انتخابات کمیته المپیک و فدراسیون‌های بلاتکلیف!
انتخابات کمیته المپیک و فدراسیون‌های بلاتکلیف!
تعداد قابل توجهی از فدراسیون ها تا قبل از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک باید تکلیف ریاستشان مشخص شود.

به گزارش حاشیه ورزش، کمیته ملی المپیک در حال حاضر اول بهمن را به عنوان زمان برگزاری مجمع انتخاباتی خود مد نظر قرار داده است  و تا آن زمان باید ریاست فدراسیون هایی که عضو این مجمع هستند، تعیین تکلیف شوند.

برخی از فدراسیون ها اکنون بدون رییس هستند و همچنان منتظرند که انتخاباتشان برگزار شود. تعدادی دیگر از فدراسیون ها هم پیش از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک دوره ریاستشان به پایان می رسد.

هر چند که طبق اساسنامه، در صورت غیبت رییس، هیات رییسه فدراسیون می تواند یک عضو دیگر منتخب هیات رییسه فدراسیون را به عنوان نماینده  در مجمع کمیته ملی المپیک معرفی کند اما  هفت عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک از میان روسای فدراسیون هایی انتخاب می شوند که رشته هایشان  در بازی های المپیک حضور دارند. نکته این است در میان  این فدراسیون هایی که باید تا قبل از انتخابات کمیته تعیین تکلیف شوند، تعدادی رشته های مهم و المپیکی قرار دارند مانند تیراندازی، ژیمناستیک، شنا، تکواندو، بسکتبال و بوکس.

بنابراین این انتظار هست که وزارت ورزش، ابتدا اساسنامه مشترک فدراسیون ها که  ابهامات زیادی  دارد را تعیین تکلیف کند و سپس  انتخابات فدراسیون هایی که بدون رییس هستند را برگزار کند. در ادامه هم انتخابات بقیه فدراسیون ها سر موعد برگزار شود تا فدراسیونی برای انتخابات کمیته ملی المپیک بدون رییس نباشد.

فدراسیون های عضو مجمع کمیته ملی المپیک که در حال حاضر رییس ندارند:

*فدراسیون تیراندازی: دوره ریاست علی دادگر ۲۱ تیر به پایان رسید.

*فدراسیون ژیمناستیک: دوره ریاست زهرا اینچه درگاهی ۱۹ تیر به پایان رسید.

*فدراسیون اسکیت: دوره ریاست بهمن محمدرضایی ۱۲ تیر به پایان رسید و اکنون فدراسیون با سرپرست اداره می شود.

*فدراسیون زورخانه ای: انتخابات آن ۱۹ خرداد  برگزار شد اما بعد از گذشت سه ماه با حکم دیوان عدالت اداری، این انتخابات باطل اعلام شد.

فدراسیون هایی که تا پیش از انتخابات کمیته ملی المپیک دوره ریاستشان به پایان می رسد:

*فدراسیون کوهنوردی  و ورزش های صعودی: پایان دوره در ۲۰ آذر

*فدراسیون دانش  آموزی: پایان دوره در ۲۲ آذر

*فدراسیون کبدی: پایان دوره در ۲۵ آذر

*فدراسیون تکواندو: پایان دوره در ۲ دی

*فدراسیون بوکس: پایان دوره در ۵ دی

*فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو: پایان دوره در ۹ دی

*فدراسیون بسکتبال: پایان دوره در ۲۳ دی

*انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری هم پنجم خرداد برگزار شد اما هنوز این انتخابات و ریاست محمود رشیدی از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری تایید نشده است.

رییس آکادمی ملی المپیک هم عضو مجمع است اما آکادمی اکنون  با سرپرست اداره می شود و باید کمیته ملی المپیک تا پیش از برگزاری مجمع،  این مسئله را تعیین تکلیف کند.