اولین‌ها در جام جهانی فوتبال زنان
اولین‌ها در جام جهانی فوتبال زنان
جام جهانی فوتبال زنان در حالی پیگیری می‌شود که بعضی اتفاقات برای نخستین بار رخ داده است.

به گزارش حاشیه ورزش  جام جهانی فوتبال زنان از چند روز پیش آغاز شد که کشورهای استرالیا و نیوزلند به‌طور مشترک این میزبانی را برعهده دارند و در مجموع ۹ شهر پذیرای فوتبالیست‌ها هستند.

در این جام جهانی برای نخستین بار اتفاقاتی رخ داده است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به فوتبال جذاب باشد که در زیر می‌خوانید:

* برای نخستین بار است که ۳۲ تیم در جام جهانی زنان شرکت می‌کنند. دوره قبل ۲۴ تیم حضور داشتند.

* برای نخستین بار است که ۲ کشور به صورت مشترک (نیوزلند و استرالیا) میزبانی را برعهده دارند. اولین دوره جام جهانی زنان در سال ۱۹۹۱ در چین برگزار شد و آمریکا عنوان قهرمانی را کسب کرد. در دوره اول جام جهانی ۱۲ تیم حضور داشتند.

* برای نخستین بار در طول جام جهانی، تیم میزبان در مرحله گروهی حذف شد. نیوزلند یکی از ۲ میزبان جام جهانی با تفاضل گل کمتر شانس صعود به دور دوم را از دست داد.

* برای نخستین بار در طول جام جهانی فوتبال زنان، یک ورزشکار محجبه وارد میدان شد. نُهیلة بنزینه، فوتبالیست تیم ملی مراکش در تاریخ مسابقات جام جهانی به عنوان اولین فوتبالیست زنی به‌شمار می‌آید که با حجاب در این مسابقات حضور پیدا کرد.

* مراکش با برتری مقابل کره جنوبی در بازی روز یکشنبه، نخستین برد خود را در جام جهانی جشن گرفت.

* لیندا کایسیدو در پیروزی دو بر صفر کلمبیا مقابل کره جنوبی نقش مهمی ایفا کرد. گل مهاجم ۱۸ ساله رئال مادرید او را به اولین نوجوانی تبدیل کرد که در مسابقات امسال گلزنی می‌کند.

* کیسی فیر بازیکن کره جنوبی با ۱۶ سال و ۲۶ روز جوان‌ترین بازیکن جام جهانی لقب گرفت. این رکورد پیش از این در دست ایفانی جیجین با ۱۶ سال و ۳۴ روز بود.

* سارینا بولدن بازیکن فیلیپین با گلزنی در جام جهانی نخستین گل این کشور را در طول حضور فیلیپین در این مسابقات به‌ثمر رساند. این نخستین برد فیلیپین (زنان و مردان) در جام جهانی است.

منبع : ایمانا 

  • منبع خبر : ایمانا