و همین فعالیت‌ها از سوی برخی در داخل کشور است که ممکن است شرایط را پیچیده نماید.