اگر تاج بخواهد، می‌تواند مانع از حذف استقلال شود
اگر تاج بخواهد، می‌تواند مانع از حذف استقلال شود
سرپرست مدیرعاملی استقلال می گوید که در کمیته استیناف گفته اند حق با این باشگاه است اما شبانه نامه حذف از آسیا را ارسال کرده اند.

به گزارش حاشیه ورزش

حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی استقلال در برنامه فوتبال برتر و در خصوص آخرین صحبت هایش در مورد حذف از آسیا گفت: نمی خواهم درباره سهمیه آسیایی صحبت کنم چون وظیفه اش با مدیران قبلی بوده و یک سال برای آن فرصت داشته اند. زمانی که من آمدم حتی آب معدنی هم در باشگاه نبود. در دی ماه پول برای پرداخت به استراماچونی واریز شد و ما خبر نداشتیم که پول را به بازیکنان داده اند.

او گفت: مناظره هایی که در برنامه فوتبال برتر اتفاق افتاد، اشتباه بود. نمی خواهم از کسی حمایت کنم، اما باید هر اتفاقی که افتاده بود، آن را در باشگاه حل می کردند و با آقای فتح‌الله‌زاده برخورد می کردند، او را دادگاهی می کردند تا آن مبلغ را برگرداند.

وی ادامه داد: قبل از سال نو، گفتند همراه اول پول را پرداخت می کند. همین کار را چند وقت پیش با من کردند. من با آنها پیش قرارداد امضا کردم و به من گفتند دوشنبه پول را واریز می کنند و هی آن را به تعویق می انداختند که هیئت مدیره مخالفت کرده و تا روز بازی با پرسپولیس نیز این اتفاق رخ نداد. در زمان آقای فتح‌الله‌زاده و از بهمن ماه تا فروردین این زمان را از دست دادند و هی می گفتند پول را واریز می کنند.

سرپرست مدیرعاملی استقلال اظهار داشت: من حذف از آسیا را قبول نکرده ام. خیلی جالب است چرا هفته پیش این رأی را به ما ندادند یا از صبح خبری نبود و ساعت 12 شب این نامه را داده اند. آن زمان ما ایمیلی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردیم که پول آماده است، مدارکش هست و می خواهیم پرداخت کنیم، ولی تحریم هستیم. با آقای تاج نیز همین جلسه را داشتیم. ما که آنها را تحریم نکرده ایم، آنها ما را تحریم کردند.

او ادامه داد: حتی پول پادوانی بعد از یک ماه و با بدبختی به حساب او نشسته است. با آقای تاج نیز جلسه خوبی را داشتم و قرار شد که با ما همکاری کنند. ایشان گفتند اعتراض کنید و ما می‌گوییم با نگاه مثبت به این اعتراض نگاه کنند و حتی لازم باشد با هم به CAS اعتراض کنیم. بالاخره آقای تاج در AFC قدرتی دارند و قبول کردند کمک کنند. چون کل این قضیه بخاطر استراماچونی بود. ما اعتراض کردیم و همه اعضای کمیته استیناف گفتند حق با شماست و ما کمک می کنیم. حدس من این است یک بازی است که می‌خواهند استقلال را حذف کنند. تعجب می‌کنیم که چرا الآن می‌گویند حذف شدید.

وی اظهار داشت: همان روز یازدهم فروردین که دیدند طلب استراماچونی را نداده ایم، بدون هیچ تصمیم گیری یا جلسه ای گفتند استقلال حذف شد. آن زمان با آقای تاج در مجلس بودیم و گفتم چرا اعلام کرده اند که ما حذف شده ایم؟ ایشان گفت من درستش می‌کنم. ایشان در مصاحبه اش گفتند تا 31 خرداد زمان داریم، الآن نیز نمی‌توانیم تصمیم بگیریم.

کریمی ادامه داد: کمیته بدوی و استیناف می توانستند با توجه به شرایط تحریم به ما مجوز بدهند و با این شرایط کنار بیایند. اما همانطور که گفتم، متأسفانه در اصل یازدهم فروردین ما را حذف کردند. همان هایی که نمی خواهم اسم ببرم، ما را حذف کردند. بعدش به چیزهایی گیر دادند که پرسپولیس نیز همان مشکل را داشت، مانند مالیات و مالکیت. چرا در جلسه دو هفته پیش گفتند حق با شماست و حلش را می کنیم. چرا یک هفته آن را طول دادند؟ تا ما زمان را از دست بدهیم. حالا روز تعطیل این رأی را داده اند. مانند رأی پرونده آقای ساپینتو. اعلام رأی بعضی از پرونده ها 6 ماه و یکسال طول می کشد و بعضی دیگر را روز تعطیل صادر می کنند. سرمربی من ایران نیست و باید بیاید توضیح دهد که چرا اخراج شده است؟ خود ما هنوز نمی دانیم.

سرپرست مدیرعاملی استقلال اظهار داشت: آقای تاج اگر بخواهد، هنوز هم می تواند این قضیه را خیلی راحت حل کند، اگر بخواهد! هنوز هم می تواند آن را حل کند چون حق رأی دارد. ما تحریم هستیم و پولمان را به خودمان نمی دهند و از اینجا نیز نمی توانیم پولی ارسال کنیم. ما برای رد گم کنی گفتیم از قطر بدهی را پرداخت می کنیم ولی از جای دیگر این کار را انجام دادیم و شرکتی که پول استراماچونی را پرداخت کرد، تعطیل شد. وقتی این مشکلات هست، آنها قبول می کنند. هنوز به پرونده ما رسیدگی نکرده بودند ولی یازدهم فروردین گفتند که ما حذف هستیم. می توانستند از محل طلب ما در AFC بدهی استراماچونی را پرداخت کنند ولی این کار را انجام ندادند.

کریمی در پایان گفت: بدهی های ما برای پنج، شش مدیر بود. از یک سال قبل باید برای جلوگیری از حذف اقدام می کردند. تنها راهکار ما گرفتن وام از بانک شهر بود تا از ما امتیازی کم نشود یا به رده پایین تر سقوط نکنیم. وزیر برای سرخابی ها نامه زد که پرسپولیس 2 میلیون یورو خود را از قبل گرفته بود ولی استقلال خیر. یک میلیون درهم بابت قرارداد قایدی پرداخت کردیم و حتی یک میلیون درهم جریمه شدیم که با حضور در امارات، آن را بخشیدند و پول پادوانی را پس از پنج سال پرداخت کردیم.