انتصاب یا انتخاب؟؟؟
انتصاب یا انتخاب؟؟؟
عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید مهدی تاج در حالی رئیس این فدراسیون شده که از یک سیستم انتخابی عبور کرده و به انتصاب رسیده است.

حسن غفاری در گفت‌وگو با حاشیه ورزش ، درباره انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در واقع انتصاب بود. انتخابات هر وقت برگزار می‌شد، گروهی می‌خواستند او به عنوان رئیس این فدراسیون معرفی شود. فرقی نمی‌کرد امروز برگزار شود یا ۱۰ روز دیگر. تاج به اندازه کافی رای‌ها را تصاحب کرده بود و عزمی وجود داشت که او رئیس فدراسیون فوتبال شود.

او در واکنش به این سوال که با وجود انتقادهای بسیار از دوره مدیریتی مهدی تاج، او همچنان آرای قاطع مجمع را داشت و گویا آن‌ها مسائلی را از توان مدیریتی تاج می‌دانند که رسانه‌ها و اهالی ورزش مطلع نیستند گفت: کسی که در اردبیل یا در مشهد حضور دارند، نسبت به شما که در متن کار هستید یا افرادی که در تهران هستند، کمتر اطلاع دارند. پس این‌طور نیست که بگوییم اعضای مجمع چیزهایی می‌دانند که ما نمی‌دانیم. هر کسی دانش و قیمتی دارد. قرار بود به ایشان رای بدهند که این دوره هم اتفاق افتاد.

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل هم انتخابات فدراسیون فوتبال، انتصابات بود. یک مدت مدیدی سازمان تربیت بدنی این کار را می‌کرد و در ادامه وزارت ورزش بیشترین آرا را داشت و افراد هم انتصاب می‌شدند.

غفاری در پاسخ به این سوال که آیا مهدی تاج می‌تواند متفاوت از گذشته عمل کند، گفت: هیچ کسی نمی‌تواند بگوید او چه کار خواهد کرد اما سوابق هر کسی نمودار حرکتی او را نشان می‌دهد. باید سوابق تاج بررسی شود که آیا خوب بوده یا نه؟ ایشان در این مدت دانشگاه نرفته و چیز جدیدی نیاموخته است. دوره‌ مدیریتی فیفا یا مدیریت بحران سپری نکرده و اطلاعات جدیدی ندارد. پس تاج همانی خواهد بود که در گذشته بوده است. احتمالا با یکی، دو درجه تغییر خواهد داشت و تغییر کلی از او نمی‌بینیم.

این عضو سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به اینکه در انتخابات فدراسیون فوتبال از بین ماجدی، تاج و محمدی به کدام یک رای می‌داد، گفت: به هیچ کدام رای نمی‌دادم. هیچ کدام نمی‌توانند فدراسیون فوتبال را آنطور که باید اداره کنند. این نفرات نمی‌توانند مانند آتابای، صفایی و دادکان عمل کنند. آتابای و صفایی و یک مقدار هم دادکان موفق‌ترین روسای فدراسیون ما بودند. پرویز آتابای برای مدتی رئیس AFC بود. صفایی هم بسیار خدمت کرد. دادکان هم فوتبالی بود و یک فدراسیون شسته و رُفته را که مثل ساعت کار می‌کرد، به ارث برد و کارش خوب بود.

او درباره سایر نفراتی که به هیات رئیسه راه پیدا کرده‌اند گفت: من از آقای قنبرزاده چیزی نمی‌دانم. هر چه بگویم بی‌انصافی است ولی آقای نبی از کارمندی کمیته مسابقات شروع کرد و به مسئولیت رئیس کمیته رسید. بعد دبیرکل شد. در کشورهای پیشرفته و سلسله مراتبی اینطور عمل می‌شود. به نظرم نایب رئیسی سمت مناسبی برای نبی است. او مراحلی را طی کرده و از یک دهکده جدا از فوتبال نیست. پس می‌تواند در کار خود دقت عمل و مثمرثمر باشد. او پله‌های قبلی را طی کرده است. وقتی یک کسی را از اداره مالیات بیاورید، تا یاد بگیرد، وقت گذشته است. تا بخواهد آزمون و خطا کند، زمانی نمی‌ماند. حضور نبی نکته روشنی در این وضعیت فدراسیون فوتبال است.

غفاری خاطرنشان کرد: ما اینجا آزمون و خطا می‌کنیم. ما آقای تاج، نبی و ساکت را قبل از قبول هر سمتی ملزم به تجربه یک دوره آموزشی نمی‌دانیم که در هنگام حضور در سیستم عملکرد قابل قبولی داشته باشد.