انتقاد دونده پارالمپیکی از بی‌توجهی مسئولان استانی
انتقاد دونده پارالمپیکی از بی‌توجهی مسئولان استانی
تنها دونده کم بینا استان همدان در پارالمپیک توکیو گفت: چرا مسوولین به وعده‌هایی که به ورزشکاران پارالمپیکی می‌دهند هیچ وقت عمل نمی‌کنند و تنها به دنبال گرفتن عکس یادگاری در زمان کسب مدال هستند.

وحید علی نجیمی در گفت‌وگو با حاشیه ورزش ، اظهار کرد: طی 3 سال گذشته به دلیل این که 4 بار شاهد تغییر مدیریت اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بودیم، متاسفانه با هر تغییر تنها شاهد وعده و وعید از سوی مسوولین این اداره کل بودیم، با وجود این که تنها ورزشکار اعزامی در دوی 200 و 400 متر به پارالمپیک توکیو از سوی استان همدان من بودم و قبل از اعزام مسوولین این اداره کل قول‌های زیادی را داده بودند، اما تا به امروز هیچ کدام از آنها عملیاتی نشده و هر زمان به اداره کل مراجعه می‌کنم شانه خالی می‌کنند و می‌گویند مربوط به مدیریت‌های قبل بوده است.

وی گفت: وقتی ورزشکاری به یک رویداد مهم اعزام می‌شود انتظار حمایت از سوی مسوولین را دارد، 10 سال است که دوومیدانی کار می‌کنم و تا به امروز مسوولین استان همدان هر قولی که دادند تنها در حد حرف بوده و تنها زمان کسب مدال به یاد ما هستند که عکس یادگاری بگیرند.

این دونده کم‌بینا خاطرنشان کرد: با وجود این که مدال طلا بازیهای پاراآسیایی جاکارتا را دارم، اما به دلیل عدم اعزام به تورنمنت‌های مختلف با افت رنکینگ مواجه شدم و انگیزه خود را برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی آینده را از دست دادم.

نجیمی همچنین با اشاره به تبعیض اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نسبت به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی این استان، افزود: واقعا نمی دانم آیا مدال یک ورزشکار المپیکی با پارالمپیکی فرق می‌کند که اداره کل حمایت‌های خوبی از ورزشکاران المپیکی دارد اما نسبت به پارالمپیکی‌ها بی‌تفاوت است. حتی وقتی وارد اداره کل می‌شویم تنها تصاویر مدال آوران المپیکی روی دیوار دیده می‌شود و ارزشی برای مدال آوران پارالمپیکی قائل نیستند.

وی در پایان گفت: بعد از مسابقات جهانی 2019 امارات به دلیل عدم حمایت مسوولین اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و نداشتن ریکاوری مناسب، دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه پا شدم که همین مساله سبب شد تا مسابقات بین‌المللی مراکش را از دست بدهم، الان نیز در شرایطی خود را برای بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین آماده می‌کنم که هیچ حمایتی از ورزشکاران نابینا و کم بینا صورت نمی‌گیرد و واقعا انگیزه کافی برای انجام تمرینات جهت شرکت در این بازیها ندارم.

 

 

 

 

 

 

 

ورزش سه

  • منبع خبر : ورزش سه