انتقاد رئیس اتحادیه فوتبال روسیه از یوفا
انتقاد رئیس اتحادیه فوتبال روسیه از یوفا
یوفا با انتقال فینال لیگ قهرمانان اروپا از سن پترزبورگ به پاریس به حملات روسیه به اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش حاشیه ورزش و به نقل از تایمز، پس از حمله روسیه به اوکراین، اتحادیه فوتبال اروپا جلسه فوق‌العاده کمیته اجرایی را در روز جمعه تشکیل داد و بر این اساس پاریس و ورزشگاه استادوفرانس را به جای سن پترزبورگ، به عنوان میزبان فینال لیگ قهرمانان انتخاب کرد. یوفا با انتقال فینال لیگ قهرمانان اروپا از سن پترزبورگ به پاریس به حملات روسیه به اوکراین واکنش نشان داد.

الکساندر دیوکوف، رئیس اتحادیه فوتبال روسیه و مدیرعامل گازپروم از انتقال فینال لیگ قهرمانان اروپا از سن پترزبورگ به پاریس انتقاد کرد. او گفت: ما معتقدیم که تصمیم برای گرفتن میزبانی فینال لیگ قهرمانان به دلایل سیاسی دیکته می شود. فدراسیون فوتبال روسیه همیشه به اصل دور نگه داشتن ورزش از سیاست پایبند است و بنابراین نمی تواند از این تصمیم حمایت کند.

یوفا سپس از امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای کمک تشکر کرد. دیوکوف از سال ۲۰۲۱ عضو کمیته اجرایی یوفا بوده است وگازپروم به عنوان حامی مالی مهم کنفدراسیون فوتبال اروپا یوفا شناخته شده است.

همچنین باشگاه‌های روسیه‌ای و اوکراینی و تیم‌های ملی روسیه و اوکراین،‌ بازی‌های خانگی خود را تا اطلاع ثانوی در زمین بی‌طرف برگزار خواهند کرد.