اولتیماتوم نصیرشلال به وزنه‌برداران
اولتیماتوم نصیرشلال به وزنه‌برداران
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: حضور وزنه‌برداران در رکوردگیری تیم ملی الزامی است و هر کسی شرکت نکند مسابقات را از دست می‌دهد.

حاشیه ورزش : نواب نصیرشلال در پاسخ به این پرسش که آیا فشار تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری زیاد شده و چرا قرار است پنجم تیر رکوردگیری تیم ملی برگزار شود؟ بیان کرد: فشار تمرینات بالا است و این رکوردگیری هم در همین قالب انجام می‌شود. اگر فشار تمرین را کم کنیم برای همه‌ی وزنه‌برداران این اتفاق می‌افتد و اگر فشار تمرین را بالا ببریم باز هم این شرایط شامل همه می‌شود. شرایط برای همه یکسان است و هیچ کسی نمی‌تواند بگوید که در اوج فشار بوده و رکوردگیری گذاشته‌ایم. به جز کیانوش رستمی که خودش تمرین می کند، بقیه در یک فشار تمرینی هستند. در هر شرایط تمرینی می‌توانیم رکوردگیری بگذاریم.

*هر کسی در رکوردگیری شرکت نکند به مسابقات نمی‌رود

نصیرشلال در پاسخ به این پرسش که بعد از رکوردگیری ممکن است نفراتی از اردوی تیم ملی کم شوند؟ تصریح کرد: بله، هر کسی که در رکوردگیری خوب نباشد، قطعا حذف می شود.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه کیانوش رستمی هم باید در رکوردگیری شرکت کند؟ تاکید کرد: بله حضورش کاملا الزامی است و به او اطلاع دادیم که باید در رکوردگیری باشد. نه تنها کیانوش رستمی هر کس دیگری هم که در این رکوردگیری نباشد از اعزامش به مسابقات پیش رو معذوریم.

اولتیماتوم نصیرشلال به وزنه‌برداران

*ببینیم وزنه‌بردار تلاش می‌کند، فرصت بیشتری می‌دهیم

او در مورد اینکه شرایط برخی وزنه‌برداران نظیر رسول معتمدی و سهراب مرادی که مصدومیت داشتند متفاوت است و چگونه قرار است در رکوردگیری با رضا دهدار دیگر وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم که مصدومیت ندارد، رقابت کنند؟ گفت: نفراتی که در اردو حضور دارند و در قالب گروه حرکت می‌کنند، روند بهبود، تمرینات، نظم و انضباط و تلاششان را می‌بینیم. این تشخیص ما است که وزنه‌بردار چه زمانی آماده می شود و چه زمانی به نقطه اوج که مدنظرمان است، می‌رسد یا اصلا می‌تواند برسد یا نه. کاملا می‌توانیم شرایط فردی که پیش ما تمرین می‌کند را بررسی کنیم. وقتی می‌دانیم فرد دارد تلاش می‌کند، فرصت بیشتری را در اختیارش می‌گذاریم.

* تعیین ترکیب ایران در قهرمانی جهان و بازیهای آسیایی هانگژو در رکوردگیری بعدی

نصیرشلال درباره اینکه چه زمانی به این نتیجه می‌رسد کدام نفرات در قهرمانی جهان و بازی های آسیایی شرکت کنند، گفت: ما دو تیم نداریم و تقریبا یک تیم و نصف خواهیم داشت. در رکوردگیری بعدی مشخص می‌شود و رکوردگیری بعدی تقریبا بیست روز تا یک ماه مانده به قهرمانی جهان برگزار خواهد شد. نکته این است حضور همه افراد در رکوردگیری‌ها الزامی است.
*داودی یک کیلوگرم رکورد شخصی اش را بهبود بخشید

او در مورد شرایط رسول معتمدی و علی داودی در مسابقات جایزه بزرگ کوبا گفت: در مورد معتمدی تصمیم ما بر این بود وزن‌کشی کند و برای قهرمانی جهان ان‌شاءالله آماده شود و رکوردگیری کند. علی داودی هم قرار بود وزنه بزند که این کار را انجام داد و در یک ضرب توانست یک کیلوگرم رکورد شخصی خود را ارتقاء دهد.‌ در دوضرب وزنه‌های ۲۵۱ یا ۲۵۲ کیلوگرم را نتوانسته بود در مسابقات کشش انجام دهد و همیشه لیفت کرده بود. شرایط مسابقه کوبا به گونه‌ای بود که سه حرکت آخر را خودش انجام داد و به لحاظ ریکاوری فرصت کمی داشت. با این حال خوب بود. یک وزنه نرمال ۲۳۸ کیلوگرم را زد. دو حرکت بعدی که رکورد شخصی و آسیا بود را متاسفانه نتوانست بزند اما در آینده شرایط بهتر می‌شود.

اولتیماتوم نصیرشلال به وزنه‌برداران

*وزنه‌برداران از ریاض به هانگژو می‌روند

نصیرشلال در پاسخ به این پرسش که درخواست برگزاری اردو بعد از قهرمانی جهان را داشت تا از عربستان مستقیم به بازی های آسیایی بروند و کمیته ملی المپیک موافقت کرده است؟ گفت: ظاهرا آقای انوشیروانی صحبت کرده و موافقت کرده‌اند و مشکل خاصی نیست.

* غیبت علی هاشمی در رکوردگیری و از دست دادن بازی‌های آسیایی

او در مورد شرایط علی هاشمی برای حضور در رکوردگیری تیم ملی تصریح کرد: شرایط جسمی‌اش مناسب نیست و فکر می‌کنم در این رکوردگیری از او استفاده نکنیم.

نصیرشلال در پاسخ به این پرسش که با این شرایط ممکن است از علی هاشمی در بازی های آسیایی استفاده شود؟ تاکید کرد: فکر می‌کنم از او استفاده نمی‌کنیم چون اگر بخواهیم از او در بازی‌های آسیایی استفاده کنیم، باید تا ۱۰ – ۲۰ روز آینده در شرایط رکوردگیری قرار می‌گرفت اما در شرایطی نیست که در رکوردگیری شرکت کند و هر کسی هم که رکوردگیری شرکت نکند، مسابقات را از دست می دهد.

سرمربی تیم ملی در مورد شرایط علیرضا یوسفی نیز گفت: یوسفی پیش خودمان بوده و در کنار تیم بود و در مسابقات آسیب دید. هر فرصتی باشد در اختیارش می‌گذاریم تا بتواند برگردد.

  • منبع خبر : ایسنا