اولین باخت مقصودلو
اولین باخت مقصودلو
مگنوس کارلسن، مرد شماره ۱ شطرنج جهان مقابل شطرنج باز هلندی شکست خورد.

به گزارش حاشیه ورزش ، در دور چهارم هشتاد و پنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، پرهام مقصودلو – مرد شماره ۱ شطرنج ایران، در جدول مسترز این مسابقات به مصاف شطرنج باز ازبکستان رفت و شکست خورد. مقصودلو که دارای ریتینگ ۲۷۱۹ است، درحالی در این بازی باخت که حریفش در این دور دارای ریتینگ ۲۷۱۳ بود.

مرد شماره ۱ شطرنج ایران می‌توانست در این بازی به پیروزی برسد اما او از موقعیت‌های خود استفاده نکرد. با این نتیجه مقصودلو حدود پنج واحد ریتینگ زنده از دست داد.

با این شکست، مرد شماره ۱ شطرنج ایران اولین باخت خود در مسابقات را به دست آورد. مقصودلو که بدون برد است در بازی اول تا سوم خود به تساوی رسیده بود.

همچنین مگنوس کارلسن – مرد شماره ۱ شطرنج جهان، که در این رقابت‌ها دست به مهره شده است، مقابل آنیش گیری هلندی شکست خورد تا اولین باخت برای این شطرنج باز به دست بیاید.

سیدمحمد امین طباطبایی، دیگر ملی پوش شطرنج ایران که با ریتینگ ۲۶۸۶ در جدول چلنجرز این مسابقات حضور دارد، در چهارمین بازی خود به مصاف شطرنج باز هلندی رفت و به تساوی رسید. این مساوی درحالی برای ملی پوش ایران به دست آمد که حریف او دارای ریتینگ ۲۳۶۱ بود.

درحالی که به نظر می‌رسید ملی پوش شطرنج ایران بتواند در این بازی به راحتی پیروز شود اما به تساوی رسید تا حریفش حدود هفت واحد ریتینگ زنده کسب کند و طباطبایی چهار واحد ریتینگ زنده از دست بدهد. با این تساوی ملی پوش ایران ۲.۵ امتیازی شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا فیرزوجا در این مسابقات دست به مهره نشده و غایب بزرگ این رقابت‌ها به شمار می‌آید.

هشتاد و پنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک بازی رفت و برگشتی ۱۴ نفره است که از ۱۴ تا ۲۹ ژانویه در هلند برگزار می شود. پرهام مقصودلو به جای “دودا” در این مسابقات دست به مهره شده است.