اولویت چیست ؟ تاج یا سرمربی؟
اولویت چیست ؟ تاج یا سرمربی؟
یک پیشکسوت فوتبال ایران امیدوار است که در فدراسیون فوتبال شایسته‌سالاری صورت بگیرد.

مهدی پاشازده، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با حاشیه ورزش ، درباره انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: انتخابات ما، انتخابات ویژه‌ای بود. آقای تاج به خاطر اینکه کرسی مهمی در آسیا دارد، می‌تواند اتفاقات خوبی را برای ما رقم بزند. امیدوارم در تیم مدیریتی فدراسیون، شایسته سالاری باشد و ثبات در فدراسیون باشد و قوانین درستی وضع شود تا فوتبال ما از ورشکستگی رهایی پیدا کند. کمبودهای فوتبال‌ ما مشخص است. نبود برنامه‌ریزی و نبود هماهنگی و زیرساخت‌ها از جمله این کمبودها است. انتخاب‌های اشتباه هم یکی دیگر از مسائلی است که باعث دردسر می‌شود. سوتی‌هایی که اتفاق می‌افتد هم در فوتبال ایران زیاد است و باید مدیریت شود. نباید درباره یک مساله چند نفر چند حرف مختلف بزنند و باعث دردسر شوند و نبود ثبات را نشان دهند.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تغییر سرمربی تیم ملی و شایعات بازگشت کارلوس کی‌روش به جمع ملی‌پوشان گفت: در اینکه آقای اسکوچیچ زحمت کشیده هیچ شکی نیست. اگر آن شرایط ویژه برای تیم ملی نبود، هیچ وقت به اسکوچیچ پیشنهاد سرمربی‌گری داده نمی‌شد. ما برای جام جهانی مگر می‌خواهیم جزو ۴ تیم نهایی باشیم که سر کی‌روش یا اسکوچیچ یا مربی دیگری بحث می‌کنیم؟ به نظر من برنامه‌ریزی ما باید برای جام ملت‌ها باشد. باید تعریف شود که ما از آقای اسکوچیچ یا آقای کی‌روش چه می‌خواهیم و چه انتظاراتی داریم. به نظر من اینکه چه کسی سرمربی تیم ملی باشد، خیلی برای من اولویت ندارد. شاید حضور داشتن یا حضور نداشتن فردی برای برخی‌ها منفعت یا ضرر داشته باشد اما به نظر من هیچ چیزی بالاتر از نام ایران نیست و باید برنامه‌ریزی کنیم تا بدانیم در ادامه مسیر چطور باید پیش برویم.

پاشازاده در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور مهدی تاج و کادر مدیریتی‌اش در فدراسیون فوتبال،‌ چه آینده‌ای می‌توان برای این فدراسیون در نظر گرفت؟ خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم در سطح آسیا مقام بیاوریم و برای جام جهانی ۴ سال دیگر برنامه‌ریزی داشته باشیم. ما باید بتوانیم وضعیت فوتبال خود را به یک ثبات قابل توجهی برسانیم و به فوتبال پایه خود رسیدگی کنیم و رونق فوتبال خودمان را بالا ببریم. در چند سال گذشته شما نگاه کنید که چند تیم ریشه‌دار نابود شدند و تیم‌هایی مثل قارچ رشد کردند و چند سال هم در فوتبال بودند.

او در پایان گفت: من یک خواهشی از آقای تاج دارم و این خواهش این است که خرید و فروش تیم‌ها را کلا جمع کنید. این مساله به یک کاسبی تبدیل شده است و فردی می‌آید و تیمی را می‌خرد و بدهی بالا می‌آورد و آخر هم منحل می‌شود. به نظر من اگر قرار باشد چارچوبی برای خرید و فروش تیم‌ها مد نظر قرار بگیرد، باید از لیگ دسته دوم به پایین، این کار انجام شود یا اگر تیم‌ها در لیگ برتر و لیگ یک می‌خواهند خرید و فروش شوند، از جای خود تکان نخورند و به لیگ دیگری منتقل نشوند. باید بودجه‌ و وضعیت مشخصی برای تیم‌ها مد نظر قرار بگیرد تا سطح انتظارات تیم‌ها و هواداران‌شان به طور کامل مشخص شود. اگر این اتفاق رخ دهد، وضعیت حضور تماشاگران و هواداران در استادیوم هم خیلی بهتر خواهد شد.